Apan Apansson,
ja, vi hamnar också i de summorna och ändå är det inte jätteexklusivt. Vi bjuder våra gäster på mycket och så unnar vi oss det vi vill ha i blomväg, musik, mat och dryck osv. Men ändå svävar vi inte ut med nån extravagans direkt.
Detordnarsig: ja, det var bra sagt!
Rent allmänt, det jag tolkar med "nyrik" är folk (ofta ungarna till folk ) som tjänat mkt pengar på extremt kort tid och som känner behovet av att visa de pengarna för alla. I vårat fall har min familj det väldigt gott ställt men det är inget vi visar för folk.
Tyvärr har jag många nyrika i min omgivning just nu som varje dag känner behovet att poängtera hur rika de är/ föräldrarna är. Det tycker jag är riktigt ointressant. Och jag skulle aldrig vilja att mitt bröllop blev en stor tillställning där min pappas pengar ska visas upp... Det jag vill ha är en stor och rolig fest i flera dagar. Sen skiter jag fullkomligt i vad folk vet om min familjs ekonomi.
Men sen å andra sidan tänker jag inte heller skämmas för att vi har råd. Jag och m2b unnar oss det vi vill ha. Det riskerar att bli mkt skitsnack i min släkt men det får det bli... Jag skulle inte skippa nåt bara för att undvika skitsnack och avundsjuka heller. Det finns ju en balans där emellan...