• lillaludde

billigaste och dyraste bröllopet??

JAg blev lite nyfiken på vem som har gift sig allra billigast och allra dyrast. Kanske nån gått till rådhuset, inte köpt nya kläder eller blommor. Och ni som har slagit på stort,vad slutade notan på? Berätta gärna lite vad som kostade!

• Svar på tråden billigaste och dyraste bröllopet??
  • Fröken Figo

Hej Nicofina!

Ja, jag märkte att den tråden försvann Jag var inne där flera gånger men jag trodde den var "död".

Vi borde dra igång en glamour-tråd eller nåt. Inte för att mitt bröllop blir glamouröst alls men det är kul att läsa om. Och vi har en del kul saker inplanerade som vi kan dela med oss av.

Ja, Nicofina vi lägger båda mkt pengar på bröllopet och får det sponsrat av snälla pappor. Saken är att har man de pengarna tycker inte jag det är fel att unna sig nåt man verkligen drömt om! Hade det varit en stor uppoffring för pappa hade jag aldrig tagit emot pengarna men nu är det inte så. Då är det lika bra att njuta och vara glad ist!

Indiebrud: Japp vi betalar rubb som stubb för gästerna under de tre dagarna. Det blir boende, mat och transporter osv. Och lite presenter på rummet och barnpassning och annat. Det är just där kostnaderna uppstår och inte på fina exklusiva saker till oss. Vi är inte så mkt för slott och långa sittningar och limousiner och marängklänningar... Det vi prioriterat är att bjuda alla vi vill och ta notan åt dem ist så att ingen ska behöva oroa sig över kostnader i samband med vårat bröllop.

Anledningen att vi får så mkt för pengarna är att boendet är riktigt prisvärt! Det är fördelen med att ha bröllop mitt i skogen! Nästan allt annat är också billigare än i Stockholm som catering, tårta, serveringspersonal osv. I love skogen!!

• Mi26

Verkligen jattekul att lasa om allas brollop! Vart brollop kommer att kosta runt 80,000 kr. Vi hade egentligen en mindre budget men allt kostar mer an vad man tror och sen kommer man pa en del extragrejor ocksa som man inte tankt pa tidigare... Vi betalar det mesta sjalva men har aven fatt lite bidrag fran foraldrarna. Det hade varit harligt att kunna bjuda alla gaster pa allt, speciellt da vi gifter oss har i England. Vi var lite nervosa nar vi skickade ut inbjudningarna da vi insag att manga som sakert hade kommit om brollopet var i Sverige, kanske skulle tycka att det blev for manga kostnader for att ga pa brollop i England. Fast faktum ar att nastan alla har tackat ja!! Sa nu blir vi mellan 60 och 70 st. Hurra!

• PennyJenny

Vi la 60 000 på själva bröllopet och 30 000 på resan.

• Äntligen är det min tur

Vi kommer nog lägga ca 150.000:- tror jag. 2 dagars.

Miss Doe
    Vi kommer antagligen ha nån slags fika eller picnic för alla våra övernattande gäster dagen efter. Det behöver inte kosta såå mycket Ett litet tips.

• Limegrön

Vårat kostade 83000, men då hade vi ändå dragit in på endel... ingen avec o s v. Vi hade 65 pers. på 2-rätters med tårta. Resan, kläder, ringar - allt inräknad i priset
    Till saken hör att jag först budgeterat för 40´
    Men jag var nöjd med vårt bröllop ändå - det är ju huvudsaken!

Fröken Figo och alla andra med stor budget:
    Lycka till med ert bröllop och hoppas att ni får det precis som ni drömt om. Alla (inkl. jag) är bara avundsjuka!

• Fröken Figo

Linegrön: tack! det var fint sagt.

jag tror alla här får ett underbart bröllop. när jag tänker på den stora dagen är ändå det viktigaste just att jag och m2b får varandra! Det är jättekul att kunna unna sig det man vill men framförallt vill jag ha honom!! för alltid... det är vad allt går ut på.

• DetOrdnarSig

Vårt bröllop kommer att gå på ca. 55.000 exkl. bröllopsresa, lite i mellanspannet så där.

Appropå nyrik-"diskussionen" (jag ska inte vara otrevlig, Pumpkin, så jag hoppas det är ok), betyder inte egentligen nyrik att det inte är "gamla pengar" d.v.s. pengar nedärvda genom släkten i generationer. Att det används på ett nedlåtande sätt synonymt med ""utan stil och klass" beror väl på att denna överklass med gamla pengar inte såg med blida ögon när det kommer in "vanliga" människor som har råd med ett lika priviligierat liv som dem. Så Frökens Figos pappa skulle enligt den definitionen faktiskt vara nyrik och det är enligt mig något mycket finare än det andra sättet att vara rik på.

• Pumpkin
    DetOrdnarSig: Mycket bra inlägg!

Nu när vi fått offerten från vårt festställe så har vår budget stigit med 15-20000kr så exklusive resan kommer det att landa på ca 90000kr skulle jag tro.
  • Tooticki

Vårt bröllop landar på runt 40 000 kr, då är det planerat utan att vi behövt snåla på något. Jag pluggar nu men vi sparade pengar när jag jobbade och vi kommer ha pengar över när vi gift oss. Bröllopsresa kommer att bli två resor förmodligen som sammanlagt går på ca 80-100 000 kr och de kommer göras inom 1,5 år efter bröllopet.

• Apan Apansson

300.000 låter kanske som mycket pengar - men det är ungefär vad vi lägger på ett "vanligt" bröllop, utan att det för den skull är ett superluxuöst tredagarsbröllop med boende och resor betalda till alla gästerna. Slottsmiljö, fantastisk mat och dryck, bra band, vackra ringar - there you go.

Svar på tråden billigaste och dyraste bröllopet??