• BMTS

Strippa på svensexa/möhippa - OK eller inte?

Vad tycker ni om att ha med en strippa på svensexa/möhippa?

Min pojkvän var på en svensexa i helgen där de bl a hade en strippa som uppträdde och klädde av sig allt till grabbarnas förtjusning. Jag har mått jättedåligt av det här vilket min pojkvän har svårt att förstå. Han menar att det inte betyder något för honom utan att det bara är en kul grej, men jag har svårt att tycka att det är OK att en annan kvinna ska stå och klä av sig naken inför min pojkvän.

Vad tycker ni? Är det OK att ha strippor på svensexa/möhippa eller inte? Hur resonerar ni?

• Svar på tråden Strippa på svensexa/möhippa - OK eller inte?
  • liz_s

hahah det tåls att upprepa något man tycker är så fel!!!!.... =

• Cornellia

Jag tycker att det är okej både på svensexor och i vardagen. Han får väl kolla på vad han vill, och han får tänka (och tända) på precis vad han vill.

Dock har jag svårt att se det roliga med det, men jag har svårt att förstå det roliga med hans dataspel och hans filmer oxå så...

matteve skrev 2007-10-13 16:21:57 följande:
    Över huvud taget tycker jag att det är rå-larvigt. Kom igen, varför skulle det vara okej just den kvällen?!Det spelar ingen roll vilka ursäkter/förklaringar man än kommer med - jag förstår fortfarande inte själva grejen!Sådant som partnern inte skulle tycka om att den andra/andre gjorde i vardagen, borde man ju inte göra heller på en svensexa/möhippa.Men visst, det finns de som tycker att det är okej, så det får man väl respektera. (Men jag blir ändå irri!!)
  • Sister of the Night
    Misery skrev 2007-10-13 16:16:44 följande:
    och det har du full rätt att tycka, men du verkar röra ihop det en del, det här är en diskussion om strippor, och du skriver om och om igen om at "vara med andra kvinnor", "ta betal för sex" och så vidare.håll dig till ämnet.
    Jämför med exemplet där mannen fick en vagina uppgniden i ansiktet. Sitter han och accepterar detta så kan man ju gott kalla det att "vara" med en annan kvinna. För det har ju en sån gång passerat gränsen för att "titta", visst? Det är tydligen skillnad på vad olika strippor tillhandahåller för typ av tjänster. Eller bjussar alla strippor på närkontakt med underlivet?
  • liz_s

bra skriver sister 0ff the night! *PUFF*

• Misery

touché.
    såvitt jag vet så har dock "seriösa" strippor och stripbarer en se men inte röra - policy och tillåer inte ens lapdances, att gnida sitt kön i ansiktet på någon kan ju tyckas vara mer av en sexuell tjänst än en visuell.

Sister of the Night skrev 2007-10-14 04:57:07 följande:

Jämför med exemplet där mannen fick en vagina uppgniden i ansiktet. Sitter han och accepterar detta så kan man ju gott kalla det att "vara" med en annan kvinna. För det har ju en sån gång passerat gränsen för att "titta", visst? Det är tydligen skillnad på vad olika strippor tillhandahåller för typ av tjänster. Eller bjussar alla strippor på närkontakt med underlivet?
  • liz_s

emn som förstååt och hört är det vanligt med att atrippan gnider sitt kön!!!

• Misery

ingen har väl påsått att det inte förekommer?

liz_s skrev 2007-10-14 14:20:24 följande:
    emn som förstååt och hört är det vanligt med att atrippan gnider sitt kön!!!
  • Sister of the Night

Lite grovt kan det ju ses som en _väldigt_ ingående visuell tjänst *ler*

Hursomhelst - mellan alternativen "förekommer" och "vanligt" är det ju en bra bit. Jag har inte tillräcklig kännedom i ämnet för att säkert säga vilket alternativ som är mest överensstämmande med verkligheten.
    Men jag kan tänka mig att även de flickvänner som accepterar pojkvännens besök på strippklubb i de flesta fall skulle reagera negativt på den typ av närkontakt som nämnts här. "Se-men-inte-röra"konceptet tycks ju annars vara mångas melodi.

För egen del tycker jag -som tidigare nämnts- att det är en rätt sugig bransch.

• Misery

förvisso, men jag vet inte om jag tror att det är så vanligt att strippor som är strippor och inget annat, gnider sitt kön i ansiktet på den de strippar för, just eftersom det inte tillåts på de flesta ställen, och de flesta strippor man får tag på via annonser på stan och dyl, är strippor som även erbjuder andra tjänster.

• Fru Johansson

Jag skulle inte tycka att det var ok. Varken på svensexa eller någon annan gång. Varför ska min man gå och kolla på strippor när han har mig.

Svar på tråden Strippa på svensexa/möhippa - OK eller inte?