• Sirili

Bröstförstoring 11

Eftersom den gamla tråden nu stängts efter 3 mån., så är det väl dags för en 11 då... Hoppas ni som vill fortsätta diskutera detta med boobisar hittar hit!

• Svar på tråden Bröstförstoring 11
  • pickolina78

Bygelbehå efter operation

Mina sillisar blev väldigt naturliga trots att jag använde bygelbehå. Jag hade oxå anatomiska geléhallon, men framför muskeln. Tur eller skicklighet vet jag inte..

Sedan kan jag även säga att byglarna inte alls skavde på mig och det kändes absolut inte obehagligt på något sätt. En behå som sitter bra sitter ju där den sitter så att säga och då ska det inte bli något skav.

Behå utan byglar skulle jag aldrig ens tänka tanken på att bära. Däremot sporttopp. Dom skaver dock precis lika mycket tycker jag.. Efter andra operationen så fortsatte jag därför att tejpa så som kirurgen tejpat. Dels för att minska skav och dels för att ge stöd åt brösten. Tejpningen var som sådan: Tejp över ärret i vanlig ordning. Sedan lite ihopvikt gasbinda, som tejpades fast med samma tejp. Det syntes knappt men gav en väldigt mjuk och skön känsla. Så det är ett tips.

• pickolina78

..Och som sagt, mina ärr blev inte irriterade eller fula pga byglarna heller..

Svårt det där, att veta vad som är bäst. Jag följde min kirurgs råd och det gick bra i vilket fall som helst..

• Sirili

Thailand 08 skrev 2007-12-17 08:39:30 följande:

Tack för ditt svar Sirili.Ska se om det finns nån bra i Göteborg istället
    Va så lite så!

Lite utanför ämnet här.. Hmm... Men jag bara måste få kommentera :

Va inne och kikade lite på din sida, vilken fin brudklänning du har bulder på! Eller snarare kjol och överdel med brett skärp - verkligen min stil med! Har aldrig sett nåt i den stilen förut. Själv gillar jag inte att klä medj i vitt, och passar inte heller i det, blir så blek, så jag tror inte jag tar nån vit klänning/överdel den dagen jag gifter mej iaf.

**Kram**
  • Sirili
    gabbe skrev 2007-12-17 13:36:39 följande:
    Jag opererade mig hos Clas Lossing för två månader sen och jag är supernöjd!Jag är även med på plastikkirurgi.mylava.net där det finns bilder på mig före och efter operation. Finns även fler tjejer där som opererat sig hos dr. lossing där, som visar sina före och efter bilder.
    Själv har jag inte fioxat nån Mylava sida (än) tyvärr...

Du vill inte mejla bilder till mej istället?... Är så nyfiken av mej!

Och jag har lagat min digitalkamera nu, så på nåt sätt borde jag kunna visa bilder jag med till er som är intresserade sen. Är inte så bra på datorer bara, att få in bilder och så... Men med hjälp av min sambo kanske det kan gå.

**Kram**
  • Sirili
    pickolina78 skrev 2007-12-17 15:10:36 följande:
    Bygelbehå efter operationMina sillisar blev väldigt naturliga trots att jag använde bygelbehå. Jag hade oxå anatomiska geléhallon, men framför muskeln. Tur eller skicklighet vet jag inte.. Sedan kan jag även säga att byglarna inte alls skavde på mig och det kändes absolut inte obehagligt på något sätt. En behå som sitter bra sitter ju där den sitter så att säga och då ska det inte bli något skav.Behå utan byglar skulle jag aldrig ens tänka tanken på att bära. Däremot sporttopp. Dom skaver dock precis lika mycket tycker jag.. Efter andra operationen så fortsatte jag därför att tejpa så som kirurgen tejpat. Dels för att minska skav och dels för att ge stöd åt brösten. Tejpningen var som sådan: Tejp över ärret i vanlig ordning. Sedan lite ihopvikt gasbinda, som tejpades fast med samma tejp. Det syntes knappt men gav en väldigt mjuk och skön känsla. Så det är ett tips.
    OK. Kul att du är nöjd du med! Man upplever det väl olika, och kirurger ger också olika och individuella rekommendationer - vilket kan verka förvirrande och motsägelsefullt ibland. Men men, huvudsaken är ju att man inte får komplikationer och att man blir nöjd med resultatet.

**Kram**
  • Sirili
    pickolina78 skrev 2007-12-17 15:16:01 följande:
    ..Och som sagt, mina ärr blev inte irriterade eller fula pga byglarna heller..Svårt det där, att veta vad som är bäst. Jag följde min kirurgs råd och det gick bra i vilket fall som helst..
    Toppen!!
  • Thailand 08

Sirili: Det är en hel klänning,inte topp & kjol
    Ville inte ha en vit,men sen hittade jag denna och tyckte bandet bröta av så fint så det fick bli den.
    Men åter till ämnet:vet inte om jag ska ha silikon eller koksalt fyllning.Tänkte bara ett lyft först men det blir ju sånna ärr!!

• gabbe
    Sirili skrev 2007-12-19 09:09:27 följande:
    Själv har jag inte fioxat nån Mylava sida (än) tyvärr...Du vill inte mejla bilder till mej istället?... Är så nyfiken av mej! Och jag har lagat min digitalkamera nu, så på nåt sätt borde jag kunna visa bilder jag med till er som är intresserade sen. Är inte så bra på datorer bara, att få in bilder och så... Men med hjälp av min sambo kanske det kan gå.**Kram**
    Tycker absolut att du ska fixa ett konto på den sidan. Är över 500 medlemar nu! Jättekul och disskutera och kolla runt på andras resultat tycker jag!
    Jag kan maila bilder om du vill, din adress?
    Kram
  • MariaoPer

jag förstår inte detta med bröst förstoring okaj jag kan förstå dem som har små bröst men dem som realtivt stora och gör dem större Varför Jag har realtivit stora bröst och jag får ont i ryggen utav mina och dem är 85D.Och jag funderar på att tar ner dem någon storlek för att slippa det onda. Är det verkligen värt det att få ont.Är verkligen värt att genomlida att ha ont i ryggen för att se uppblåst ut. "Ursäkta uttrycket" Min mamma har 90DD och hon fick sluta sitt jobba pågrund av sin rygg utslitning av rygg och axlar. Maria

• Swing

MariaoPer: Volymen på ett bröst i 85D motsvarar 80E eller 75F. Det är stort. Förstår att det är tungt och jobbigt, för 'äkta' bröst känns mycket tyngre än implantat. De flesta har ju implantaten bakom muskeln(=delvis bakom, om man ska vara mycket precis) och muskeln håller fast implantatet så att det inte känns tungt. Äkta bröst är ju oftast lite mer oformliga i storleken och så. Jag har 75D med implantat och min väninna 75D/E äkta bröst. Vi upplever dem väldigt olika. Jag bär mina med stolthet och dom ser inte alls stora ut. Hon skäms, tycker det är jobbigt och vågar inte gå på massage och kroppsbehandlingar eller på annat sätt riskera att någon förutom hennes make ser henne naken.....

Svar på tråden Bröstförstoring 11