• BMTS

Strippa på svensexa/möhippa - OK eller inte?

Vad tycker ni om att ha med en strippa på svensexa/möhippa?

Min pojkvän var på en svensexa i helgen där de bl a hade en strippa som uppträdde och klädde av sig allt till grabbarnas förtjusning. Jag har mått jättedåligt av det här vilket min pojkvän har svårt att förstå. Han menar att det inte betyder något för honom utan att det bara är en kul grej, men jag har svårt att tycka att det är OK att en annan kvinna ska stå och klä av sig naken inför min pojkvän.

Vad tycker ni? Är det OK att ha strippor på svensexa/möhippa eller inte? Hur resonerar ni?

• Svar på tråden Strippa på svensexa/möhippa - OK eller inte?
  • Cornellia
    Jodie skrev 2007-10-19 23:34:57 följande:
    Att gå och titta på en strippa handlar om att köpa en kvinnas kropp och det är aldrig rätt, fastän mannen (eller kvinnan) "bara" tittar.
    Undra vem det är som låter anspegla uppfattningar som om de vore allmänna??
  • Misery

hm, jag säger vad jag tycker i frågan.
    vad jag tycker, JAG, inte vad alla andra måste tycka.

visa gärna exempel på var jag sagt att min åsik är allmän lag eller att det "hör till" något alls.

allvarligt talat, jag tycker ine som du, varför är det så provocerande?
    jag kräver inte att du eller någoon annan ska tycka som jag.

Jodie skrev 2007-10-19 23:34:57 följande:
    Du gapar på i flera trådar bl.a. om hur man ska låta männen/killarna gå på striptease och se på porr. Det är ju bra för dig själv (?) om du tycker det "hör till". Men det finns väldigt många kvinnor som inte tycker det är okej och som mår dåligt av det, samt av att det sprids sådana uppfattningar som låter anspegla att de vore allmänna. Att gå och titta på en strippa handlar om att köpa en kvinnas kropp och det är aldrig rätt, fastän mannen (eller kvinnan) "bara" tittar. Det finns också män som tycker detta faller under benämningen trafficking.
  • sarina

INTE ok med strippor på varken svensexa eller möhippa enligt mig!

Herregud, bröllop (inkl. svensexor, festen etc) handlar ju om en intim akt mellan två personer som ska vara förknippat med bara "oss"!!

Jag vill inte att min blivande make i framtiden ska tänka tillbaka på vårt bröllop och få upp bilden av "en hot strippa" som poserar i hans knä.
    Minnen försvinner ju aldrig och av rent svartsjukeskäl (om möjligt egoistiska) så vill jag inte att min man ska samla på fler bilder/minnen/ erfarenheter av andra nakna kvinnor i hans närvaro än mig (och de erfarenheter han hade innan mig).

• Äntligen dax!

Strippa på svensexa? Hmm...
    Ur den "moraliska aspekten" skulle jag inte säga att jag skulle bry mig nämnvärt - kvittar för mig liksom...
    Däremot skulle jag tycka det var rätt sunkigt och kännas passé... Vem har strippa på en svensexa 2007 liksom??? :P

• Isse05

Personligen tycker jag inte att det är okej med strippor. Eller det är ju bara löjligt egentligen.... Jag och min m2b har pratat om det och han tycker det är lika löjligt... Har pratat med sina kompisar om detta och vi får hoppas att det accepteras när den dagen kommer.

• Godisråttan

Jag tror att det beror på hur framträdandet framförs...Om hon tar av sig allt och har kroppslig kontakt är det osmakligt annars är det väl lite av en rolig grej kanske?

Det som jag tycker är obehagligt i sådana sammanhang är väl mer detta med ens m2b vänner som kanske vill ha honom en sista kväll för sig själva och kanske rent ut sagt är lite svartis att han ska gifta sig och tas ifrån dem..De kanske ställer till med något tokigt under kvällen.Kanske låter barnsligt...

• Misery

Ingen porr för honom då antar jag?

sarina skrev 2007-11-15 11:06:29 följande:
    INTE ok med strippor på varken svensexa eller möhippa enligt mig!Herregud, bröllop (inkl. svensexor, festen etc) handlar ju om en intim akt mellan två personer som ska vara förknippat med bara "oss"!!Jag vill inte att min blivande make i framtiden ska tänka tillbaka på vårt bröllop och få upp bilden av "en hot strippa" som poserar i hans knä. Minnen försvinner ju aldrig och av rent svartsjukeskäl (om möjligt egoistiska) så vill jag inte att min man ska samla på fler bilder/minnen/ erfarenheter av andra nakna kvinnor i hans närvaro än mig (och de erfarenheter han hade innan mig).
  • Indil

Nej. Jag förstår inte poängen med att någon annan ska göra min blivande man upphetsad dagarna innan vi ska bekräfta vår kärlek inför alla. Att fira hans "sista dagar i frihet" faller också. Dom tog ju slut när han träffade mig . Kan dessutom påpeka att han känner precis samma sak. Det skulle inte vara okej med en strippa på min möhippa.

Svar på tråden Strippa på svensexa/möhippa - OK eller inte?