• Sirili

Bröstförstoring 11

Eftersom den gamla tråden nu stängts efter 3 mån., så är det väl dags för en 11 då... Hoppas ni som vill fortsätta diskutera detta med boobisar hittar hit!

• Svar på tråden Bröstförstoring 11
  • LizaStina

Ring direkt till kirurgen/sköterskan. Att det känns varmt, kallt eller ömt tycker jag inte är konstigt men att det känns kladdigt. Bättre att ringa en gång för mycket. Fråga om allt igen, inte bra att du inte vet hur du ska göra.

• Sirili
    gabbe skrev 2007-12-07 18:38:02 följande:
    Hejsan.Är det någon som har tips om någon annan tejp?Är lite överkänslig....
    Mina tips är:

products3.3m.com/catalog/se/sv001/halsovard/medical/node_34DDVZ1Q1Zbe/root_K3BHNB8005gv/vroot_L9WQGC6BHBge/gvel_MRCCJ32WTGgl/theme_se_medicalmarkets_3_0/command_AbcPageHandler/output_html

och:

www.molnlycke.com/item.asp&lang=1

(Den senaste är jättedyr, är väl nån väldig specialtejp.)

Hoppas du hittar nån mer hudvänlig tejp som passar dej!

**Kram**
  • Sirili
    jossan00 skrev 2007-12-14 06:00:30 följande:
    jag måste få svar!!! snälla någon svara!Jag op i tisdags släta runda koksalt, under bröst. på höger sida går det bra men på vänster svider det jättemkt i såret. jag kan inte vända mig eller göra något för det gör så ont, det känns varmare än på höger sida men jag kan inte se något för förbandet är i vägen, har iallafall inte läckt genom det. känns som om det är kladdigt under förbandet, liksom som om det läcker eller kryper. allt ser bra ut utanpå förband. är detta normalt? är ju inte så länge sedan op men jag tycker det har blivit lite värre det senaste dygnet, och på hö sida känns det inte alls så. annars känner jag mig allmänt mörbultad är öm i hela överkroppen.hur göra när man ska massera? jag fick nog aldrig någon beskrivning på det eller så var jag för drogad för att lyssna efter op.usch börjar bli riktigt orolig, det skulle ju kunnat vara så bra om det var lika som på hö sida.
    Jag instämmer i vad "snuttungen" just skrev.

Får jag fråga vart du op dej, och varför du valde de implantat som du valde?

Fortsätt gärna höra av dej om hur det går för dej!

**styrkekram**
  • gabbe
    pickolina78 skrev 2007-12-12 19:37:31 följande:
    Hur använder du tejpen? Irritation kommer ofta av hur man använder tejpen.Jag är själv överkänslig/allergisk mot allt vad plåster och tejp heter. Jag klarar dock att tejpa utan större problem om jag sköter det rätt. Det betyder ju självklart inte att det fungerar för alla men man minskar i alla fall risken för problem, det är säkert.Byt tejpen så sällan som möjligt. Pilla inte med ärren eller huden runtom, dvs gör inte rent, smörj inte in, försök inte få bort kvarblivet gammalt lim etc. Låt tejpen sitta till den nästan lossnar, dra bort den och sätt på ny. INGET pillande! Jätte viktigt.Sedan får du testa dig fram vilken tejp som passar dig bäst. Det säljs ju olika. M3 och Scanpore tex.
    [/citat]
    Sirili skrev 2007-12-14 08:26:32 följande:
    [citat]
    Mina tips är:products3.3m.com/catalog/se/sv001/halsovard/m...och:www.molnlycke.com/item.asp(Den senaste är jättedyr, är väl nån väldig specialtejp.)Hoppas du hittar nån mer hudvänlig tejp som passar dej!**Kram**
    Tack för tipsen!
  • gabbe

Vad kan eg. hända om man använder bygelbh för tidigt? Och när är det inte för tidigt längre? Jag saknar mina bygelbhåar jättemycket!! :)

• pickolina78
    gabbe skrev 2007-12-14 12:35:33 följande:
    Vad kan eg. hända om man använder bygelbh för tidigt? Och när är det inte för tidigt längre? Jag saknar mina bygelbhåar jättemycket!! :)
    Svårt att svara på det där. Kirurgerna verkar rekommendera så olika saker. Både beroende på implantat och beroende på vad dom själva tror på.. Jag anv bygel-bh direkt efter operationen när jag op mig. Jag hade anatomiska geléhallon över muskeln. Om det är bra eller dåligt beror på vilken kirurg du frågar.. Tyvärr!
  • Swing

Hej Sirili! Tänk att vi 'gamla rävar' hänger här fortfarande. Många hälsningar från Swing

• gabbe
    pickolina78 skrev 2007-12-14 19:11:48 följande:
    Svårt att svara på det där. Kirurgerna verkar rekommendera så olika saker. Både beroende på implantat och beroende på vad dom själva tror på.. Jag anv bygel-bh direkt efter operationen när jag op mig. Jag hade anatomiska geléhallon över muskeln. Om det är bra eller dåligt beror på vilken kirurg du frågar.. Tyvärr!
    Ok. Vad har du ditt snitt nånstans då? Kan bygeln påverka ärret?
  • gabbe
    Swing skrev 2007-12-14 22:21:39 följande:
    Hej Sirili! Tänk att vi 'gamla rävar' hänger här fortfarande. Många hälsningar från Swing
    Det är tur för oss andra att ni "gamla rävar" finns så vi kan få svar på alla våra frågor och funderingar!

Började följa dessa trådarna innan min operation. Skrev inget i början utan följde mest med för att samla lite info.
    Hittade tråden genom att googla på bröstförstoring. Hade ingen aning om att det fanns ett forum för det på bröllopstorget, men jag hade ett gammalt konto kvar här sen jag gifte mig -04

Och det har faktist hjälpt mig att få råd och svar på en del frågor som jag har och har haft.

Så tack ni "gamla rävar" för eran stöttning och hjälp.

Kramis!
  • pickolina78
    gabbe skrev 2007-12-14 23:18:11 följande:
    Ok. Vad har du ditt snitt nånstans då? Kan bygeln påverka ärret?
    Jag har snitten under brösten. Jag fick lite problem i kanterna av ärren, men det berodde snarare på att trådknutarna satt mot där och skavde och för att jag bytte tejpen för ofta. Mot resten av snitten var det aldrig några problem.

Andra gången jag opererades så använde dom sig av en annan typ av tråd, som inte hade stora skavande knutar vid ändarna samt att jag fick lära mig att man skulle byta tejpen så sällan som möjligt. Bla för att förhindra irritation. Den gången valde jag dock att använda sportbehå en längre tid efteråt. Fast det var egentligen av andra skäl och inte alls relaterat till ärren. Sedan gick jag över till bygelbehås igen, utan några problem.
Svar på tråden Bröstförstoring 11