• BMTS

Strippa på svensexa/möhippa - OK eller inte?

Vad tycker ni om att ha med en strippa på svensexa/möhippa?

Min pojkvän var på en svensexa i helgen där de bl a hade en strippa som uppträdde och klädde av sig allt till grabbarnas förtjusning. Jag har mått jättedåligt av det här vilket min pojkvän har svårt att förstå. Han menar att det inte betyder något för honom utan att det bara är en kul grej, men jag har svårt att tycka att det är OK att en annan kvinna ska stå och klä av sig naken inför min pojkvän.

Vad tycker ni? Är det OK att ha strippor på svensexa/möhippa eller inte? Hur resonerar ni?

• Svar på tråden Strippa på svensexa/möhippa - OK eller inte?
  • Himesama

Strippa på svensexa skulle jag inte bry mig om, bara tycka att det var jäkligt sunkigt att ha strippa och taskig fantasi på de som planerat svensexan.
    Skulle min sambo däremot frivilligt söka sig till strippklubbar skulle det vara en annan sak....

• kentfantast

Well, alltid hett diskussionsämne på BT...
    Min man fick en strippa på sin svensexa. Hans bröder hade iofs upplyst vännerna om att han nog inte skulle bli så glad, men det sket de i. Så där satt han och tyckte att det hela var skitpinsamt, men ville inte göra nån ledsen så han höll god min. Fast han ser iofs lite besvärad ut på filmen... Själv bryr jag mig inte så mkt om att det var en strippa där (mer än att jag tycker att det är allmänt tragiskt). Hade kanske varit annorlunda om han bett om en...

• hannis83

håller med om att det bara är sunkigt och brist på fantasi (alt. sett för mycket amerikansk film) att hyra strippor till svensexa, trodde knappt att det förekom!

• Kireina

Jag orkar inte läsa alla trådar.
    Jag kan bara säga som så att varken jag eller min pojkvän tycker det är särskilt upphetsande eller trevligt med strippor.

Vi blir båda lite äcklade av det hela.

Jag tycker oavsett inte det är ok. Inte ens om mannen tycker det. Om inte kvinnan tycker det är ok, så är det enbart respektlöst mot henne att ha det med på mannens. Och givetvis även tvärtom. (Min tärna blev väldigt besviken när jag sa att jag inte ville ha strippor på min möhippa).

• Sofiaa84

Tycker det är fel. Håller med hannis83, det känns så "amerikansk film".. Ne, jag röstar nej..

• matteve

"kan vara lite roligt"?! För mig är det bara töntigt. Kan någon här förklara det roliga med att en kvinna klär av sig? Jag hittar inget kul i det i alla fall.

• Godisråttan

Jag tror strippor förekommer ofta tyvärr..

• Dis

Det är ok. Ta det inte så personligt och allvarligt. För de flesta killar är det "no big deal" och då behöver det inte vara det för dig heller. Däremot så tycker jag att det är smaklöst.

• enyaenya

Nej, det är INTE OK. Jag kanske inte har något humör, men det är faktiskt inte kul. ! ! !

• Lilla My

Jag tycker också det är sunkigt, särskillt som det verkar som att många killar inte är så intresserade heller. Jag har fått uppfattningen att det ofta är kompisarna som själva vill ha en strippa och "prackar på" de stackars svensexade en.

Svar på tråden Strippa på svensexa/möhippa - OK eller inte?