Dalabröllop 2008
Känns som det vore dags att starta en tråd för oss som ska gifta oss i Dalarna under nästa år.
Jag vet ju att ni finns där ute - ska bli kul att höra om er planering!
Känns som det vore dags att starta en tråd för oss som ska gifta oss i Dalarna under nästa år.
Jag vet ju att ni finns där ute - ska bli kul att höra om er planering!
Hur går det för dalabrudarna?
Akvavit: får man se hemsidan? Jag måste också fixa en innan jul... Har lite tid på mig men jag har så många galna idéer... Det kommer ta TID!
Ah, annars sitter jag och är lite små-omotiverad inför alla inbjudningar som ska fixas. Det är ju kul men man måste orka. Så har jag mina svartjsuke-attacker också... Nån annan som får det? Man tror ju att folk som planerer bröllop är helt underbart lyckliga jämt och TRYGGA!! HA! Inte alls sant...
Vad mer kan jag gnälla över?
Det vore så skönt att skita i allt och dra till Dalarna på obestämd tid. Jag skulle lugnt kunna bosätta mig i mina föräldrars sommarhus och bara vara där. Ta några promenader och njuta av skogen. Strunta i jobb, plugg, lägenhet, kompisar, m2b... Shit vad lockande!!! Dalarna är bäst!!
Fröken Figo och alla andra som är intresserade av att se hemsidan, jag kommer inte lägga ut den här tror jag.
Den ligger under vår efternamnsdomain och jag vill nog inte exponera oss så... Men jag kan skicka länken i ett meddelande till de som vill se, men än är den inte klar!
Vi använder i alla fall Frontpage som finns i Office-paketet. Funkar hyfsat, men jag som använder Mozilla Firefox ser att den inte blir så bra där. Får skriva att den är optimerad för Explorer och Netscape...
Akvavit, ok vad spännande att se hemsidan. Jag tror inte heller jag lägger ut vår sida på BT. Kanske efter man gift sig. Eller så lägger man bara upp några bilder i bildgalleriet på BT.
Hur går det för er? Något nytt på bröllopsfronten?
Vår hemsida är i princip klar, åtminstone tillräckligt klar för att inbjudningarna ska kunna skickas ut. Lite finputsning behövs såg jag, se till att alla texter ligger i räta linjer och någon knapp som fallit bort. Sen ska sambon godkänna den, han är ute på älgjakt denna veckan, så jag är gräsänka....
Jag vill inte lägga ut adressen till hemsidan här, men om nån är nyfiken kan jag skicka länken i ett meddelande...
Sen har jag gjort färdigt min första krona. Men fasen vad svårt att få till en bra bild!! Den ser ju bara knögglig och tafflig ut...men det finns bilder i mitt galleri i alla fall. Men jag lovar, den är finare i verkligheten...
Vi har hittat vår lokal nu, under snön... Känns skönt att ha det avklarat. Det är inte den vackraste byggnaden men den är stor med ett bra kök. Och så var den billigt. Nu blir det en visit till IKEA för att köpa gardiner för de som fanns var inte riktigt i vår smak.
Nu letar vi efter ett liveband eller trubadur som kan spela. Är det någon som vet något bra? Och helst inte alltför dyrt.
Akvavit,
skicka gärna länken till er hemsida till mig på misstzazie2@hotmail.com
shit att ni klarade av att fixa en egen sida. jag gjorde ett försök och gav sen upp... det gick inte!
Akvavit, jättesöt brudkrona! den såg inte alls taflig ut... kommer vara kanonsnyggt!!
Puffar upp tråden lite och berättar att nu har vi förhoppningsvis bokat DJ.
foffia, det blev inte den som du kunde rekommendera, jag kollade med honom och det lät jättebra, men sen fick vi en annan rekommendation om en här i Borlänge av en person som sett honom spela på ett bröllop, och det kändes tryggt att någon hade hört honom... Han vi bokar har spelat en del på nattklubbarna här och var faktiskt inte så dyr. TRor jag. Har inte så mycket att jämföra med men....
Jag har pysslat ihop en till krona också....
Kika gärna in i mitt galleri!
Inbjudningarna är på gång, i slutet av nästa vecka hoppas vi kunna få ut dem.
Hittar inte din andra krona, är jättenyfiken!
Själv har jag fått hem en fototapet av våra förlovningsringar som ska hänga bakom oss vid middagen. Har inte monterat den ännu, men den såg bra ut när vi rullade ut den för en tjuvtitt.
Känner mig lite ambivalent inför maten...har ju pratat med en cateringfirma, men måste säga att det verkar bli mycket dyrare än vad vi trodde! Måste väl inleda förhandlingar med dem, men eftersom det inte är bröllop förr än i slutet av augusti, så känns det inte som nån panik ännu.
asaonthehill,
Konstigt, vad jag kan se ska den ligga helt öppet i mitt galleri. Såg den till och med på det allmänna galleriet... Kolla igen?
Vad läckert med fototapet på ringarna, vilken bra idé!! Var har ni gjort den?
Var var det ni skulle gifta er? Kan du inte kolla på andra cateringfirmor? Vad har du fått för pris?
Ett tips som vi fick vid ett tillfälle var att inte lägga ner en massapengar på jättekonstig och "fin" mat. Så länge det är vackert upplagt så kommer folk tycka det är gott, och då ätandet ändå kommer avbrytas av tal med jämna mellanrum så hinner inte folk njuta helt ändå. Så lagom fin mat tyckte de var bra!