Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??
Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .
Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .
Hej alla superduktiga tjejer
idag är jag så GLAAAAD, inte alls pga vikten eller så, haha, men idag har jag hållit mig enbart t nutrilett och nu ska jag iväg och simma en kilometer och sen gå till jobbet
Det är på jobbet det är svårast att hålla sig ifrån allt ätande, med mat coh fika osv. Lite jobbigt! Kan ju inte heller visa för barnen att jag "bantar" för det är ju inte jättebra förebild lixom att sätta vikt-griller i huvudet på dem.
Jaja, jag får äta normalportioner, inte ta om och dricka vatten, äta mkt grönsaker och endast dricka kaffe vid fika. men svårt är det när kocken bakar bullar och sånt hela tiden. Grrr...
jaja
Jooooo det jag är så glad över.
vi har haft radhusbesiktning idag så jag har laddat en av bloggarna m massa bilder. Nu är köket uppsatt, kakel coh klinkers insatt i badrummen och tapeter uppsatta och golv lagda etc... Kika jättegärna och kommentera är ni snälla, det är så kul
www.anjasvillha.blogg.se
Dreams
du har rätt, man SKA verkligen suga åt sig när man får positiva kommentarer Tack!!!
Jag har lärt mig att älska mörk choklad! Vill faktiskt inte ens ha mjölkchoklad längre!
Jag gillar Lindhs Cuba (den fick jag av min underbara svärmor efter jag fött barn och det var där the dark choklad tripp började)och så gillar jag den med lite pistage i jag vet inte vilket märke det är, men goood är den.
Sedan vill jag ju visst ha mina polly också- men det är en annan femma.
För övrigt har jag varit lite nere ett tag, har inte orkat hänga i med träningen eller promenader. Allt har känts MOTIGT. Jag har varit här inne och vänt...
I måndags vägde jag i alla fall 62 och det var ner några hekton. Men jag trodde inte riktigt på vågen.
Nu idag har jag i alla fall tränat mitt box pass och i morgon är det också box som gäller.
Jag tränar på sportlife så det är två olika anläggningar.
Är det bara mina helger som blir längre och längre? Ok att det är lite fest på lördag, men för mig börjar helgen på fredag med fredagsmys, sedan lördag och halva söndagen..
Det blir ju nästan halva veckan det...
Kram på er alla! Ni är så duktiga allihop.
Vill hjälpa et lite. Jag har gått ner 7 kg på 8 veckor. Och jag är jätte nöjd! Så en 3 till ät målet innan bröllopet! 5 veckor kvar!
Lycka till alla...
Ville bara berätta att jag tänkte att jag skulle följa fröken figos råd om mag övningarna... det hjälper verkligen!!
AJ AJ AJ vad ont jag har.... Har gjort övningarna i 2 dagar och tro mig att får någon mig att skratta.... då blir det inte roligt!!!!
I måndags cycklade jag i 20 min sen gjorde jag 60 situps (20st*3) sen gick jag till öppna förskolan och sen hem ca 1 timmes promenad sammanlagt sen gjorde jag lika många situps när jag kom hem igen... Samma visa igår.
Kan säga att idag blir det en lugn dag hemma men en promenad när tjejen ska sova lunch.
Kan säga att jag HATAR att göra situps men "vill man vara fin...." Tack för tipset fröken figo du gav mig en spark i rumpan!!!!!
Förlåt glömde bort vad jag gick in för att skriva egentligen...
GME76: GRATTIS!!!! Gud vad du är duktig!!!!
Neeej neej!! Snälla ni... Dreams och Fröken figo. Att göra situps är jättebra, men INTE varje dag! Ni bryter bara ner musklerna. För att bli starkare och bygga upp musklerna måste musklerna få vila och då räcker det inte med 24h. När man tränar blir det som små bristningar i musklerna, vilket kroppen under vila lagar och göra ytterligare lite starkare än de var från början så att musklerna lättare ska orka med samma eller större påfrestning nästa gång. Men om ni tränar samma muskler redan dagen efter så har inte musklerna hunnit bygga upp sig, vilket gör att de bryts ner ytterligare. Så träna gärna magen, men gör det i så fall varannan dag eller tre dagar i veckan som är lagom utspridda. Och inte morgon OCH kväll när vi väl kör. Det räcker med en omgång.
Ledsen för detta besserwisser-inlägg, men vi är ju alla här för att vi vill lyckas och göra detta på rätt sätt, eller?
Tack, Samos07, ibland kör jag pilates några dgr i rad och det kanske inte är så bra...
Och tack, Dreams , du kämpar på duktigt du med ju. Du med, Valkyriana!
Kommer köra med promenader på lunchen i fortsättningen och pilates några dgr i veckan och så äta bra förstås. Mer än så har jag ingen lust med nu när mörkret kommit. Kan jag gå ner några hg i veckan på det så är jag mer än nöjd.
Sen till våren då blir det 10000 steg varje dag om så krävs .
Känns riktigt bra faktiskt .
Kram på er!
Ps. Blev ju så klart inget Friskis igår heller då min kompis hade grym huvudvärk. Men det var bara skönt faktiskt. I februari går medlemsskapet ut för jag satsar på vardagsmotionen istället. Hinner ju inte med ju...
Hej!
Rapport från mig den här veckan: -0,3kg (dvs 82,4 kg)
Börjar också närma mig mitt delmål på 80kg, även om jag inte är lika nära som dig Minna. Kämpa på! , jag behöver några veckor till så kommer jag också dit!
Har nu förövrigt nästan helt 100% bestämt datum för bröllopet. Det blir isåfall 13 sep. Är lite lättare att hitta motitvation tycker jag när man verkligen har ett datum som man kämpar mot! På återskrivande... /Johanna
Snartfru A; Oj! Vad duktig du varit! Grattis!
Klart att du klarar de där sista 3!!! Inga problem lr hur!?
Nejhanna; -0,3 inte fy skam det heller!
Hur mycket har du tänkt gå ner? Vad är målvikten alltså?
Min målvikt är 70kg.
Skulle jag lyckas med gå ner något under 70 är det bara bonus.
Drömmen vore att ligga mellan 65-70kg.
Så det blir bröllop den 13 september!?
Jag blir grymt nyfiken på om du är någon jag känner!?
Känner ju en del Johannor!