Bröstförstoring 11
Eftersom den gamla tråden nu stängts efter 3 mån., så är det väl dags för en 11 då... Hoppas ni som vill fortsätta diskutera detta med boobisar hittar hit!
Eftersom den gamla tråden nu stängts efter 3 mån., så är det väl dags för en 11 då... Hoppas ni som vill fortsätta diskutera detta med boobisar hittar hit!
gabbe
Jag frågade på viktoriakliniken ang kapselbildning och hon svarade att det är vanligast att få kapselbildning inom det första året.
Nu läste jag på ett annat ställe:
"Detta kan ske veckor eller till och med år efter ingreppet men är vanligast förekommande från ingreppets skeende och sex månader framåt."
Så dom har väl rätt då.
Är det så? Att det är vanligast att få kapselbildning efter 5 år? ÄR det därför VK:s kapselförsäkring gäller i 5 år??? *fundersam nu*
Jag vet inte.... Men man kan få det efter 5år oxå.
På qvinna.info stog det:
"Detta kan ske veckor eller till och med år efter ingreppet men är vanligast förekommande från ingreppets skeende och sex månader framåt."
Min kirurg tyckte att det var en smart affärsidé att sälja kapselförsäkringar, men lite lurendrejeri eftersom det är så sällsynt. Av 100 patienter så drabbas ca 3 st och har alla betalat 3000:- så blir det 300000:-
Men det är klart att är man en av dom 3 så är det ju inte så kul, då kanske det är värt att betala dom 3000:- extra eller vad det kan kosta.
Hann skicka mitt inlägg innan jag läste detta! Ja, det är nog så att det är "vanligast" att man får det inom 6 månader eller iallafall det första året... Men hos vissa så ingår det väl i priset ifall man skulle få någon kompikation? Iallafall hos Plastikakademin tror jag?..
gabbe
När ska du opereras? Vad ska du ha?
Ok! Gick allt bra, mår du bra?