• BMTS

Strippa på svensexa/möhippa - OK eller inte?

Vad tycker ni om att ha med en strippa på svensexa/möhippa?

Min pojkvän var på en svensexa i helgen där de bl a hade en strippa som uppträdde och klädde av sig allt till grabbarnas förtjusning. Jag har mått jättedåligt av det här vilket min pojkvän har svårt att förstå. Han menar att det inte betyder något för honom utan att det bara är en kul grej, men jag har svårt att tycka att det är OK att en annan kvinna ska stå och klä av sig naken inför min pojkvän.

Vad tycker ni? Är det OK att ha strippor på svensexa/möhippa eller inte? Hur resonerar ni?

• Svar på tråden Strippa på svensexa/möhippa - OK eller inte?
  • BMTS

Tack för era svar!

För att förtydliga kan jag säga att det inte var min pojkväns svensexa utan en kompis. Killarna satt i en bubbelpool medan tjejen dansade runt omkring dem.

Jag har frågat min pojkvän hur han hade känt om situationen varit den omvända, om jag hade varit och tittat på en manlig strippa. Hans svar blev att han nog inte skulle bry sig så mycket eftersom manliga strippor ju ändå bara ser fåniga och osensuella ut... hmm jaha...

Jag är starkt emot strippfenomenet dels ur könsaspekt, vilka värderingar det visar gentemot personen som strippar. Som kvinna känner jag mig förnedrad trots att det inte ens var jag som strippade.

Dessutom håller jag med Jodie som skrev att nakenheten inte är för vem som helst. För mig är sex och nakenhet det enda vi inte delar med andra än vår partner och jag vill att det ska fortsätta vara så.

• BMTS

Jag är den ursprungliga trådstartaren och till er som tror att en strippa behåller trosorna på kan jag säga att det stämmer inte - den strippan som min pojkvän fick bevittna på kompisens svensexa tog av sig ALLT utom ett strumpeband tydligen. För mig är det solklart en sexuell tjänst i och med att hon visade sitt kön för dessa killar och därmed känns det definitivt inte OK för mig - inte som kvinna p g a den kvinnosyn jag tycker detta visar, och inte som flickvän till den som bevittnar en annan tjej stå och klä av sig naken inför honom under sexuellt betonade former.

Svar på tråden Strippa på svensexa/möhippa - OK eller inte?