Dalabröllop 2008
Känns som det vore dags att starta en tråd för oss som ska gifta oss i Dalarna under nästa år.
Jag vet ju att ni finns där ute - ska bli kul att höra om er planering!
Känns som det vore dags att starta en tråd för oss som ska gifta oss i Dalarna under nästa år.
Jag vet ju att ni finns där ute - ska bli kul att höra om er planering!
Hej igen, nu var det ett tag sedan för mig... Jag har funderat lite på det här med OSA. När tycker ni att man kan ha sista datum för gästerna att svara på inbjudan?
Det där med OSA är jättesvårt. Jag vet inet riktigt när vi ska sätta OSA heller. VI gifter oss ju i slutet av februari...ska man då ha OSA innan eller efter jul? Innan känns så långt innan, men efter, kanske man glömmer bort att OSA pga allt annat man har i huvudet under jul och nyår...
Svårt som sagt! Nån som har nåt bra förslag?
Säger detsamma- NÄR? Jag vill ju så gärna veta så långt i förväg som möjligt, så vi begär nog OSA i maj (3 1/2 månader innan), eftersom folk måste kunna planera med sin semester och sån´t.Vi kommer att vara tidiga med inbjudningarna oxå, februari, efter alla helger kommer de ut.
Vi har faktiskt en liten reservlista med folk vi skulle vilja bjuda men som inte får plats, och om man får reda på i maj att 20 pers inte tänker komma, kan det ju vara bra om även dessa reserver får lite betänketid innan de måste svara.
Det är ju en till sak som är svår-reservlistan... Är det någon annan som har en sån?
vi kommer nog skicka ut inbjudan i början av april. OSA senast ungefär 7 maj och så gifter vi oss 28 juni. Hoppas på att det är lagom.
Ja, det här är jättesvårt! Jag tror att ju tidigare man sätter OSA, desto färre svarar (?!). I alla fall var det vad min blivande svägerska sa. Själv tror jag att det får bli OSA en månad innan bröllopet...
Akvavit: kanske ska OSA vara efter jul- och nyårshelgerna. Då har väl folk "landat" lite efter all stress (som många ju har).
HEJ DALABRUDAR!
Nu har jag äntligen hittat hit!!
Vi gifter oss 23 augusti 2008 och kommer ha festen på Furudals bruk. Jag är i kontakt med Ullis Hamlin, hon ska skicka broschyrer...
Vore kul att höra om nån har erfarenhet av henne? Jag vill så gärna att maten ska bli god på dagen D.
Ni som ska ha fest på bruket: hur löser ni stolarna? Det är väl klappstolar där som är riktigt trista? (har inte varit förbi bruket än men vi har bokat ändå, jag var på fest där för länge sen o kommer ihåg att det var superfint)
Tihi, då gifter vi oss helgerna efter varandra på Bruket-kul! Klappstolarna är i vit plast och vitlackad metallram, men har man vita dukar så tänkte inte vi på att stolarna ser lite billiga ut. Man kan så klart klä in dem med tyg/lakan (eller hyra överdrag, har hittat för 30 kr st), men vi struntar i det. Vi ska ha 100 gäster så det blir en utgift vi prioriterar bort. Vi ska ha runda bord till gästerna (10 vid varje) och ha fest i Kättingsmedjan.
Har oxå kontaktat Ullis, och känner mig trygg med det. Hon har lagat mat för 5000 pers på stora galor i Sthlm, så hon klarar nog vad som helst!
Nån´ som rekomenderar en frisör i Mora/Furudalsområdet för håruppsättning?
Hejsan!
Jag vill också vara med här! Vi bor i Stockholm, men ska gifta oss i Leksand. Jag är själv uppväxt i Dalarna.
Listan:
080216, frussan, Gagnef
080223, akvavit, Falun
080503, foffia, Falun
080510, Hannafia, Stora Skedvi
080628, Mickesbrud, Särna
080705, Brud080705, Svärdsjö
080726, SusanneLee, Leksand
08-sommar, Melvira, Ore
08-sommar, mijja, Dalarna
080802, Dalatös (fd Iamia), Torsång
080802, 080802, Stora Tuna
080802, moonstruck, Borlänge
080830, Asaonthehill, Furudal
080915, mimmisen, Rättvik
08xxxx, JLoow, Norra Dalarna?
08xxxx, Fröken Figo
Tjingeling!
Här ramlar en till dalabrud in... Vi bor i Gbg men då vi båda är från Dalarna vill vi självfallet gifta oss där...
Listan:
080216, frussan, Gagnef
080223, akvavit, Falun
080503, foffia, Falun
080510, Hannafia, Stora Skedvi
080607, SanSa, Dalarna
080628, Mickesbrud, Särna
080705, Brud080705, Svärdsjö
080726, SusanneLee, Leksand
08-sommar, Melvira, Ore
08-sommar, mijja, Dalarna
080802, Dalatös (fd Iamia), Torsång
080802, 080802, Stora Tuna
080802, moonstruck, Borlänge
080830, Asaonthehill, Furudal
080915, mimmisen, Rättvik
08xxxx, JLoow, Norra Dalarna?
08xxxx, Fröken Figo
Hallå brudar!
Är det någon mer än jag som varit på Bröllopsmässa i Söderbärke idag?
I så fall vad tyckte ni?
Här står det ganska still i planerandet, men borde kolla fotograf fick jag höra idag så det måste nog ske snart då. Ska till Stockholm i helgen så efter det hoppas jag kunna få lite inspiration till inbjudningskorten.
Maten har vi kommit en bit på väg med, blir helstektgris. Sambon åt det på jobbet i veckan och är helt såld på det så han får som han vill.
Ha en trevlig helg allihopa!