• lillaludde

billigaste och dyraste bröllopet??

JAg blev lite nyfiken på vem som har gift sig allra billigast och allra dyrast. Kanske nån gått till rådhuset, inte köpt nya kläder eller blommor. Och ni som har slagit på stort,vad slutade notan på? Berätta gärna lite vad som kostade!

• Svar på tråden billigaste och dyraste bröllopet??
  • Pumpkin

Försök hålla er till ämnet i en trevlig ton utan påhopp, tack.

/Moderator

• MissDoe

Fröken Figo

Låter som ni planerar ett helt underbart bröllop! Är inte bara lite avundsjuk.. Skulle också vilja ha den möjligheten och jag är säker på att din pappa njuter av att få göra det här för dig! *glad för er*

Men nu till saken.. eftersom ert bröllop kommer att vara stort och hålla på i tre dagar (eller har jag missuppfattat..?) så tänkte jag att du kanske har nåt bra (och gärna inte så dyrt) tips om hur man skulle kunna erbjuda sina gäster en extra dag, förutom själva bröllopsdagen.

• Kakan Mascha

Hej hej alla!

Vi lägger ca 75 000 kr för vårat bröllop, då inlkusive en minibröllopsresa på ca 10 000 kr och sedan kan vi spara extra till en längre resa ca 6 månader efter.
    Lite mittimellan sådär, men vi får som vi vill ha det utan att betala, vad vi tycker, är för mycket! Och vi har satt en tidsram vilket gör att vi kommer spara upp till en viss summa pengar och inte mera. Vi hade ju kunnat valt att spara mera och gifta oss längre fram, men detta känns rätt för oss!

Huvudsaken är väl att jag och min blivande är nöjda och glada! =)

• Lady Lovelylock

Hmmm får min sambo som han vill så kommer även vi lägga liknande summor som Fröken Figo på vårt bröllop...

Skillnaden är att det kommer va vi själva som kommer att stå för kostnaderna. O jag kan glatt berätta att detta i högsta grad handlar om nyrikedom! Pengar som har tjänats in på grund av många timmars hårt slitande, inte några pengar som ngn släkting tjänade in för 100 år sedan....

• Lady Lovelylock

Jag menar då att jag håller med Fröken Figo... Det är mycket bättre att som hennes pappa ha tjänat pengarna än att de ärvt dem sedan massa generationer tillbaka=)

• *Lilla M*

hmm... tråden har ju potential att spåra ur. Men helt klart är det väl för alla här att alla a) längtar efter sitt drömbröllop och b) gärna hade spenderat huuuur mycket pengar som helst på det, om det bara hade varit möjligt och man inte hade några begränsningar.

Så: Shit va roligt för alla som kan spendera huuur mycket pengar som helst! Grattis! Och: shit va alla andra är duktiga som ändå ser till att få sitt drömbröllop!

Vi valde att gifta oss i somras, trots att vi båda är studenter som inte tjänar egentligen några pengar alls förutom på sommarloven. Och ändå fick vi ett helt fantastiskt bröllop.

Och det kommer ju alla andra här få också! För egentligen är väl det lyckliga och fantastiska bröllopet nästan helt oberoende av stora pengasummor? Det finns ju folk här som gifter sig för under 10.000, som är sjukt nöjda med det. Det handlar ju mest av allt bara om kärlek och en fest med nära och kära!

• Lady Lovelylock

Mkt bra skrivet lilla M!!!

• Fröken Figo

Lilla M:

Håller med! Jättebra formulerat!

Skönt ändå att det inte är så många som är negativa, än så länge var det bara en trist kommentar. Annars tycker jag tråden funkar bra. Pengar är ju alltid ett känsligt ämne...

Miss Doe:

Vi har tänkt oss en lunch på fredagen hemma hos mina föräldrar. Sen en sightseeing-tur, nån timme bara. Efter det stor grillfest fredag kväll på samma plats där gästerna ska bo. Då kan alla lägga sig när de vill (och då även JAG som behöver min skönhetssömn!!)

Det låter som enkla saker fast med 80 - 100 gäster kräver de här planerna inhyrning av buss osv. Men men, det ska gå. Man får räkna med att allting tar låååång tid för att man är så många. Lunchen tar säkert 3 timmar för alla vill mingla runt och prata. Grillfesten tar säkert också lång tid. Där har jag tänkt att man kan ha lite gitarrspel och avslappnad stämning. Bröllopsmiddagen dagen efter blir ju rätt formell.

Söndag: brunch.

Sen tror jag våra "oficiella" engagemang slutar där. Vi tänker säga till folk att de gärna får stanna längre och vi kommer hänga där i krokarna. Men efter söndagen vill inte jag ansvara för folks måltider och transporter... Förhoppningsvis blir vi en lite mindre skala som lättare kan semestra ihop. Vi kommer ha 10-20 gäster som rest från utlandet som vi vill passa på att umgås med.

Så ser vårat schema ut! Det går ju att fixa utan för höga kostnader. Det som drar iväg i vårt fall är det stora antalet gäster.

Lycka till!

• Lilla My

Figo, bjuder ni gästerna på övernattning och mat under alla dagarna? I så fall är jag impad att ni håller er under millionen.... (Du behöver inte svara, jag är bara lite nyfiken).

• NicoFina

Fröken Figo: så du är här med! lite OT men våran tråd försvann om att inte prata pengar!

Vårat bröllop kommer min kära pappa också betala. Det kommer nog att gå på mellan 400-500 tusen(men notan är inte klar ännu) . Med det är det värt!
    Det är tradition i våran släkt att brudens far betalar

Svar på tråden billigaste och dyraste bröllopet??