• lillaludde

billigaste och dyraste bröllopet??

JAg blev lite nyfiken på vem som har gift sig allra billigast och allra dyrast. Kanske nån gått till rådhuset, inte köpt nya kläder eller blommor. Och ni som har slagit på stort,vad slutade notan på? Berätta gärna lite vad som kostade!

• Svar på tråden billigaste och dyraste bröllopet??
  • Nath et Jo
    jenba skrev 2007-10-23 16:18:46 följande:
    jo visst kan alla människor lägga olika mycket pengar på saker och ting men 300 000 är fortfarande mycket pengar för alla. det är fortfarande 300 000!! sen kan jag tycka att tycker man inte att det är mycket pengar så kanske man ska tänka över om man riktigt medveten om en pengs värde.men sen är det helt klart en prioriteringsfråga, det är också självklart olika från person till person och så ska det väl vara också. men jag skulle nog inte kunna ta emot den summan av pengar från någon av min familjemedlem, det skulle inte kännas bra.men som sagt allting är relativt och alla är vi olika. :D och tur är väl det. :D
    Ja det håller jag helt klart med om 300 000 är en enorm summa pengar. så mycket pengar kan ju vissa bara drömma om..
  • MissDoe

Fröken Figo:
    Först och främst, tack för tipsen, låter som erat bröllop kommer att bli helt underbart! Jag måste faktiskt erkänna att jag trodde att det skulle bli ett "marängbröllop", men med tanke på att ni bjuder på ALLT så är jag lite imponerad att det inte blir dyrare för er. Men det måste vara hur mycket som helst att planera! Hoppas allt blir lika underbart som det låter!

• MissDoe

Äntligen min tur:
    Picknick är ju ett superbra tips! *skriver i inspirationsboken*

• Nanna3000

Vi kommer att lägga mellan 130-140 tusen ink resa på vårat bröllop. En viss summa på mellan 40-50 kommer at betalas av min m2b far och det är pengar som han är skyldig oss (tänker inte gå in på varför men det har med eget företagande att göra) resten betalar vi själva.
    Och jag måste bara få vara lite stolt över det faktum att jag som student och som bara har haft lån dde sista 3 månadera på egen hand har lyckats dra ihop 48 300 (kollade kontot idag) på mindre än ett år! och min m2b som innan jobbade som undersköterska och nu sedans september är student utan bidrag eller lån har dragit ihop en 40 000!

Lite OT men jag är så stolt över det, (ni anar inte hur snålt vi har levt, mycket pga det faktum att jag växte upp mycket fattig och det gav mig personlighetsdraget att jag ibland kan vara snål intill idioti).

Jag kan säga att hade jag kunnat, så hade jag utan att blinka bränt upp emot en miljon. Fast jag måste erkänna att jag är lite avis på frökenfigaro som har det gott ställt och inte behöver oroa sig för pengar, men jag är på god väg dit med en högskoleexamen på gång och en fast beslutan om att jag ska göra mig ekonomisk oberoende till den milda grad att jag kan hjälpa min urfattiga släkt i rysslnad utan att behöva tänka på pengar.

Oj det vart mycket OT men jag hoppas att folk inte misstycker...

• Nanna3000

Glömde att säga att jag tycker att det är bra av er som lägger över genomsnittet att inte skämmas för eran buget! Man ska inte behöva skämas bara för att man har pengar, sålänge man inte gnider det i andras ansikten mot deras vilja.

• Fröken Figo

Nanna: Bra sagt och bra inställning!

Jag är jättelyckligt lottad som har en pappa som tjänat så mkt pengar förstås. Det öppnar många dörrar för mig och jag är jättetacksam över det. Men "trots" det kämpar jag på som Nanna med ubildning och min strävan är att vara oberoende av min pappa så småningom.

För mig är 300 000 mkt pengar men för honom är det faktiskt inte det. Han köpte en byrå för 150 000 nyss utan att blinka (Svenskt tenn). Och båten har kostnader på långt över 300 000 per år. Dessutom när jag frågade honom vad min bröllopsbudget var sa han "det bestämmer du" och då hade jag kunnat bränna rätt mkt mer än 300 000. Men för mig vet jag att jag för den här summan får det jag vill. Därför blir min gräns just den. Det har aldrig handlat om att bränna så mkt pengar som möjligt. Tvärtom vill jag få så mkt valuta för pengarna som möjligt. Och där tycker jag den budgetten ger mig det. Fast nu är den snarare 350 000 när allt räknats med... Men jag försöker ha det som tak.

