• Sirili

Bröstförstoring 11

Eftersom den gamla tråden nu stängts efter 3 mån., så är det väl dags för en 11 då... Hoppas ni som vill fortsätta diskutera detta med boobisar hittar hit!

• Svar på tråden Bröstförstoring 11
  • Sirili
    trolldan skrev 2007-11-11 21:39:32 följande:
    Var o träffade Jonas Röjdmark och pratade lite om framtida op. Det jag nu inte fick nåt riktigt svar på var: Vad händer med mitt eget bröst? alltså blir det implantat + mitt bef eller kommer det att helt omsluta sig om implantatet?Jag har nu 75B och vi kollade på 310cc som max. Tyckte själv att ett runt 280 var ok men det kanske blir för lite..gud så svårt det här var...hade tänkt mig mera men då kommer de nog bli alldeles för stora. Vill ju inte ha några ballonger utan lite mer fyllighet än nu.
    Hur ser du ut i övrigt i kroppen då? Längd, vikt, bredaxlad?...
  • trolldan

Jag är bredaxlad..för de som inte känner mig tror att jag är simmare...hmm...
    164, 63kg, har inga mått över axlarna..kan ju kolla.
    Vill ju absolut inte få för stora så det blir att man kommer att gömma dom..men vill ju inte få för små heller då är det ju ingen mening.

• gabbe
    trolldan skrev 2007-11-12 07:52:07 följande:
    Jag är bredaxlad..för de som inte känner mig tror att jag är simmare...hmm...164, 63kg, har inga mått över axlarna..kan ju kolla. Vill ju absolut inte få för stora så det blir att man kommer att gömma dom..men vill ju inte få för små heller då är det ju ingen mening.
    Jag är 163 lång och väger runt 58kg, mått runt ryggen 74cm. Jag la in 350/325 (hade liten storleks skillnad) Och mina ser absolut inte för stora ut! Hade bh stl 70B, 75A innan. Idag har jag 70DD, 75D (tror jag)
  • pickolina78

Sirili - Ja det är väl en sk "minimizer" tror jag.. Jag har oxå en från Triumph, fast av modellen comfort minimizer. Den kanske är ännu mer "förminskande" eftersom den tom heter minimizer.. Haha.. Jag vet inte.. Båda dom är av en sådan modell som jag tycker blir snyggast under kläderna i alla fall. Om man inte har urringat och vill ha en större klyfta då förstås..

trolldan - Du behöver nog inte oroa dig så mycket. Det kommer inte att bli så jätte stor storlekskillnad mellan 280 och 310. Jag menar, det skiiljer ju inte alls mycket.

• trolldan

Va svårt det här var då...Har bokat tid nu för näsan 11/12:) Har lite betänketid för brösten då:) Måste bestämma mig minst en vecka innan.
    Både jag och min sambo är ju bröstfixerad...mest han då men jag har alltid velat ha lite större, inga enorma men runda fina. Han trodde nog jag skulle ha minst 400cc men det blir alldeles för stort nu när man har varit där o provat. Han blir nog besviken...hehe Jag kan nog tänka mig att gå till 350cc men frågan då är ju i vilken bh storlek man kommer att hamna? Vill ju inte få problem med tyngden eller att inte hitta bhar som passar vilket jag förstår att några av er verkar ha?
    Trist att man inte kommer in på plasticsurgery sidan..går inte att maila admin. Hade ju vart kul att få se före o efterbilder och ta del av informationen där oxå.

• gabbe
    trolldan skrev 2007-11-12 14:08:11 följande:
    Trist att man inte kommer in på plasticsurgery sidan..går inte att maila admin. Hade ju vart kul att få se före o efterbilder och ta del av informationen där oxå.
    plastikkirurgi.mylava.net är en bra sida tycker jag.

Även qvinna.info
  • johansdotter
    Sirili skrev 2007-11-11 23:34:17 följande:
    Jag kan iaf varmt rekommendera VK (Victoriakliniken), allt va toppen! Är helnöjd med resultatet och har inte sett en droppe blod eller haft nån komplikation alls efteråt, det har läkt finfint! De är väldigt noga med rekommendationer och så, så man ska va på den säkra sidan och inte ta några onödiga risker.Deras hemsida om du är nyfiken:www.victoriakliniken.com/Page.asp**Kram**
    Tack!

Jooo...det är juh det, vill verkligen inte råka på någon "klåpare" så man ser ut som något som gått genom slakten...
  • pickolina78

gabbe - När jag op mig var jag 163cm och vägde 50-52kg. Jag hade innan op storlek 75C, jag la in 270 och hamnade på 75DD.

Det låter rätt stort men det såg absolut inte stort ut. Det passade väldigt bra och jag fick många komplimanger för det.. Att dom inte var för stora alltså. Däremot är det svårare med kläder och behås.

Jag opererade mig -00 och då var det bara enstaka specialaffärer som sålde min storlek. Nu blir större storlekar allt vanligare.. Man kan tom handla på vanliga butiker så som Lindex (där handlade jag min senaste bh, i storlek F har jag för mig). Fast det är bara vissa modeller som säljs i större storlekar. Så det är ju absolut knepigare än om man har en B-kupa.

Sedan kan jag säga att det är svårt med kläder. Kläder är sydda för tjejer med mindre bröst. Jag hade tom problemen redan innan operationen, då jag alltså "bara" hade en C-kupa. Så det får du vara beredd på. Att knäppa skjortor, jackor, kavajer och västar.... *asg*

Hur som.. 250-350 brukar oftast ge en ökning på typ 2 behåstorlekar. Give or take! Det är ju väldigt individuellt så det går ju inte att svara på exakt men på ett ungefär skulle jag tippa på i alla fall... Du kan ju typ hamna på allt mellan C till E.. Fast troligare D-DD-E skulle jag tippa på.. Där kanske skillnaden mellan 280-310-350 ligger. Fast det är bara rena soekulationer från min sida nu så ta det inte på alltför stort allvar.. I´m bored!

• gabbe
    Sirili skrev 2007-11-11 23:31:13 följande:
    Oj, det va billigt!! Vart beställde du då, vilken sida??Rapportera gärna sen hur de sitter och vad du tycker om dem.
    Ska raportera när jag får dom! Förhoppningsvis kommer dom imorgon. Vet att billiga bhåar är sådär ibland, men tänkte att jag måste testa ialla fall....
    Beställde dom från catalog på ellos, här är en länk:
    www.ellos.se/ListPage/Category.aspx
  • Swing

Triump's Ladyform är mycket riktigt en minimizer. Verkar väl helkonstigt att operera brösten och sen använda en sån, men jag har inte märkt att den gör brösten särskilt mycket mindre. Jag använder mina Ladyform 75D för att dom är så sköna och inte "känns"! Finns i svart, vit och hudfärgad.

Svar på tråden Bröstförstoring 11