• Gloria

Nya o.b fleur = mer ludd?

Lite konstigt inlägg kanske men är det någon mer än mig som tycker att nya o.b fleur luddar mer än de gamla?

Kan verkligen inte säga om jag tycker att always är bättre eller sämre, vad tycker ni?

• Svar på tråden Nya o.b fleur = mer ludd?
  • Kicker

Hej tjejer!

Är förvånad att se att så många av er använder ob! Själv använder jag endast Tampax, de som har en hylsa så man slipper använda fingrarna. Jag har nämligen lite obehag för det, inte ni?

• Anonym

Apropå tamponger på apoteket finns även ett nytt märke där sedan ett tag: ellen.

Tampongerna från ellen är preparerade med naturliga mjölksyrabakterier som förebygger underlivsbesvär. Jag fick tipset av en väninna som haft underlivsproblem i flera års tid efter en långvarig infektion som hon fick penicillin för. Nu fungerar det jättebra för henne. Kan kanske vara värt att tipsa fler om! De är rätt små och smidiga - och de luddar inte!

Är man nyfiken kan man kolla länken www.ellen.se. Finns även beställningsmöjligheter på sidan + prenumeration så man får nya tamponger hemskickade regelbundet.

/ninni

• hjartat73

Jag har provat Tampax men tycker de luddar ännu mera....men ska faktiskt prova Ellen längre fram.

Kram

• Anonym

Jag tycker ni ska vara glada som kan använda tamponger över huvud taget. Själv så har jag pyttelite mens så tampongen är mest torr när jag använt den, inte så skönt. Men jag måste ändå använda trosskydd. Önskar att jag hade lite mer mens... kanske keepern är något för mig?

• Mira2003

Keepern bassar både dom som blöder mycket och de som blöder pyttelite.

• lamie

Håller med trådstartaren! Nya ob luddar mer, vet flertalet som mailat ob och klagat hoppas ju på en förbättring nu!!!

• hjartat73

lamie vi får ingen förbättring det enda som finns är att sluta använda dem. Alla får i stort sett samma svar om hur de tillverkar tampongerna mm.

Kram

• Zyper

Jag ska också byta! Tycker att nya o.b. är kass både vad gäller ludd, snöre och plasthöljet. Tackar för tipsen för keeper och Apotekets tamponger, jag ska prova båda!
    kram

• Molban

Hej. Jag ser att det var länge sen den här tråden startade, men jag känner ändå att jag vill svara. Nya OB är det sämsta jag någonsin provat! Man måste ju kunna göra någonting för att de ska ändra sig?? Hjälper det inte om många mailar? Kan man inte starta en "mailkedja"? De gamla var ju så bra!! Jag gillar varken Always eller Tampax och jag vill kunna köpa mina tamponger på livsmedelsaffären precis som vanligt! Någon som har en idé?

• sunflower

Nä minsann!!! Nu är jag trött på det här!!

Det är väl vi konsumenter som ska avgöra vilka produkter vi vill ha på marknaden???

Nu har jag mailat aftonbladet och bett dem att ta upp problemet med ny O.B. Fleur!

/Sunflower "på krigsstigen"

• mermaid

Kan bara rekommendera Blåvitts tamponger. Jag har bojkottat OB Fleur etc etc för längesedan, men blåvitts är riktigt bra!

• Oliven

Instämmer helt med mermaid.
    Blåvitts e jättebra och billiga!
    100 st för 80:- har jag för mig??
    Eftersom det är sånt storpack så handlar jag ju inte så ofta

• mermaid

Oliven: Nej, det är sällan man upptäcker att tampongerna är slut!
    Av samma anledning så kommer jag inte heller riktigt ihåg priset, men det är under hundralappen iaf. Och om man bara vill prova dem så finns det väl en 20-pack också har jag för mig...

Tycker att de kan sätta OB Fleur's gamla slogan på Blåvitts tamponger istället. "Varken luddar eller läcker"

• Molban

Nya OB är ju helt värdelösa, de bara luddar och har sig. Jag har haft en som gick sönder en gång och jäklar vad det luddade, det är som att den här inte är lika kompakt och bra som de gamla var. Bra initiativ att maila aftonbladet, jag hittar inte OB:s hemsida, annars hade jag velat skicka mail till dem. Om det är tillräckligt många som gör det och försäljningssiffrorna sjunker så borde de ju fatta. Är blåvitts tamponger förpackade med plasthölje en och en så att de är lätta att ta med sig eller är det en stor påse med "oplastade"?

• mermaid

Blåvitts tamponger är förpackade en och en med plast runt varje. Jag har sparat en gammal förpackning (tror att det går i 10 st eller nåt) av OB's förpackningar och då kan man ta med sig några stycken. Det funkar att bara ha dem löst i väskan också eftersom de är förpackade som de är.

• Jennifer E

Har p-stav, d e en bra lösning=ingen mens. Men för er som vill ha barn kan jag ju bara säga att jag alltid gillat always tamponger bättre. Även på den tiden då jag använde tampisar och ob hade gamla designen!

Jennifer

Svar på tråden Nya o.b fleur = mer ludd?