• lillaludde

billigaste och dyraste bröllopet??

JAg blev lite nyfiken på vem som har gift sig allra billigast och allra dyrast. Kanske nån gått till rådhuset, inte köpt nya kläder eller blommor. Och ni som har slagit på stort,vad slutade notan på? Berätta gärna lite vad som kostade!

• Svar på tråden billigaste och dyraste bröllopet??
  • Fröken Figo

augustibrud:

ja, 300 000 är mycket pengar men inte för alla. Vår sponsor (min pappa) kommer inte märka av den kostnaden över huvudtaget. Själva hade vi inte kunnat lägga så mycket pengar men nu bjuder han så då behöver vi inte oroa oss för budget osv.

Kostnaderna rusar iväg eftersom vi har 3 dagars bröllop, bjuder på boende, 4-5 rätters middag på bröllopsdagen, arrangerar transporter åt gäster eftersom det är mitt i skogen, dyr fotograf som ska transporteras från Stockholm, äkta champagne, fin tårta, supersnygga trycksaker...

Man hamnar lätt där!

• *Lilla M*

Ojoj, vad olika det kan va. Vi betalade vårt bröllop med sommarjobbspengar ihopsamlade från de tre senaste somrarna, typ...

• lillaludde

Celeste97
    Jag tror verkligen att 6-kronorns bröllopet vinner. Så kul. Jag hade nog räknat med lite mer pengar.

Fröken figo
    300 ligger i topp. Det måste vara kul att kunna unna sig allt man vill.

• snofsan

Vårat bröllop kommer att gå på ungefär 50.000 :- smekmånaden e inte inräknad

• snofsan

men det där med 6 kr va lite häftigt

• Fröken Figo

lillaludde: ja, det känns faktiskt som en dröm! framförallt att vi får det precis som vi vill, att hela bröllopet reflekterar oss! för samma pengar hade vi lätt kunnat ha en middag på ett slott med det skulle inte alls passa! våra kompisar skulle nog inte kunna festa loss i ett fiiiint slott. däremot känns det underbart att partaja en hel helg, inte så snofsigt men KUL och lite guldkant. Utan det stela... Gud vad jag längtar!! hahah märks det?

• Celeste97

Haha, jag får väl lov att erkänna att det var mina föräldrar som gifte sig så... Och jag var på dagis medan allt detta hände!
    Så här i efterhand kan man ju lätt säga att de fått mycket valuta för pengarna eftersom de fortfarande är lyckligt gifta sedan 25 år...

• Fröken Figo

Celeste: vad roligt!

Mina föräldrar gifte sig i all hast efter att ha skaffat 3 barn redan (ett barn kom senare inom äktenskapet haha men jag är utomäktenskaplig! hahahaha). Mamma planerade allt själv på 3 månader ungefär. Hon hade köpt en GRÅ (!!) kjol + kavaj men pappa tyckte inte det var fint nog så de stack till Lindex eller liknande och köpte första bästa vita kortklänning.

Ingen av gästerna viste att det rörde sig om bröllop, alla kom på avskedsfest (de skulle flytta utomlands) och fick överraskningen: "vi gifte oss tidigare idag".

Det blev en helt vanlig fest hemma i deras lägenhet med lite pizza och öl! Däremot var min mamma väldigt fin i håret med blommor osv. Hennes klänning (som jag funderade på att ha) sa hon:" nej den slängde jag. Den var helt formlös och tråkig"

Haha, ok lite OT men ändå. De spenderade inte så mkt på bröllopet. Det blev ingen bröllopsresa heller. Och min pappa har aldrig ägt en vigselring!!! Det fanns ingen i hans storlek så de sket i det, mamma fick en mkt enkel bara. Som hon nu tappat bort... Jaja... De är lyckliga i alla fall! Frågan är hur de kunnat föda fram en bridezilla som jag?????????

• oss två

vårt bröllop ca 40000, men då är inte nån resa inräknad, för den tar vi senare, till våren och det har vi fått pengar till i bröllopspresent.
    Helt klart hade det varit jätte enkelt att få upp summan rejält, men de pengarna har/hade vi inte. Så relativt budjet bröllop men ändå 3 rätters på restaurang osv..så skulle inte tro att mpnga märkte om ens nån, att vi inte lagt ut så mkt pengar.
    Men som sagt, hade man haft pengarn så hade det dragit iväg, lätt..

• Celeste97

Fröken Figo; det var kanske lite annorlunda runt 70- och början på 80-talet kring det här med bröllop, det traditionella med ceremoni, hela tjocka släkten och vit klänning var säkert alldeles för "gammeldags" och "högborgerligt" för en del av våra föräldrar. Och nu är det vår tur att göra tvärtom, dvs planera planera planera allt ner till vilken färg tärnorna får ha på hårspännena! *skrattar*

Svar på tråden billigaste och dyraste bröllopet??