• snofsan

varför e de så svårt för män att vara romantiska??

ja just det varför ska de vara så svårt för män att vara romantiska egentligen...

kanske finns de nån romantisk karl där ute som planerar massa men ja tvivlar på att de e särskilt många...

ta min karl tex... förr förra julen fick jag pokermarker i julklapp...jippie.. ja spelar inte ens poker.. vilket han gör... å förra julen fick jag en brödrost.. *suck*

man skulle skicka honom på en romantik skola finns de ??

jag älskar min m2b men ibland vill ja bara ha en blomma elle nått.... fast å andra sidan har han kommit med hem med en cola (han vet att ja gillar det).. men oftast e de ja som får stå för romantiken här hemma...

Men då e frågan e de så att en kvinna har större förväntningar på romantik än en karl.... elle har ja enkelt läst för mycker harlequinn böcker..

• Svar på tråden varför e de så svårt för män att vara romantiska??
  • Miss (snart mrs) A

Jag känner med dig! Min kille är iofs lite bättre, presenter är alltid väl genomtänkta och han lyckades fria när jag som minst anade det.

Dock har jag efterfrågat en blomma eller någon annan liten present en spontan dag. Min kille säger bara att inte tänker så långt, och när han gör det hittar han inget bra (haha, bra ursäkt eller hur?)

Jag ger honom presenter lite då och då, en tröja, en chokladask med hjärtan eller vad det nu kan vara jag vet att han vill ha.

Men, jag får ibland världens sötaste sms och mail och han överraskar min med komplimanger när jag behöver dem som bäst .

Vi får helt enkelt börja skriva in i deras kalendrar - "överraska din älskade med någonting" på några sidor och se vad som händer

• Waersta

Min karl är inte heller romantisk.. han kan glömma alla hjärtansdag och när jag påminner honom åker han till statoil och köper två buketter.

De har en förmåga att glömma också.. eller typ, köp smör, då kommer de hem med två kassar mat, men inget smör.

• snofsan

hihi ja de va en bra idé =))

ja har med frågat min m2b om man inte kan få nån blomma nån gång.... ibland ha man fått de men ja vill juh inte tjata mej till en blomma...

• snofsan

Waersta : elle kommer hem med ett sexpack öl

haha

• Ernhake

Kanske är så att män ser romantik på ett annat sätt?
    Att din man ger dig pokermarker kanske betyder att han vill att du ska börja spela med honom eller att han vill visa dig och ge dig något han tycker riktigt mycket om?
    Varför ska vi stirra oss blinda på att få saker?

• Sataya

jag har haft den diskussionen med min m2b och han säger precis som Ernhake sa. de ser inte romantik på samma sätt som vi gör.. de kanske tycker att se på tv och äta chips är romantik (om man vanligtvis inte gör det) som min m2b sa var att han tyckte att han var romantisk då han skriver mess, då han lagar mat eller liknande, han visar det på sitt sätt helt enkelt..

• snofsan

Ernhake : han gav mej pokermarkerna just för att han själv ville ha sånna... *skratt*

• oss två

Min m2b är inte minsta romantisk på så sätt..blev däremot så avis på syrran.. de hade vare tesammans 2 år för inte sånge sen nu å hon skulle hem till honom efter jobbet, hon möter honom i dörren finklädd, tar hennes jacka, går ut i köket, då har han lagat mat, tänt ljus å myspys lixom.. åå..lät så mysigt när hon berätta.

• snofsan

aaaa ja skulle med bli avis varöfr kan dom inte vara liiite romantiska iaf *L*

• DropDeadUgly

Min man hävdar att han inte är romantisk ändå har jag fått fantastiska rosor med lååånga skaft mer än en gång. Han har spontanköpt presenter tex datorspel (jag är datornörd, ja ) och nu senast hade han beställt jätte fina sexiga nattlinnen . Jag fick dem i förrgår. Jag får nog ge honom en ordbok och förklara för honom vad ordet romantisk betyder, för nog hävdar jag att han är romantisk.

Vet dock inte vad du ska göra för att få din karl att vakna upp och vara lite mer romantisk...tyvärr...

Svar på tråden varför e de så svårt för män att vara romantiska??