• BMTS

Strippa på svensexa/möhippa - OK eller inte?

Vad tycker ni om att ha med en strippa på svensexa/möhippa?

Min pojkvän var på en svensexa i helgen där de bl a hade en strippa som uppträdde och klädde av sig allt till grabbarnas förtjusning. Jag har mått jättedåligt av det här vilket min pojkvän har svårt att förstå. Han menar att det inte betyder något för honom utan att det bara är en kul grej, men jag har svårt att tycka att det är OK att en annan kvinna ska stå och klä av sig naken inför min pojkvän.

Vad tycker ni? Är det OK att ha strippor på svensexa/möhippa eller inte? Hur resonerar ni?

• Svar på tråden Strippa på svensexa/möhippa - OK eller inte?
  • Misery

men nu var det srippor vi pratade om, inte prostituerade.

liz_s skrev 2007-10-13 01:40:34 följande:
    SOM DET LÅTER = att ta betalt för sex, är att sälja sig!sex enligt mig är mellan två, med någon man älskar =)
  • Misery

och hur ska du ha det, nyss sa du att strippor säljer sig, nu är att sälja sit synonymt med att ta betalt för sex?

• liz_s

SOM DET LÅTER = att ta betalt för det dom gör ex strippa... expandera sig.. tycker det är sjukt att det ska vara så, att man visar upp sin kropp på det viset. det ska vara med dne man älskar. =)

• Misery

så det är exponeringen som är problemet?

säljer krokimodeller sig själva?
    förstör de sina själar?

• liz_s

asså modell kan vara delvist rätt delvist fell bara dom mår (äter)bra.... men det är ju inte för att ge njutning till män!!!

• liz_s

ge svar på det du frågar jag tycker det är fel att sälja sig.. tycker synd om dom kvinnor som gör det tycker mycket synd om dom tycker det är hemmskt!

• OmorfiaX

Det är rätt synd om alla som tvingas till saker de inte vill göra..

Åter till topic: I mina ögon är det en stor skillnad på en manlig och och kvinnlig strippa. Den manliga strippan visar inget som han inte skulle visa på badstranden, dvs inga könsdelar hänger ut. Ergo, "strippen" kan inte självklart tolkas som sexuell. Enligt min erfarenhet är den manliga strippen mer en show utan sexuell laddning.

Kvinnlig strip däremot exponerar alltid "könsdelar" och då menar jag brösten som har en självklar sexuell laddning. Eftersom vårt kulturarv är det det är så blir det sexuellt när en kvinna klär av sig på överkroppen, en man som gör det samma = inget.

Det finns enstaka kvinnor som går igång på blotta åsynen av en muskulös manlig kropp, men de är inte särskilt många och den manliga strippen på en möhippa är inte tänkt att göra deltagarna kåta. Män som går igång enbart på åsynen av en kvinnas nakna/halvnakna kropp är desto lättare att räkna.

• Fröken Figo

Jag tycker inte det är ok!!

M2b har varit på strippklubb många gånger innan vi träffades men jag har sagt att jag inte tycker det är ok nu när vi är ett par. Om han ska vara med om nåt "sexuellt" eller iaf upphetsande och sexigt då vill jag också vara med!!! Inte fan ska han sitta där o kåta upp sig på en annan (supervältränad) naken kvinna.

No way!

Och lap dance är ännu värre. M2b har haft nakna bröst i ansiktet, vaginan gniden mot sig (naken) och strippan har tagit på honom. SOM TUR VAR innan vi träffades. Det hade jag annars ansett vara otrohet...

Svar på tråden Strippa på svensexa/möhippa - OK eller inte?