Nya o.b fleur = mer ludd?
Lite konstigt inlägg kanske men är det någon mer än mig som tycker att nya o.b fleur luddar mer än de gamla?
Kan verkligen inte säga om jag tycker att always är bättre eller sämre, vad tycker ni?
Lite konstigt inlägg kanske men är det någon mer än mig som tycker att nya o.b fleur luddar mer än de gamla?
Kan verkligen inte säga om jag tycker att always är bättre eller sämre, vad tycker ni?
Jaha nu har jag fått ytterligare svar på mitt andra mail. Men vad man fortfarande undrar är vilka kvinnor som testat den nya och om de faktiskt testat den gamla o.b:n? Sedan undrar man vilka de flesta kvinnor är som föredrar den nya? Ja ja...vi lär väl aldrig få svar...de envisas med att ha kvar den nya och jag lär ju försöka hitta en annan tampong som är mer lik den gamla.
Kram
Hej igen!
Tack för Ditt svar.
Syftet med förändringen av o.b har varit att det även skulle vara en
förbättring. Den nya tampongen har testats både av kvinnor och i
laboratorie. De flesta kvinnor föredrar den nya tampongen.
Arbetet har letts av en kvinnlig gynekolog i nära samarbete med
konsumenter.
Med vänliga hälsningar
o.b konsumentkontakt
SCA Hygiene Products AB
To: Nya OB
Sent: 2003-04-11 16:36
Subject: RE: Hejsan!
Hejsan!
Jag tycker inte Ni svarat på allt i mitt mail och vad hjälper det att
Ni
förklarar hur den är tillverkad? Faktumet att den luddar och även att
SNÖRET gör det finns fortfarande kvar. Den gamla modellen var MYCKET
bättre. Jag upplevde nämligen inte heller att den gamla modellen läckte
så varför ändra på något bra till det sämre. T o m förpackningen på den
gamla var bättre.
De svarar ju inte på frågorna!!!!
Självklart är väl syftet att förbättra en produkt men jag har ännu inte hört någon som tycker att den nya är bättre, kan de inte bara erkänna att dom har gjort en miss!
Jag har aldrig förstått vitsen med rundad topp, hellre o.b utan rund topp som inte luddar.
Visst är det väl så att de har bytt material i snöret? Jag tycker att det kliar.
hjartat73: i ditt senaste svar hade de iallafall tagit bort "Vi hoppas att du ska ha fortsatt förtroende för våra o.b"
Skönt att höra att flera blev upprörda, min sambo tyckte inte jag var klok när jag snörvlade fram att de hade gjort om mina tamponger, ännu mindre klok när jag kastade mig på telefonen och beklagade mig för lillasyster när jag inte tyckte att han var tillräckligt engagerad.
Drutten jag håller med dig och är helt enkelt jättetrött på deras svar! Vet inte om jag ska ta tag i det igen och ställa de frågor om vilka kvinnor osv. Men det känns inte som om det hjälper då de svarar på helt andra saker....jag menar vad bryr jag mig om de haft en kvinnlig gynekolog till hjälp? Har verkligen testpanelen provat de gamla ob osv???
Kram
Skicka några av apotekets tamponger till Ob och be dom jämföra...
Är de bra Mira2003? Jag har bara provat de när jag var yngre och då tyckte jag de var sådär.
Kram
Mira2003: jag har vågat mig på en keeper. Har bara haft en mens sedan jag fick hem den och är inte helt övertygad (ännu) Ibland sitter den jättebra men andra gånger läcker den som bara den, jag har väl inte fått in den rätta snitsen, får väl ge den/mig lite tid.
Vad sjutton är en keeper??
Kram
hjärtat73: om du läser hela tråden:) så ser du att mira2003 har skrivit om den (på första sidan)
Okej Drutten nu har jag läst om den....verkar inte som ett alternativ för mig.
Kram
Hm...kan ju avslöja att jag var grinfärdig min första mens med keepern och kände mig urusel som inte fick dit den rätt. Men med dom garantierna som man får så gav jag den en mensperiod till och då gick det jättebra.
Tänk på att den är av naturgummi och kan skadas om man tex använder vagitorer mot svamp.