Inlägg från: Sister of the Night |Visa alla inlägg
  • Sister of the Night

Strippa på svensexa/möhippa - OK eller inte?

And here we go again...

En ständigt återkommande fråga. medrätta. För den väcker onekligen känslor.

Jag tycker svaret på frågan är NEJ, det är inte Ok eller kul eller "sådär festligt busigt" på minsta vis. Jag skulle acceptera att min blivande fick en, än mindre att han ville ha en. Då vore han inte min blivande.

Dels tycker jag att manlig/kvinnlig stripp är respektlöst mot bruden/brudgummen, och påståendet att det är "sista chansen" köper jag inte. Det var det väl redan när man blev tillsammans?
    Dessutom ger jag inte mycket för porrindustrin överhuvudtaget; alltför mycket handlar om att utnyttja och dessutom förmedlas alltsomoftast en sjukt skev bild av vad som är manligt kontra kvinnligt, samt vad de båda könen "förväntas" göra/ställa upp på/njuta av.

• Sister of the Night

Men vd fel det kan bli då *stön!*
    Menar givetvis att jag INTE skulle acceptera, inget annat.

• Sister of the Night
    Misery skrev 2007-10-13 16:16:44 följande:
    och det har du full rätt att tycka, men du verkar röra ihop det en del, det här är en diskussion om strippor, och du skriver om och om igen om at "vara med andra kvinnor", "ta betal för sex" och så vidare.håll dig till ämnet.
    Jämför med exemplet där mannen fick en vagina uppgniden i ansiktet. Sitter han och accepterar detta så kan man ju gott kalla det att "vara" med en annan kvinna. För det har ju en sån gång passerat gränsen för att "titta", visst? Det är tydligen skillnad på vad olika strippor tillhandahåller för typ av tjänster. Eller bjussar alla strippor på närkontakt med underlivet?
  • Sister of the Night

Lite grovt kan det ju ses som en _väldigt_ ingående visuell tjänst *ler*

Hursomhelst - mellan alternativen "förekommer" och "vanligt" är det ju en bra bit. Jag har inte tillräcklig kännedom i ämnet för att säkert säga vilket alternativ som är mest överensstämmande med verkligheten.
    Men jag kan tänka mig att även de flickvänner som accepterar pojkvännens besök på strippklubb i de flesta fall skulle reagera negativt på den typ av närkontakt som nämnts här. "Se-men-inte-röra"konceptet tycks ju annars vara mångas melodi.

För egen del tycker jag -som tidigare nämnts- att det är en rätt sugig bransch.

• Sister of the Night

Jag har ett någorlunda kort svar på den frågan.

Att söka upp en strippklubb är att med vilje leta någon annan att attraheras av.
    Givetvis kan folk i fasta relationer finna andra än den äkta hälften attraktiva, men jag ser för egen del ingen anledning att medvetet leta ett objekt att falla för när jag lever i en relation.

Därutöver kan man finna andra skäl att se med stark skepsis på strippindustrin. Men det är en annan fråga.

• Sister of the Night

Att attraheras sexuellt är väl en form av "falla för"?

• Sister of the Night

Nix, jag "okejar" inte porr heller, det är riktigt.

Att sedan "alla" kollar men mörkar för sin respektive -oavsett könstillhörighet- uppfattar jag mer som en generalisering än ett faktum.
    Det är säkert förekommande, men knappast någon regel.

• Sister of the Night

Det gör vi nog. Jag uppfattar uttrycket "falla för" som något som kan uttrycka såväl en förälskelse, som en rent fysisk attraktion.

• Sister of the Night

Svår fråga. Och just därför en jättebra fråga.
    För mig som ser citatexemplet som en självklarhet är den nästan omöjlig att ge ett tillräckligt förklarande svar på. Jag förstår nämnligen inte hur man _inte_ kan resonera så. Bara_att_ man uppenbarligen kan resonera annorlunda.

Förmodligen handlar det om vad man själv är beredd att ge, och vad man har för uppfattning om vad en monogam kärleksrelation innefattar.
    Sen gäller det förstås -som för alla andra idéinriktningar- att den man väljer att leva tillsammans med har åtminstone ungefär samma tanke om de viktigare frågorna (dit jag räknar den här) som man själv har.

• Sister of the Night

Det där är i någon mån att slå huvudet på spiken, för just biten med utnyttjande i branschen är det jag har svårt för.

Jag kan hålla med om att fantasier är fria och något man varken ska eller behöver försöka sig på att "redigera" åt den man lever med (men om en i ett förhållande _alltid_ fantiserar om, säg grannfrun eller fotbollstränaren för laget, så kanske det ligger mer än lösryckta fantasier bakom, i och för sig. Men om man talar om "allmänna fantasier", då).

Jag skiljer däremot på illustrerad fantasi och exempelvis erotiska noveller. i samma stund som man använder en verklig person i avbildad form så blir det ju på något sätt personligare, det blir det däremot inte om fantasin består av en berättelse i bokstavsform. (Återigen landar resonemanget i frågan om att medvetet uppsöka ett annat "mål" för sin sexuella attraktion. Just den biten jaginte greppar.)

• Sister of the Night

Glömde nämna att jag förutom problemet med eventuellt utnyttjande (japp, jag har läst att det finns folk som älskar sitt jobb också) ser ett problem med att porr och stripp i så pass stor utsträckning inriktas på att framställa kvinnor som en slags vara. En kille som medverkar i en rulle exempelvis, framställs mig veterligen sällan eller aldrig som ett objekt på samma sätt. Traditionen med killen som erövraren och tjejen som passiv mottagare/givare verkar alltför fast förankrad i utbudet för att jag ska uppfatta det som sunt.

• Sister of the Night
    liz_s skrev 2007-10-14 12:01:31 följande:
    bra skriver sister 0ff the night! *PUFF*
    Tack
Svar på tråden Strippa på svensexa/möhippa - OK eller inte?