• Virvel

080809

Jag kan inte låta bli att starta upp en tråd speciellt för vårt datum 20080809.

Hänger redan i trevliga augustitrådar men tycker det skulle vara kul med en tråd till för oss med samma datum. Så att vi kan sitta kvällen innan den stora dagen och vara nervösa tillsammans

Välkommna!

• Svar på tråden 080809
  • HannaMagnus

Halloj!

Här var det ingen vidare fart idag...

Sambon ringde nyss och sa att han bokat vigsel- och festplats! Plötsligt fick jag fjärilar i magen... Börjar kännas som att det är "på riktigt" nu...

I morgon ska vi prata med vår tilltänkta vigselförrättare, håll tummarna för att hon kan ställa upp! Blir intressant att se hur vi ska lyckas tala med henne i enrum, vi ska på kräftskiva med släkten, och vill inte att nyheten ska läcka ut riktigt än...

Har funderingar runt "tärn-biten..." Har alltid tänkt mig mina tre bästa vänner, att välja en av dem känns inte som nåt vidare även om ingen av dem skulle misstycka... Nu funderar jag på att inte ha nån tärna alls... Tre känns för mycket, platsen där vi kommer att stå under vigseln är inte så stor, vi kommer att komma dit med båt och bara gå en liten bit upp från stranden... samtidigt vore det kanske bra med nån som tar hand om buketten och har koll på klänningen och sånt... Snacka om I-landsproblem, jag vet...=)

Nån som har lust att dela med sig av sina funderingar...?

Ha det så gott alla!

Hanna

• Virvel

HannaMagnus

Vi viger oss borgerligt i en trädgård. Visserligen en jättestor sådan men känner att tärnor är mer för kyrka.
    Min barndomsvän som är toastmadame under middagen kommer att vara med mig under dagen och hjälpa mig med alla små detaljer.

• HannaMagnus

Virvel: Vi gifter oss också borgerligt och utomhus... Toastmadamen var en bra idé men jag tror att hon kommer att ha fullt upp under dagen och vara lite smått nervös... Hon ska dessutom visa gästerna tillrätta vid själva vigseln... Kan ju alltid höra med nån av vännerna om hon kan ställa upp med lite extra stöd under dagen...

• bridesilly

Jag är så himla sugen på att beställa våra inbjudningskort och skicka iväg dom genast men det går inte! Haha lite väl ambitiöst att få inbjudan nästan ett år i förväg kanske

• Virvel

bridesilly

Har ni bestämt vilka inbjudningskort ni ska ha? Jag är också jättesugen på att skicka våra nu. Det ska bli så spännande att höra allas kommentarer och sen när vi har fått svar kan vi ta tag i bordsplaceringen m,m. Det riktigt kliar i fingrarna av planeringssug.

• cindell

HannaMagnus:

Jag hade inte heller tänkt att ha någon tärna eller bestman men enligt min toastmaster så underlättar det för mig. Från början ville jag ha det men vet inte vem jag ska välja då jag också har tre att välja mellan. Så nu är jag riktigt klyven. Jag ska prata med två av de tilltänkta imorgon för att verkligen se vad dom tycker om det hela. Inte bara lätta beslut när det gäller vigsel direkt.

• cindell

Idag bär det av för att titta på klänning. Tror det är första gången som jag någonsin vaknat före halv nio en lördag morgon . Det pirrar lite i magen faktiskt.

• bridesilly

virvel

Nej inte riktigt har vi bestämt vilka kort det blir men jag tror det står mellan de gröna med hjärtan eller det vita med silverhjärtan. Båda två är fina

Jag har redan börjat på en bordsplacering lite på skoj fast jag inte vet vilka av mina tilltänka gäster som faktiskt ska komma. Man kan ju ändra sen

• Tessan K

Hej alla 080809 brudar!

Hur långt i förväg ska man boka prästen?? Det känns som det är långt kvar tills vi gifter oss men det kanske är ok att boka nu?
    Festlokal tänkte jag boka i morgon och vi ska även börja kolla upp med catering. Frisör och smink - hur långt i förväg tänker ni boka det?

• bridesilly

När vi frågade om präst så sa dom att prästerna gör upp ett schema ett halvår i förväg så just nu kunde man endast önska vem man ville ha!