• GME76

Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??

Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .

• Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??
  • GME76   080802

Kassandra, usch din stackare. Hoppas du blir frisk snart .

Fejs, är ju kanonbra. Gjorde det förut men nu är det alldeles för mörkt. Keep it up!

• Fejs

weeeee vi gick även idag fast det spöregnade och var kolsvart! =)

• dreams

God morgon god morgon!!!
    Morgonen började ju bra!!!

Vikt: 67,8 (-0,7 kg)
    Midja: 76 cm (-1cm)
    Höft: 95 cm (+-0)
    Kan inte fatta att det går så bra... Hade en svaka för 3-4 veckor sen men nu e jag på G å det känns så skönt!!

Vill bara tillägga att jag vet att man inte ska träna magen varje dag och att man inte kan punktförbränna men tränar jag magen 2 dagar i sträck och har en/två vilodagar så tror jag inte att det gör så mkt.

Varför jag tränar just magen är att med mitt första barn gick jag upp 30 kg och endast 10 av dem var grav kilon. Så jag hade som en fett påse på nedre delen av magen som bara hänger. Eller gjorde i allafall... Med att stärka musklerna så hänger den inte längre utan nu har jag bara som en liten bula.

Konstig beskrivning men jag hoppas ni fattar ändå!

Lycka till alla idag!!!

• 73an

God morgon!

Den här veckan ser resultatet nästan exakt ut som förra veckan.
    Vikt 66,3kg(-0.2kg)
    måtten är oförändrade.
    Ja ja, de är ju inte + i alla fall...:)

• Godisråttan

Dreams och 73an Grattis vad duktiga ni är!

Själv får jag nog träna på rejält denna veckan tills invägningen fredag om jag ska gå ner något efter lördagens tjejkväll med drinkar i massor...

• Anja 19 juli 2008

Kassandra

Oj, då förstår jag verkligen att du inte får dieta eller banta. Fokusera nu helt på att bli bra! Själv känner jag mig så ytlig och dum när jag läser sånt här, för va f..n spelar utseendet, vikten egentligen för roll. Man ska vara glad att man är frisk!

Skickar dig tusen kramar och hoppas att du blir frisk och får må bra snart. Kram.

• Anja 19 juli 2008

Veckans resultat för mig känns faktiskt ok. Tror inte jag minskat så mkt i vikt, har ju ingen våg hemma och är inte på jobbet idag. Så jag tippar att jag är kvar på 84-85 kg, men midjemåttet har faktiskt minskat med 1,5 cm (trots mens, ieeeyyiii ) och detta är nog tack vare simning och situps.

Jag har ju helt enkelt universums längsta och mest otränade magmuskler efter mina tre graviditeter. Om jag slappnar av med magen så står magen ut som att jag vore i sjunde månaden, om jag spänner magen så står de ut som att jag vore i femte månaden.

Så min prio nr ett är att se till att korta ner magmusklerna, träna dem så att de blir normallånga och kan hålla in "maginnehållet" så att säga...

Fattar exakt vad du menar DREAMS för det är precis så det är för mig. När jag tränar magen så HÄNGER inte fettet utan det blir som en bulle. När magen är otränad så hänger fettet så mkt att det blir ett riktig skinnveck nertill på magen!!! och DET fixar jag inte.

Men det svåra är ju att komma igång och verkligen GÖRA de där förb... situpsen för det är ju så tråkigt!!! Men efter en vecka eller så när man verkligen ser resultat så känns det ju bara så jä..la bra!

Tror att jag kan minska ner mitt midjeomfång typ 10-15 cm enbart genom att stärka mina magmuskler, för dom står verkligen ut så pass mkt (minst). Så går det när man får barn så tätt och magmusklerna inte hinner dra ihop sig och vila mellan gångerna. Suck... (fast jag ångrar såklart inget för mina barn är ju så grymt fina )

Dreams jag gick oxå upp så mkt... (ännu mer faktiskt) och det är skitsvårt att bli av med, men vi SKA klara det eller hur

Idag när jag såg mig i spegeln på morgonen (ni vet innan man ätit nåt osv) så tänkte jag faktiskt t.om att SNAAAAART, snart så kan jag faktiskt t.om börja tänka på att prova klänning. Bara 5-8 kg till och en mkt plattare mage, sen kan jag iallafall prova

• Anja 19 juli 2008

Ah midjeomfånget är alltså 93,5 cm (mot 95 cm förra veckan). Glömde ju skriva ut det!

• Anja 19 juli 2008

Jag ska inte ha en cm större midjeomfång än 80 cm på bröllopsdagen, så ÄR det bara...

• Samos07

Känns nästan inte lönt att rapportera, men får la göra det ändå.

Vikten var idag 71,3 (+0,1)
    Måtten är helt oförändrade.

Jag känner mig inte lika nerslagen i skorna som jag gjorde häromveckan, men jag känner mig fundersam. Jag har satt upp som delmål att jag ska vara under 70 i början på november. Varför ska det vara sååå jäkla svårt???? Känner mig tveksam till om det kommer att gå. Och varför händer det absolut ingenting med mina mått?? Det var länge sen jag tränade så hårt och mkt som jag gör nu. Och försöker hålla syndande som extra mackor, choklad mm till helgerna för att i veckorna äta mer grönsaker, sallad och varierat.
    Samtidigt är det två stycken (oberoende av varann) som sagt till mig att det syns att jag gått ner i vikt. Men hur kan de se det?? Det har jag ju knappt?!

Väldigt fundersam som sagt. Någon som har någon idé om hur allt det här går ihop??

Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??