• lillaludde

billigaste och dyraste bröllopet??

JAg blev lite nyfiken på vem som har gift sig allra billigast och allra dyrast. Kanske nån gått till rådhuset, inte köpt nya kläder eller blommor. Och ni som har slagit på stort,vad slutade notan på? Berätta gärna lite vad som kostade!

• Svar på tråden billigaste och dyraste bröllopet??
  • Miss (snart mrs) A
    AnnaPeter skrev 2007-10-16 13:01:58 följande:
    Känns som om man använder pappas pengar så kan det kosta, låter nyrikt tycker jag.....
    Inte börja kritisera nu, det var nog inte det denna tråden gick ut på... (ber om ursäkt om ditt inlägg inte var negativt menat men det lät så ).

Som det diskuterats i många liknande trådar tidigare så är det relativt hur mycket som räknas som "mycket pengar" för olika personer. Både jag och min kille tjänar rätt så bra och vi kommer lägga ca 120 på själva bröllopet (inklusive allt) och ca 60 på resan.

Jag hade utan problem både kunnat lägga mycket mer och mycket mindre men med denna budgetten får vi precis det vi vill ha till vårt bröllop så vi är jättenöjda
  • Miss (snart mrs) A

Hmm, min avslutning lät lite fel, jag menade att det ju aldrig är problem att spendera pengar om man har massor eller lägga mindre om man inte har så mycket, men detta passade vår situation bäst

• Fru Johansson

Vårt gick på 25000 ungefär.

• Fejs

Jag beundrar de som kan göra sitt drömbröllop billigt, under 100 000 kr och anvundas de som kan lägga mer är 150 000 kr. *vill oxå kunna*

• mandm
    AnnaPeter skrev 2007-10-16 13:01:58 följande:
    Känns som om man använder pappas pengar så kan det kosta, låter nyrikt tycker jag.....
    låter avundsjukt tycker jag.....
  • Fröken Figo

Tycker också att "låter nyrikt" kommentaren är rätt fånig.

I mitt fall så betalar pappa mesta delen av bröllopet men han är inte ett dugg nyrik. Han har en lång 30 årig superkarriär bakom sig där han jobbat häcken av sig och nu kan han unna sig lyxen att inte behöva oroa sig för pengar. Att han sen vill se sin dotter gifta sig fint o kunna göra som hon vill är inget negativt. Tycker jag. Jag hoppas kunna göra samma för mina barn om 30 år.

• snofsan

Fröken Figo : abslolut! vem vill inte kunna unna sina barn det?!

jag tycker det e helt undebart att du har så mycket pengar att kunna lägga på erat bröllop helt fantastiskt

å följer gärna era detaljer hur har ni tänkt att ha bröllopet?

hoppas att eran dag blir exakt som ni har tänkt er

kram

• AnnaPeter

Avundsjuk? Ja det är ju ett sätt att rentvå sig på.....

• 17jan2009

AnnaPeter:

Varför skriver du i denna tråd om du inte vill vara med och diskutera utan bara fälla negativa och missunsamma kommentarer?

• Lilla My

Ja, hörni, jag fattar inte vad som är poängen med att fälla tråkiga/snorkiga kommentarer kring andra människors finansiering av bröllop. Alla som gifter sig (och alla andra också) har ju olika förutsättningar, och löser det där med ekonomi på olika sätt.
    Vad exakt är så dåligt med att föräldrarna betalar, om de har råd och verkligen vill göra det?
    Nyrikt är ett tråkigt ord över huvud taget. Skulle det vara mer okej att föräldrarna betalar om det är en gammal adelssläkt?
    Men kanske somliga tycker om att bråka...

Svar på tråden billigaste och dyraste bröllopet??