Nya o.b fleur = mer ludd?
Lite konstigt inlägg kanske men är det någon mer än mig som tycker att nya o.b fleur luddar mer än de gamla?
Kan verkligen inte säga om jag tycker att always är bättre eller sämre, vad tycker ni?
Lite konstigt inlägg kanske men är det någon mer än mig som tycker att nya o.b fleur luddar mer än de gamla?
Kan verkligen inte säga om jag tycker att always är bättre eller sämre, vad tycker ni?
Hur många av er tvättar händerna innan ni byter tampong? Det är ju bara att dra i snöret! Efteråt tvättar jag såklart alltid händerna, oavsett ärende.
Jag gör det när jag tänker på det. När du tar ut den gamla tampongen drar man ju bara i snöret. Men då man för in den nya så för man ju in fingret också.
Fast när jag för in den nya har jag alltid en papperssnutt på fingret - har inte alla det?
Nix, ingen papperssnutt här inte. Förstår inte riktigt vitsen med det när man kan tvätta händerna både före och efter. Skulle isåfall vara på en toalett där det inte finns tvättmöjligheter. Jag skulle nog vara orolig om det skulle fastna papper då liksom för det är ju inte helt torrt därinne. Apropå ludd och så.
Jag mailade oxå till o.b och skickade med den här länken (hoppas att det var ok för alla) här är mitt svar:
Tack för Ditt mail!
Syftet förändringen av o.b var att förbättra produkten.
Den rundade toppen på nya o.b är formad med värme och tryck. Om man täcker
en sådan yta med väv, så kommer inte tampongen att kunna utvidga sig
ordentligt, när den ska absorbera vätskan.
Den nya tampongen har vridna kanaler och det gör att vätskan leds
effektivare in i tampongen och risken för läckage är betydligt mindre.
Vi hoppas att du ska ha fortsatt förtroende för våra o.b.
Vänliga hälsningar
o.b Konsumentkontakt
SCA Hygiene Products AB
och då hade jag tagit upp att den luddade, att jag inte gillar den rundade toppen, inte förstod vitsen med vridna kanaler samt att hemska plasten runt om fastnar på fingrarna, låren, toakanten och är helt hopplös att göra sig fri ifrån.
Med andra ord Drutten...du och jag har fått samma svar på helt olika klagomål.
Alltså den största biten för min del var inte om att snöret var kort utan att det luddar också. Visst klarar jag mig säkert med det korta snöret men de gamla var helt klart bäst!!
Jag förstår fortfarande inte hur man kan ändra en tampong från så bra till så urdålig.
Kram
Men hallå tjejer....hur för ni egentligen in en ny tampong??
Ni oroar er för bakterier på keepern som man sköljer eller bara tömmer. Så från den kommer inga bakterier.
Men ni sticker in fingrar i underlivet, som ni tagit i dörrhandtag med och skakat hand med människor och gud vet allt.
Nej, ingen papperssnutt här. Har aldrig hört talas om det om jag ska vara ärlig *ler* Och förstår inte vitsen då det ju i de flesta fall är hur enkelt som helst att helt enkelt tvätta sig. Och att tvätta sig innan man stoppar in delar av handen i s l i d a n är för mig en självklarhet.
Hemskt dåligt av OB att ge Hjärtat, Drutten och Bride of Autumn exakt samma svar! De förefaller ju ganska vana vid denna typen av klagomål om de har ett förformulerat standardsvar.... Dessutom förutsätta att alla klagar på enbart luddet.... ojojoj vad dåligt....
Håller helt klart med dig Jessi....tycker de är pinsamma...
Kram