• BMTS

Strippa på svensexa/möhippa - OK eller inte?

Vad tycker ni om att ha med en strippa på svensexa/möhippa?

Min pojkvän var på en svensexa i helgen där de bl a hade en strippa som uppträdde och klädde av sig allt till grabbarnas förtjusning. Jag har mått jättedåligt av det här vilket min pojkvän har svårt att förstå. Han menar att det inte betyder något för honom utan att det bara är en kul grej, men jag har svårt att tycka att det är OK att en annan kvinna ska stå och klä av sig naken inför min pojkvän.

Vad tycker ni? Är det OK att ha strippor på svensexa/möhippa eller inte? Hur resonerar ni?

• Svar på tråden Strippa på svensexa/möhippa - OK eller inte?
  • BMTS

Jag är den ursprungliga trådstartaren och till er som tror att en strippa behåller trosorna på kan jag säga att det stämmer inte - den strippan som min pojkvän fick bevittna på kompisens svensexa tog av sig ALLT utom ett strumpeband tydligen. För mig är det solklart en sexuell tjänst i och med att hon visade sitt kön för dessa killar och därmed känns det definitivt inte OK för mig - inte som kvinna p g a den kvinnosyn jag tycker detta visar, och inte som flickvän till den som bevittnar en annan tjej stå och klä av sig naken inför honom under sexuellt betonade former.

• 8108
    BMTS skrev 2007-12-18 15:32:50 följande:
    Jag är den ursprungliga trådstartaren och till er som tror att en strippa behåller trosorna på kan jag säga att det stämmer inte
    Precis vad jag tänkte inflika oxå!
    Finns säkert de strippor som behåller dem på men på den svensexa som min M2B nyligen var bjuden på (men tackade nej) så tog strippan av sig allt och gnuggade både kön och bröst mot både den blivande mannen och de andra som var med på svensexan
  • Godisråttan
    8108 skrev 2007-12-19 10:31:07 följande:
    Precis vad jag tänkte inflika oxå!Finns säkert de strippor som behåller dem på men på den svensexa som min M2B nyligen var bjuden på (men tackade nej) så tog strippan av sig allt och gnuggade både kön och bröst mot både den blivande mannen och de andra som var med på svensexan
    Det är ju vidrigt!!
  • 8108
    Godisråttan skrev 2007-12-19 11:06:11 följande:
    Det är ju vidrigt!!
    Dessutom var det förmodligen fråga om typ trafficing då strippa inte pratade ett ord svenska...
    Gah jag blir galen på sånt här hur kan man tycka att det är OK?
  • Godisråttan
    8108 skrev 2007-12-19 11:13:55 följande:
    Dessutom var det förmodligen fråga om typ trafficing då strippa inte pratade ett ord svenska...Gah jag blir galen på sånt här hur kan man tycka att det är OK?
    Fyyy det är ju hemskt!Nej sådant är VERKLIGEN INTE ok!
  • Mr o Mrs Smith

Möhippa och svensexa är som många påpekar, inte längre "sista kvällen i frihet" eftersom man redan är i en relation med varandra.

Bröllopet och allt kring det är något som är fullt av ritualer och symbolhandlingar. Därför tycker jag att det är extra viktigt att det man gör i samband med ett bröllop är något som man kan stå för, just eftersom det blir en symbol.

Man tänker ofta ganska noga igenom vad allting annat symboliserar - t ex ska pappa lämna över, eller ska vi gå till altaret tillsammans för att visa att det är vi två som tillsammans går in i det här? Viktig symbolhandling som många väljer utifrån sin syn på hur de vill att deras relation till familjen/ pappan alt. sin blivande ska uppfattas. Etc etc.

Det är nog mest därför som jag blir väldigt illa berörd av hela strippgrejen - just för symboliken med detta förlegade synsättet kring "sista natten med gänget". Jag vill hellre att min möhippa ska kännas som en symbol för min starka vänskap med tjejkompisarna, att de vill fira detta stora i mitt liv, är glada för min skull och för min m2bs skull. Det är en fin symbolik! Som jag tror att de flesta brudar faktiskt också får idag? Göra ngt kul med tjejerna ist för råförnedring på stan eller pinsam striptease, tror jag börjar bli vanligast nu?

• misstrixie

Mr o Mrs Smith,

Bra skrivet, håller med. Och jag tycker hela den här sista-natten-i-frihet-grejen och SYNEN på äktenskapet som något slags bojor är så unken. Det är ju faktiskt något man väljer. Och varje par har naturligtvis sin egen syn på vad äktenskapet innebär för just dem. Jag ser det som att jag och min m2b väljer varandra, varje dag. Inte som att vi valde varandra en enda gång och sedan håller fast vid det. Vi är båda fria människor och kommer alltid vara det.

• Misery

jag år rädd för massa saker, men inte att porr/strippor kommer förstöra mitt äktenskap.

det stör mig helt enkel inte det minsta när han kollar på porr och inte störde det mig när han var på strippklubb heller.
    inte det minsta.

detta innebär bara att vi itne har samma åsikt om det här, är du så trångsynt att du inte kan ta till dig att alla inte fungerar som du?

Bride in England skrev 2007-12-07 10:25:32 följande:

Jag vill bara saga att jag tror inte det finns NAGON som inte skulle kanna det MINSTA missmod over att ens partner tittar pa, och njuter av asynen av, en annan manniska av motsatta konet strippa o åma sig framfor honom/henne.Jag tror att de som verkar framhava sig som sa otroligt forstaende, generosa och starka i sig sjalva att de nastan valkomnar sin partner att titta pa porr eller njuta av strippor, i sjalva verket inte har sa bra kontakt med sina egna kanslor och rentav kanske ar radda att avsloja sina inre radslor.Alla ar radda for nagot (psykiskt, inte bara "spindlar" tex). Vad ar ni radda for, ni som ar sa bekvama med att er partner tander pa andra manniskor sa oppet? Har en kansla av att svaret inte kommer att vara helt arligt.
  • Godisråttan

Jag är nog tveksam till striptease. I ena sekunden kan jag tycka att det är en rolig grej och andra sekunden kan jag tänka att det är otrohet och helt vidrigt och jag kan aldrig förlåta. Så jag vet inte..Beror nog mycket på hur när var.

• Bride in England

Visst, jag accepterar naturligtvis att alla ar annorlunda, och grattis for att du ar sa stark o mogen att du inte har nagot som helst problem med att din kille tander pa andra nakna tjejer, det ar ju valdigt ovanligt men jattebra for dig (?).

Misery skrev 2007-12-26 17:43:10 följande:
    jag år rädd för massa saker, men inte att porr/strippor kommer förstöra mitt äktenskap.det stör mig helt enkel inte det minsta när han kollar på porr och inte störde det mig när han var på strippklubb heller.inte det minsta.detta innebär bara att vi itne har samma åsikt om det här, är du så trångsynt att du inte kan ta till dig att alla inte fungerar som du?Bride in England skrev 2007-12-07 10:25:32 följande:
Svar på tråden Strippa på svensexa/möhippa - OK eller inte?