• Karis Annelie

Min jobbarkompis la 5000:- på sitt bröllop, och då hade de faktiskt stor fest och allt!
    Det var mest maten och drycken som kostade, men de gjorde allt själva. Sen lånade de en lokal gratis, hade billigare sorts kläder (finkjol och blus, samt kostym som han redan ägde) och gifte sig i trädgården...

• Liinda_e

vi hade en budgett på 160 000 men landade på 100 000 tjohoo önskade oss till resan som vi bokat innan den kostade 17 000 och vi fick faktist nästan allt det....sen gjorde vi nästan inte av med några pengar där då vi hade all inclisive så kanske 7000 så starx över hundra landa vi...men då är ju inte tackkorten fixade och inte fotografens bilder framkallade....

• Wicks

vi hmnade på kring 7000 med ca 50 gäster (lite under, typ 45). inte det billigaste, inte det dyraste :)

iofs var det bröllopet, vi gifte oss borgerligt innan... den delen kostade typ 400 (varina ringar.. som vi aldrig använde)

• Lilla My

Tycker det låter som ett av de billigaste. I alla fall om man räknar per gäst.

• Laraa

Vårt bröllop kommer kosta en hel del. Vi har för det första ungefär 450 gäster. Så vi räknar med att allt kommer gå på 480 000 kronor minst. Det är inklusive mina smycken, då vi har olika traditoner där han ska köpa till mig ett par set av guld och massor av balklänningar. Sedan kostar lokalen som ligger i intercontinental hotell i Bethlehem. Underbart fin lokal! Maten och lokalen kostar mest. Andra utgifter är firman som tar hand om dekorationer av blommor och annat, vi har även hyrt en sal brevid vår, där barnen ska vara, tillsammans med clowner och annat kul för dem. Gud vad jag längtar!!!

• le dauphin

Vår budget ligger på 150000kr.

• aprill bröllop

Vårt bröllop landar nog på 45-50 000 inkl allt.

Dvs resa för vår familj, 2vux 2 barn till teneriffa 1 vecka. Kläder, frisyr, mat och allt annat.

Det är betydligt mer än vad som var planerat men huj vad det är svårt att hålla nere kostnaderna.

Det mesta, 35 00 rör sej om lånade pengar ( något som jag aldrig skulle göra) resten betalar vi själva.

Oj så vi alla fyra e nöjda och längtar jätte mycket !!!! (även med lånade pengar)

• 2008-08-09

Jag vet faktiskt ett bröllop som NÄSTAN kan tävla mot det där 6-kronorsbröllopet!

När min blivande föddes och hans mamma och pappa skulle åka iväg för att pappan skulle skriva på papper om faderskapet, vägrade han i sten! Han tyckte det var löjligt att det är sån skillnad på om man är gift eller sambos, så då tog de bilen raka vägen till rådhuset och gifte sig, papperet skrevs aldrig på! *haha*
    Min blivande låg under vigseln i sin vagn och gallskrek!

Dock så höll inte det där impulsiva bröllopet mer än drygt 12 år.

• malous

OT men gäller inte faderskapspresumtionen bara om man är gift vid barnets födelse? Nåväl, det kanske inte vara lika noga då hursomhelst.

2008-08-09 skrev 2008-01-05 23:58:53 följande:

Jag vet faktiskt ett bröllop som NÄSTAN kan tävla mot det där 6-kronorsbröllopet! När min blivande föddes och hans mamma och pappa skulle åka iväg för att pappan skulle skriva på papper om faderskapet, vägrade han i sten! Han tyckte det var löjligt att det är sån skillnad på om man är gift eller sambos, så då tog de bilen raka vägen till rådhuset och gifte sig, papperet skrevs aldrig på! *haha*Min blivande låg under vigseln i sin vagn och gallskrek!Dock så höll inte det där impulsiva bröllopet mer än drygt 12 år.
  • 2008-08-09
    malous skrev 2008-01-06 12:44:52 följande:
    OT men gäller inte faderskapspresumtionen bara om man är gift vid barnets födelse? Nåväl, det kanske inte vara lika noga då hursomhelst.2008-08-09 skrev 2008-01-05 23:58:53 följande:
    Nä jag vet, jag har också funderat på det! Men så där var det iaf!
Svar på tråden billigaste och dyraste bröllopet??