• Gloria

Nya o.b fleur = mer ludd?

Lite konstigt inlägg kanske men är det någon mer än mig som tycker att nya o.b fleur luddar mer än de gamla?

Kan verkligen inte säga om jag tycker att always är bättre eller sämre, vad tycker ni?

• Svar på tråden Nya o.b fleur = mer ludd?
  • Julia B

Jag kör också Apotekets. Jag har inte tänkt på luddet (inga större problem alltså). De är mycket billigare-en påse på 100 st för 95 kr.

• mjungo

Mira,

Läcker inte Keepern? Inte ens i början om det är svårt att få den att sitta rätt?

Låter som ett intressant alternativ.

• TeaSpoon

OB fastnar och luddar, Always läcker... GE MIG GAMLA OB TILLBAKA *jättegråt*

• Mira2003

Jo, keepern läcker i början innan man lärt sig att sätta in den rätt. Men då kan man ha en tunn binda eller ett trosskydd.
    Om man har riklig mens så kan det komma lite utanför när man tagit ut för att tömma och sedan satt in den igen.
    Men jag tycker att tamponger läcker mer och skulle inte våga använda sådana utan trosskydd heller.

• Bride of Autumn

Är det bara jag som tycker keepern låter jätte snuskig? Usch, låter ohygieniskt.. (?)

• Ellte

Nope det är inte bara du...Jag skulle inte vilja "tömma" så sällan...

• Mira2003

Varför skulle det vara mer ohygieniskt än tampong? Man kan ju faktiskt tömma den lika ofta som man skulle ha bytt en tampong.
    Jag visade den för barnmorskan och gyn.
    Dom blev mycket intresserade och tyckte att det verkade vara en himla bra grej.

• Katarina II

I Norge där nya o.b lanserades först har det t.o.m skapats en hemsida för de som protesterar. De har samlat in 5000 namnunderskrifter! Snart måste ju det resultera i vikande försäljningssiffror och DÅ kanske SCA lyssnar. Sunflower och Bride of Autum, vart skickade ni era mail/brev? Hittar bara en postadress...

• Ellte

Ja det är klart att man kan byta så ofta man vill, men vad är det då för skillnad? Jag använder bindor, det känns fräscht och rent. Jag behöver inte in och "pilla" alls :D

Klart man skulle ju kunna tjäna en del pengar på den dära Keeper´n men njae,,,jag har råd att betala för att slippa kladdet ;)

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Nya o.b fleur = mer ludd?