Bröstförstoring 11
Eftersom den gamla tråden nu stängts efter 3 mån., så är det väl dags för en 11 då... Hoppas ni som vill fortsätta diskutera detta med boobisar hittar hit!
Eftersom den gamla tråden nu stängts efter 3 mån., så är det väl dags för en 11 då... Hoppas ni som vill fortsätta diskutera detta med boobisar hittar hit!
ok! Jag tror nog det blir runt 350... hallongelé, runda bakom muskeln. Svårt att veta då alla har så olika kroppar! Jag är 172 cm lång så det behövs ju lite för att "synas", väger ca 65 nu men ska ner till 60-62 igen som jag vägde innan graviditeten!
Johansdotter
Både Sirili och jag har gjort vår op på Victoriakliniken hos Charles Randqvist. Jag är, precis som Sirili, jättenöjd med det bemötande och den information jag fått på VK. Många uppfattar Charles som en väldigt stressad och något "egen" person. När jag var där, så visst, han var 1 timme försenad, men han gav mig en väldigt bra konsultation där vi tillsammans diskuterade vad det var jag ville ha, jag hade även med bilder som jag aldrig tog fram eftersom han förstod exakt vad jag ville ha. Jag fick i lugn och ro prova 3 olika storlekar på implantat med en tight t-shirt över. När konsultationen med Charles var över fick jag prata med en sköterska i ytterligare 45 minuter som gick igenom proceduren och gav mig info om vad som gällde innan och efter op:en. Sedan hade jag ett "lyxigt" dygn på VK med ett gäng helt ljuvliga sköterskor som tog mycket väl hand om mig. Jag är också mycket nöjd med resultatet. Jag har inte haft några infektioner eller blödningar eller sprickor i ärren, allt har läkt jättefint.
gossis
Jag har lagt in 310cc i varje bröst, anatomiska geléhallon. Jag hade innan en ynklig ursugen 70 AAAAAA-kupa, har nu efter snart 7 månader en 70 D-kupa. Jag är 170 cm lång, väger ca 52 kg. Men men, det är så svårt att säga vad 350cc blir för resultat på dig, allt beror på dina egna förutsättningar. Det bästa är att gå på några konsultationer och prova dig fram vilken storlek som ser bra ut och känns bra för dig.
Lycka till och kram
Tack =)
Låter juh bra. Ska kolla upp dom då.
Lycka till Johansdotter, och du, han ÄR faktiskt lite egen herr Randqvist. Låt oss säga så här, han är väldigt passionerad i sitt arbete och brinner verkligen för det han gör. Bara så du inte funderar om han är knäpp eller nåt om du bokar en konsultation...själv satt jag och väntade på gospelkören som skulle dyka upp och sjunga och ropa HALLELUJA vilket ögonblick som helst , men men, han ÄR ju jättebra på det han gör, så då kan man väl låta honom ha ett jättestort ego då, han är välförtjänt av det.
Dessutom så är han TROTS sitt gigantiska ego, väldigt trevlig och mjuk, hur han nu lyckas kombinera det!
Vad roligt att du är nöjd med operationen! Oj, har du D kupa nu av 310cc?! Då kanske jag ska tänka om...Har 80 A eller liten B i vanliga fall och hade tänkt mig en stor C kupa efter op...Är ganska bredaxlad och har bred bröstkorg, ser lite ut som en simmare på överkroppen! Du verkar ju vara väldigt smal, är du "späd" i kroppen oxå? Känns det som att din storlek passar din kropp?
Många frågor, hopppas du vill svara! *nyfiken*
gossisJag har lagt in 310cc i varje bröst, anatomiska geléhallon. Jag hade innan en ynklig ursugen 70 AAAAAA-kupa, har nu efter snart 7 månader en 70 D-kupa. Jag är 170 cm lång, väger ca 52 kg. Men men, det är så svårt att säga vad 350cc blir för resultat på dig, allt beror på dina egna förutsättningar. Det bästa är att gå på några konsultationer och prova dig fram vilken storlek som ser bra ut och känns bra för dig.Lycka till och kram
[/citat]
oj, det inlägget var till dig snuttungen, vet inte vad som hände med citatet...
gossis,
Ja jag är nog rätt "späd" även om jag har svårt att se mig själv som sådan. Jag är ju liksom största tjejen i familjen, mamma är 152 cm lång väger 44 kg, min syster är 158 cm lång och väger 50 kg. Har därför aldrig upplevt mig själv som späd, men jag inser att jag är nog det, ja.
Jag är numera jättenöjd med storleken. Jag valde det som Charles tyckte var max i implantat-storlek till min kropp eftersom jag surfat runt och chattat med många tjejer som gjort en op, och alla rekommenderade att jag skulle ta en större storlek eftersom man vänjer sig snabbt och de flesta verkar ångra att de inte tagit lite större.
Mina var ju helt försvunna efter att jag ammat en hel hög med ungar, de var en snygg 70 B innan alla barnen, en vulgär 70 E-F när jag ammade, och nu en snygg 70 D. Jag önskade mig en 70 C.
De första månaderna efter op:en tror jag att de kändes så otroligt stora eftersom de så totalt hade försvunnit efter amning. Men, nu är jag jättenöjd med dem, även om jag kan känna att de är lite VÄL perfekta med tanke på att jag är en 40-årig 5-barnsmamma. Hade jag kunnat trolla med knäna så hade jag fixat samma storlek, MEN lite mera häng så att säga. Nu ser de ut som om jag skulle vara 20 år utan barn. Fast snygga är de ju förstås, maken klagar inte, ha ha ha!!!
De passar min kropp perfekt, måste säga att han verkligen har öga för vad som funkar, Charles Randqvist.
Jag tycker fortfarande att du ska gå på konsultation och prova ut vilken storlek som passar dig bäst. Det är så olika vilket resultat man får, helt beroende på hur man ser ut innan. Olika personer kan få helt olika resultat fast de har samma implantat-storlek.
Du får fråga hur mycket du vill, jag svarar så gärna, det är ju det här som ger mest, att få diskutera med andra som redan gjort en op.
Kram kram
snuttungen
Tack snälla du för dina svar! Känns jätteskönt att få lite info av "vanligt" folk och inte av läkarna som naturligtvis säger att allt de erbjuder är det bästa!
Jag funderar oxå på VK, är nog mest priset jag hakar upp mig på...att det kan skilja 10 tusentals kr mellan olika kliniker fast det ingår samma saker! Ringde VK igår ang prisuppgifter och det skulle kosta 47000 plus 3000 ifall man ville ha kapselbildnings försäkring i 5 år. På lidingökliniken kostar det 40000 kr...
Vad betalade du?
på plastikakademin i linköping kostar det 36000...
gossis,
Japp, det var vad jag betalade oxå, 47.000 + 3.000 i kapselförsäkring. Jag tycker såhär i efterhand att det var värt det. Jag hade kontakt med Sofiahemmet oxå, men fick inte alls lika bra intryck av dem...dels för att de inte gärna ville lägga in några anatomiska implantat, och det utan att ens ha träffat mig och kollat in min kropp.
Nej, jag är glad att jag valde VK, de var värda varenda krona.
Fråga på om du undrar något mera.