• GME76

Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??

Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .

• Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??
  • valkyriana

Men om vi säger så här... Angående magmusklerna. Jag är med på att muskler behöver vila. Det är ju a och o innom styrketräning. Men hur kommer det sig att många boxare jag känner kör 600 situps om dagen och jag kan garantera att de har riktigt fina magmuskler!
    även jag på den tiden jag tävlade körde ca 300- 400 situps om dagen + 150 armhävningar. Och då var min kropp trimmad.

• Samos07

Valkyriana: Jadu, det är ju en väldigt bra fråga då det går emot allt jag har lärt mig. Förklarade din tränare någon gång hur det kom sig att ni körde så varje dag?? Skulle vara intressant att höra deras resonemang

• valkyriana

Tränade gjorde vi ju inte varje dag, det här gjorde man på sidan av träningen, som daglig trimmning av kroppen.
    Kanske inte varje dag, men i alla fall 6 dagar av 7.
    Det var inget som tränaren sa att man skulle göra- man gjorde det ändå.

Vet inte om man bygger upp en tolerans i muskeln??? Vi går ju varje dag och det bryter ju inte ner musklerna i benen...

Man bygger nog upp en annan seghet och uhållighet i musklerna då man kör så. Men får inte lika stora muskler.
    Kampsportare är ju sällan stora, utan har långa "sega" muskler
    Det är bara att kolla på boxarnas magar och det är ju ofta något av det snyggaste som finns
    Tyson som jag för övrigt klassar som stor skit gjorde (sas göra) 600 situps per dag och den magen var nice. Han hade väll ifs inte sega muskler, han var ju stor som en oxe.
    Hade ett ex som också för övrigt var störd som tränade boxning- supernice kropp med definerade muskler- SNYGG mage som sedan började träna styrke och fick en bra mycket "fulare" kropp.

Det skulle vara intresant om någon som viste något om det här, med vetenskapliga fakta ville skriva...
    Jag har ju bara teorier

• Anja 19 juli 2008

Simmade faktiskt en kilometer i tisdags igen, tog 37 minuter med en minuts paus efter varje 200 meter Är fortfarande lite seg och otränad (det lär ta lång tid att komma igen lixom) men det känns såååå bra att ha kommit igång

Väger 83 just nu och vill ju grymt gärna under 80 innan jul... Vet ju förvisso hur julen brukar bli.

• Anja 19 juli 2008

Känner iallafall att jag kommit ur min svacka och känner mig "duktig" och peppad igen (peppar peppar ta i trä)

• Godisråttan

för 100e gången Det går inte att punktförbränna delar av kroppen!

Om man tränar en muskelgrupp varje dag så bryter man ner musklerna. Man bygger inte.

Vägde mig idag och suck ingen förändring men tror det kan bero på röda veckan..För visst går man upp något kilo innan den ska komma va?

• kassandra

hejsan alla hoppas det går bra för er med vikt minskningen men jag måste sluta har blivit allvaligt sjuk så jag får ej banta eller dieta måste äta ordentligt för att ej bli inlagd på sjukan i gen kom nyss ut efter två veckor på njurmedecinska detta suger nu fokuserar jag bara på att överleva.

• glad o go

Hej hej, Jag hånger gärna på här. Gifter mid 9e Aug 08 och vill tappa 6 kg tills dess. Det ska man väl hinna men mitt problem är bara att komma igång och träna regelbundet. Jobbar allt för mycket och reser mycket. Går till och från jobbet varje dag vilket blir en timme. Ska väl ta och börja med det som man definitivt hinner med och kan göra i hotellrum också -armhävningar och situps.

ni är verkligen duktiga tjejer!

• Samos07

Kassandra: Fy, det låter ju fruktansvärt. Misstänker att det iaf är skönt att få vara hemma igen. Hoppas att du återhämtar dig snabbt!!! Kram

• Fejs

Jag och mamma började i torsdags med att gå upp en halvtimme tidigare på morgonen för att hinna promenera! Det verkar som om vi kan få in det i vardagsrutinen! Jippi!!!
    Då har vi det avklarat för dagen, slipper känna skuldkänslor för att man inte hinner/orkar på kvällen.
    Tycker jag hittade en skitbra lösning för min del *glad*

Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??