Nya o.b fleur = mer ludd?
Lite konstigt inlägg kanske men är det någon mer än mig som tycker att nya o.b fleur luddar mer än de gamla?
Kan verkligen inte säga om jag tycker att always är bättre eller sämre, vad tycker ni?
Lite konstigt inlägg kanske men är det någon mer än mig som tycker att nya o.b fleur luddar mer än de gamla?
Kan verkligen inte säga om jag tycker att always är bättre eller sämre, vad tycker ni?
Hmm... jag trodde jag valde tummen ner inte tvärtom som symbol...
Jo, den är så mycket sämre... Jag hade turen att komma över ett "gammalt" parti med o.b och hamstrade upp ca. 20 paket faktiskt, så jag klarar mig ett tag till! *ler*
Däremot är Always inte ALLS lika bra som o.b!
M
Jag minns ett inslag på nyheterna om detta. Innan den nya 'versionen' av ob introducerades i Sverige hade den redan lancerats i Norge och Danmark. Där hade det blivit ett ramaskri och lett till en hel del problem. Jag tror någon myndighet stämde företaget för att lura konsumenten eller dyl. Jag antar de lärde sig en läxa och när det var Sveriges tur hade man en mer diskret lancering, så att varje användare själv fick upptäcka skillnaden istället???
Jag använder always istället, bara för att. Och så köper jag alltid med mig tamponger från utlandet, det har blivit en grej jag måste göra. Det är så roligt med andra färger på plasten runt osv.
Tamponger och så någon kakmix som är speciell för det landet köper jag med mig från mataffären. Bara för att...
Har altid köpt o.b tidigare, men slutade när jag hörde att de inte hade tänkt informera om att de skulle börja ludda (råkade testa av misstag). Always däremot tycker jag om, de suger upp bra fast de är mindre än o.b!
Cookie Dough--->Det vore roligt att höra vad du tycker.
Det låter ju som mycket pengar och det var svårt att få in den rätt i början.
Men nu skulle jag inte klara mig utan den.
Och alla ni tjejer som håller fast vid tampongerna. Varför provar ni inte Apotekets?? Dom finns ju både med och utan ludd. De luddfria finns dessutom i 100-pack mycket billigare än något annat märke.
Mira2003, du tar orden ur min mun!
Apotekets tamponger är både billiga och bra. Skönt dessutom med så stor förpackning att man slipper köpa nya varje månad.
Bride of Autumn
Jag skrev också till ob, och fick EXAKT ordagrant samma svar som du fick!!!!!!!!!
/Sunflower
ett tipps till er som vill köpa den gamla sorten ob fleur. På stockholm outlet i Barkarby finns det en cosmetika butik, de säljer den gamla sorten.