• GME76

Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??

Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .

• Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??
  • kassandra

tack alla ni för er om tanke och vänliga ord jag tycker att ni är så duktiga. stora kramar och kämpa på från kassandra

• GME76   080802

Ingen aning faktiskt Samos07. Flera personer har påpekat för mig också och sagt att jag måste gått ner hur mkt som helt men nää bara några kilon. Mkt knepigt detta med kroppen.
    Anja, har en poäng med detta med ytligheten man känner ibland. Jag går på hälsokontroller 1 gång per år genom jobbet (alltid i augusti, jättekul då man lagt av sig under sommaren ). I vilket fall så har jag även varit där när barnen bara vara några månader. Vilket innebär ca 20kg övervikt (i a f 15) MEN mina värden har varit superbra. T o m väldigt bra för en som nyss fött barn har dem sagt båda gångerna. Så jag brukar tänka på det när jag känner mig tjock o nere att jag har en häslosam kropp fast jag inte äter fanatiskt bra kost.

Nåväl, missade att väga/mäta mig i morse så det får bli imorgon bitti. Men om jag tittar på vågen nu så borde jag väga kring 69,5 imorgon så jag håller tummarna för det. Allt som inte är plus just nu är bra.

Heja Dreams och 73an. Härligt att vara ur svackan, D.

• GME76   080802

Alltså lagt av med allt nyttighetstänk och lagt på sig under sommaren menade jag ju

• MittiPrickBrud

Hej och hå!
    Jag trillar in här, kan behöva lite moraliskt stöd om jag ska klara detta!

Började bra med en nedgång på ca 5 kg, sen tog det tvärstopp och nu känns det som att jag går uppåt i stället.

Jag märker på kläderna, vågar inte lite på vågen för den är lite knäpp tycker jag! men nu ska jag ta nya tag och greja det här!

Ett delmål är att till nyår få bort åtminstone 5 kg. Då ska vi på baluns och jag vill känna mig snygg. Om jag kommer i en klänning stl 40 utan att känna mig som en bit kassler då så är jag nöjd

Till augusti är det ytterligare en stl jag vill ha bort!

• Fejs

Hur många situps gör ni då?

Jag väger typ 79 och har midjemått på 106
    har stl 44 i kläder... skulle vilja ner till 40 i alla fall.

Tänkte jag ska börja med mina ryggövningar där bla situps ingår. Har ju även börjat promenera på morgonen.
    Borde ta tag i kvällskosten också... blir mkt utemat då, borde ändra det till te och smörgås som förr.

• Anja 19 juli 2008

Samos07

Om jag läser ditt inlägg så t ycker jag att svaret på din fråga finns där!

Om flera stycken har sagt att det ser ut som du har gått ner i vikt så är det ju för att du tränar så mycket. Du har säkerligen förbränt massor av fett men du har istället fått muskler. Muskler väger ju mycket mer än fett, så om du blir av med fett men får muskler istället så blir ju kroppen mycket mer slimmad, snyggare i formen och du ser smalare ut men du väger kanske lika mycket eller mer.

Inget konstigt alls. Det är ju verkligen inte vågen man ska stirra på, utan KROPPEN.

Är kroppen snyggare så är det ju skit samma om man fortf väger lika mycket. Eller hur

Så duktig du är som tränar så mycket!!

• Anja 19 juli 2008

GME76

Precis samma för mig... Har alltid helt otrolig bra värden på allting t.om när jag var höggravid och helt enorm, haha... (med +40 kg) så hade inte mitt blodtryck rört sig en millimeter. Blodsockret har alltid legat perfekt osv osv osv... Inget högt kolesterol heller så jag borde ju vara skitnöjd och glad. Vilket jag ÄR. Jag ÄR jättelycklig att jag har en frisk kropp men ååååh vad jag önskar att jag kunde ha lite högre ämnesomsättning (utan att ha problem med något alltså)

• Anja 19 juli 2008

Fejs

jag väger ca 85 kg och har ett midjeomfång på runt 95 cm och har strl 46 (44 eller 48 ibland) är så olika i olika kläder tycker jag. Jag är 169 lång och jag ska ner till 70 kg, det är mitt stora mål. Då hoppas jag ha strl 42.

Egentligen är jag inte nöjd där för jag brukade (innan de två sista barnen dvs år 2003 ;-D) väga 60 kg och ha strl 38 men man kan inte få allt. Suck...

Jag har precis börjat simma och göra lite övningar på kvällarna. Jag gör ca 30 situps eller nåt på kvällen, inte varje kväll, men när jag orkar och så simmar jag ungefär 1-2 ggr i veckan, ca 1 kilometer med snabba kraftfulla tag. brukar känna mig som spaghetti efteråt men det gör underverk för formerna, man får plattare mage och midja. Wow

• Samos07

Anja: Visst har du rätt i det du säger. Jag vet ju att muskler väger mer än fett. Min första tanke var dock att det inte heller verkar stämma. Jag har ju en våg som också mäter fettprocenten, så jag brukar dra paraleller mellan vikten och fett%. Om jag tex skulle ha gått upp i vikt, men minskat fett% betyder ju det att jag har ökat i muskelmassa. Min första tanke när jag läste ditt inlägg var "men det har ju inte hänt ngt där heller" men jag skriver ju hela tiden ner mina viktresultat från varje vecka och i början var jag uppe på 28%. Sen dess har 2-3% försvunnit. Så visst... muskelmassan har väl ökat en aning då. Det är väl mest frustrerande för man blir ju otålig och tycker att det inte händer tillräckligt mkt tillräckligt fort. Och psykiskt känner jag att jag mår bättre om även vågen kan peka på under 70, vilket verkar omöjligt nu.

Tänk om det vore så väl att kroppen är snyggare trots att vågen visar på nästan detsamma. Jag avskyr verkligen min mage tex. Det är mitt stora problem område. Har ju inte fött ngra barn, men den är liksom ojämn/ "går i vågor". Önskar (som alla andra) att den var platt eller åtminstonne plattare.

Jaja, du ska ha en massa cred för att du kämpar på som du gör! Låter jättebra med simningen och roligt att höra att du verkar vara mer peppad igen. Vad säger din m2b? Han måste också tycka att du är jätteduktig

You go girlS

• valkyriana

samos07
    Du äter ordentligt då? 5 gånger om dagen och bra mat?

///Valkyriana

Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??