• Katarina II

Nya o.b fleur = mer ludd?

Japp, det var t.o.m med på Plus! Ob Fleur har ju alltid haft som slogan att de inte luddar. Nu har man bytt tillverkare och "glömt" berätta för konsumenterna att man gått tillbaka till en modell som luddar igen. Jag har numera bytt - delvis för att de inte var uppriktiga och delvis för att jag verkligen hatar luddande tamponger.

• Katarina II

Svaret från o.b känns lite som SAS marknadsundersökning. De har alltid fått som svar tidigare att folk prioriterar säkerhet högst. I deras senaste marknadsundersökning så kom det långt ner eftersom folk förutsatte att ett flygbolag har hög säkerhet. Det är likadant med tamponger - nog sjutton förutsätter man att de inte läcker! Det är liksom grundkravet. Skruvad kanaler! Så otroligt dumt! Kirurgikt material eller inte - jag gillar inte ludd som fastnar inuti mig, oavsett hur hygieniskt det är.

• Katarina II

Hmm... jag trodde jag valde tummen ner inte tvärtom som symbol...

• Katarina II

I Norge där nya o.b lanserades först har det t.o.m skapats en hemsida för de som protesterar. De har samlat in 5000 namnunderskrifter! Snart måste ju det resultera i vikande försäljningssiffror och DÅ kanske SCA lyssnar. Sunflower och Bride of Autum, vart skickade ni era mail/brev? Hittar bara en postadress...

Svar på tråden Nya o.b fleur = mer ludd?