• lillaludde

billigaste och dyraste bröllopet??

JAg blev lite nyfiken på vem som har gift sig allra billigast och allra dyrast. Kanske nån gått till rådhuset, inte köpt nya kläder eller blommor. Och ni som har slagit på stort,vad slutade notan på? Berätta gärna lite vad som kostade!

• Svar på tråden billigaste och dyraste bröllopet??
  • *Lilla M*

Tror vi hamnade på en ganska medelnivå... 63.000 gick bröllopet på utan bröllopsresan inräknad (dock ett dygn på spa efter bröllopet).

• Fröken Figo

oj, spännande! vad kul att följa. vi har inte gift oss än men vi börjar budgettera nu. nånstans mellan 250 000 och 300 000 kommer det landa på. men det tror jag inte är det dyraste!!

• Celeste97

Jag vet ett bröllop i släkten som kostade 6 kr i parkeringsavgift...

• augustibrud08

300 000!!! Herregud - vad ska ni göra för alla dessa pengar???
    Vill inte verka dömmande på något sätt, blir bara helt fascinerad att man väljer att lägga så mycket pengar på sitt bröllop. Ska ni göra något alldeles extra, ha massvis av gäster eller vad. Blir nyfiken.

• Fröken Figo

oj då var det billigaste snabbt avgjort!

men köpte de verkligen INGA kläder? Blommor? Fin middag?

Ringar måste de väl ha köpt??

• Celeste97

Nix, de smet in i Stadshuset en eftermiddag efter jobbet. Tog jobbets bil, så inte ens bensinen betalades. Ringarna har jag för mig att de fick ett par som deras föräldrar haft, men inte använde...
    Men eftersom det här var i början av 80-talet så kanske de 6 kronorna motsvarar lite mer i dagens värde?

• potäten

Vi har en budget på ca 25 000, har redan köpt ringen, ch smekmånad får bli senare.

• Mrs Van Derkamp

Det är inte svårt att komma upp i 300.000 kr på ett bröllop...ha många gäster,3-dagarsbröllop tex.Vill man inte vara i en tråkig bygdegård/folkets hus utan välja ett slott/herrgård och t.ex proffsfotografer mm så kostar det...

• Fejs

Vi budgeterar 180 000 kr ungefär för
    förlovningsringar, förlovningsnatt i sthlm på 5*-hotell, resa dit
    inbjudningar
    brudklänning, skor, underkläder, väska, hårassocerarer
    kläder till brudgum, skor
    håruppsättning, makeup
    brudbukett, corsage
    brudskål, trerätters (70 pers), kaffe o tårta, vickning, blomdekoration (800kr/pers på slott)
    3 drinkbiljetter till varje person
    musik på festen och vigseln
    transport av gäster och oss själva
    hotellövernattning (2 nätter då det är i annan stad)
    fotograf
    bröllopsresa+fickpengar

tror jag fick med allt...

• cellabella

För att sammanfatta, TS: Än så länge är alltså 300 000 kr det dyraste och 6 kr det billigaste. Tycker inte att det är svårt att spendera pengar, hade lätt kunnat lägga ut en halv mille, men vi har inte de prioriteringarna. Däremot 6 kr, det är en utmaning!

För övrigt behöver inte bygdegårdar vara tråkiga.

Svar på tråden billigaste och dyraste bröllopet??