• BMTS

Strippa på svensexa/möhippa - OK eller inte?

Vad tycker ni om att ha med en strippa på svensexa/möhippa?

Min pojkvän var på en svensexa i helgen där de bl a hade en strippa som uppträdde och klädde av sig allt till grabbarnas förtjusning. Jag har mått jättedåligt av det här vilket min pojkvän har svårt att förstå. Han menar att det inte betyder något för honom utan att det bara är en kul grej, men jag har svårt att tycka att det är OK att en annan kvinna ska stå och klä av sig naken inför min pojkvän.

Vad tycker ni? Är det OK att ha strippor på svensexa/möhippa eller inte? Hur resonerar ni?

• Svar på tråden Strippa på svensexa/möhippa - OK eller inte?
  • kentfantast

Håller med indiebrud. Den bilden har jag oxå...

• Mary81

Hjelp!

vilken spennand trod och vad svort det er for alla att acceptera att visa litar po sin partner och loter den gora precis som han el hon vill....

kan inte forsto vad som er so fel med strippor/porr etc.. under forutsettning att de gors av personer som vill gora det och inte tar personlig skada eller er i en beroende stellning till nogon annan ( ja jag har ockso forstot att so inte alltid er fallet och det er ett helt annat emne som enligt mig sjelvfallet inte er okey)

For mig gor grensen for otrohet mellan mig och min partner nogonstans vid puss/kyss po munnen.. allt fram till dess er ok..

ni som for panik vid tanken po en strippa, har det med eget tillkorta kommande att gora, att man inte trivs i sin egna kropp?

Monga beskirver sin stakars partner vars kompisar kanske ordnar en svensexa med strippa som han inte skulle tycka om och do skulle han tvingas gora saker som han inte tycker om?? vad?/ er det inte vuxna men ni gifter er med? kan inte han sega att han inte tycker om detta och go derifron i sodana fall, eller er det som jag misstenker att ni inte tycker om tanken po strippor och anvender kompistanken som nogon moraliskstotte pelare po att er partner tycker annorlunda mot er?

skulle bli jettetacksam om nogon som tycker annorlunda mot vad jag tycker kunde forklara det for mig och acceptera min stondpunkt ( jag lovar att jag har samma acceptans for en annan stondpunkt even om jag inte forstor den...)

• kentfantast

Mary81:

Visst hade min man kunnat gå därifrån när strippan kom in, men han tyckte att det var jobbigt att göra så mot sina kompisar som ordnat och betalat det där åt honom och kände att han var tvungen att hålla god min. Det är väl inte så att han led av att sitta kvar men han tyckte att det var ordentligt pinsamt. I hans fall hade ju dessutom bröderna redan förvarnat kompisarna om att han nog inte skulle uppskatta gåvan och då känns det ju lite märkligt att man ändå kör sitt race bara för att man själv tycker att det är roligt.

För egen del blir jag inte svartsjuk av att en strippa var där, men kom igen - det finns väl lite roligare saker att hitta på åt en kompis som ska gifta sig?! Nä, känns mest bara som att man sett för många amerikanska filmer. Det känns tacky och omoget. Men så är ju min man den enda som är gift nu oxå...

• FredOchSara

Tänkte att ni ville ha en killes syn på saken...
    Jag kan ju inte tala för alla killar men...

Jag tycker det känns väldigt förlegat med strippor 2007. Jag tror inte någon av mina vänner skulle komma på tanken att hyra in en strippa till min svensexa. Tror heller inte det är så vanligt nuförtiden att detta görs. Förutom möjligtvis i USA.

Men... OM det händer, kom ihåg att i de allra flesta fall har inte er M2B haft någon del i planeringen av detta.
    Så ta inte ut det på honom ;P

• Bride in England

Jag vill bara saga att jag tror inte det finns NAGON som inte skulle kanna det MINSTA missmod over att ens partner tittar pa, och njuter av asynen av, en annan manniska av motsatta konet strippa o åma sig framfor honom/henne.

Jag tror att de som verkar framhava sig som sa otroligt forstaende, generosa och starka i sig sjalva att de nastan valkomnar sin partner att titta pa porr eller njuta av strippor, i sjalva verket inte har sa bra kontakt med sina egna kanslor och rentav kanske ar radda att avsloja sina inre radslor.

Alla ar radda for nagot (psykiskt, inte bara "spindlar" tex). Vad ar ni radda for, ni som ar sa bekvama med att er partner tander pa andra manniskor sa oppet? Har en kansla av att svaret inte kommer att vara helt arligt.

• FredOchSara

Jag håller med!

Bride in England skrev 2007-12-07 10:25:32 följande:

Jag vill bara saga att jag tror inte det finns NAGON som inte skulle kanna det MINSTA missmod over att ens partner tittar pa, och njuter av asynen av, en annan manniska av motsatta konet strippa o åma sig framfor honom/henne.

• kentfantast

Bride in England:

Jag blir inte svartsjuk av att min man tittar på en strippa. Vi har varit kära i varann sen vi var 15 år. Jag litar på det vi har. En strippa framkallar inte sånna känslor hos min man som skulle kunna göra mig svartsjuk eftersom jag vet att han inte uppskattar strippor. Jag skulle såklart kunna bli svartsjuk om jag märkte att han hade KÄNSLOR för en annan "riktig" kvinna (kollega, kompis etc), men det är en helt annan sak tycker jag. Eftersom inte heller min man är svartsjuk av sig så finns inte riktigt det där i vårt förhållande. Vi känner varandra tillräckligt bra för att veta att om nån av oss ville ut så skulle vi gå hem och göra slut först, inte vara otrogna i stundens ingivelse. Det finns säkert folk som inte tror att det kan funka så, men för oss gör det det...

• Mary81

självfallet har jag egna rädslor och nej självfallet tänker jag inte berätta dem för vem som helst.

och jag kan också se de tacky i strippor men har själva haft riktigt roligt när manliga strippor varit med ..jag är säker på att någon annan njuter av någonting annat ( alkohol någon??)

kentfants: bra skrivet!! så misstänker jag att min blivande makes svensexa nog också kommer se ut och ( han delar uppenbarligen inte mina åsikter fullt ut) det är ju lite kosntigt av kompisar till killen att göra något på en svensexa som inte uppskatts av personen i fråga..jag hade inte hyrt en strippa till en möhippa om jag visste att det inte skulle uppskattas av bruden. Men mkt värre än att det blev pinsamt för din man och möjligen en jobbig situation blir det ju inte...

jag förstår bara inte varför nakenhet och erotik är kopplat till mitt sexliv med min partner..att han njuter av se en annan kvinna minskar väl inte attrahtionen han känner för mig??

jag ser det som att jag har ett sexliv, han har ett och sedna har vi ett gemensamt, så länge ingen av oss gör något somkränker den andra spelar det ingen roll vad man gör i ´sitt egna sexliv¨ att han berikar sitt sexliv ser jag som positivt.

• 8108

Vi tycker båda två att det är smaklöst! Min M2b hoppade tom över att gå på en svensexa nyligen (eget val!) eftersom han visste att där skulle finnas en strippa, Sen hade han några andra själ oxå till varför han tvekade att gå men det var det här med strippan han hakade upp sig mest på

Svar på tråden Strippa på svensexa/möhippa - OK eller inte?