• Akvavit

Dalabröllop 2008

Känns som det vore dags att starta en tråd för oss som ska gifta oss i Dalarna under nästa år.

Jag vet ju att ni finns där ute - ska bli kul att höra om er planering!

• Svar på tråden Dalabröllop 2008
  • 080802

Hej allihop! Nu har jag suttit och läst era inlägg och äntligen fått lite tid att börja skriva själv
    Jag har inte lyckats med få till någon bättre signatur då jag glömde ändra då BT2 kom.
    Jag och min m2b gifter oss i Stor Tuna kyrka och kommer att ha festen i Torsångs församlingshem (misstänker att knipit det framför någon annan här ).
    Visserligen är jag en planeringsmänniska, men jag tror att många av er redan kommit längre än jag .Det ska dock bli kul att följa tråden under året!

• Akvavit

Välkommen 080802!
    Ja, det är väl ett tag kvar för dig...vad har du hunnit med än så länge? Eller är det mest festlokal och kyrka som är bokad än så länge?

080216, frussan, Gagnef
    080223, akvavit, Falun
    080510, Hannafia, Stora Skedvi
    080628, Mickesbrud, Särna
    080705, Brud080705, Svärdsjö
    08-sommar, Melvira, Ore
    08-sommar, mijja, Dalarna
    080802, Iamia, Torsång
    080802, 080802, Stora Tuna
    080915, mimmisen, Rättvik
    08xxxx, JLoow, Norra Dalarna?
    08xxxx, Fröken Figo

• 080802

Tja, när jag tänker efter verkar det vara en hel del ändå Vi har fixat ring. (Om någon är nyfiken finns ringarna brevid min signatur och vigselringen blir likadan som förlovningsringen.) Har också pratat med några vänner och bett dem vara toastmaster + toastmadame. Vi har också fixat organist och präst (=vänner och bekanta) samt band till festen. Fotografen är också bokad . Dessutom har jag preliminärbokat cateringfirma + bageri. Vi håller som bäst på att bestämma papper till inbjudan, vigselprogram, festprogram etc. Himmel vad svårt det är, det finns så många fina, eller hur?!

• Akvavit

Du ser....det var ju en hel del! Vad har ni bokat för band? Jag tänker att vårt nästa steg blir att hitta band eller DJ till vår fest, så jag är nyfiken
    Har ni någon solist till kyrkan?

• 080802

Det finne en jätteduktig tjej som heter Petra Kvännå och hon lovade också att sätta ihop lämpligt band till festen.
    Jag hoppas att min kör (Falu Kammarkör) ska kunna sjunga i kyrkan. Datumet ligger ju lite illa till vad gäller semestertider...

• Akvavit

Tack för tipset! Jag hittade en hemsida som hon har, så nu har jag mailat henne!

Det är verkligen jättesvårt att bestämma sig för papper och sånt...som tur är har jag en kreativ mamma som blev jätteglad när hon blev tillfrågad om hon kunde ta fram några förslag.
    Jag visade lite exempel på vad jag tyckte var fint och talade om vilka färger så gick hon ut och fixade en massa papper och annat. Satte ihop en bunt förslag, vi valde ett, gjorde lite ändringar, och nu har vi bestämt oss.... Så nu ska de snart börja tillverkas då kyrka och festlokal äntligen är klart!

• 080802

Kul att du hittade Petra. Hoppas det blir bra!

När det gäller papper är det min m2b som är lite kräsen eftersom han själv är "i tryckeribranschen." Fast jag kanske inte ska skylla på honom, är minst lite kräsen själv
    Hur kommer era program mm. se ut?
    Själv har jag tänkt mig något i silver/guld och kvadratiskt...

• Akvavit

Vi har ett papper som är lite pärlemoskimrande, lite cremevitt som bas. Sen har vi koppar som temafärg.

Inbjudan blir altarskåpsvikt med kopparfärgat organzaband runt, två hjärtan lite omlott i övre vänstra hörnet på framsidan utstansade i metalliskt kopparpapper, och vår egen logga med namn och figur i nedre högra hörnet. Inuti blir det ett transparant papper med själva inbjudan och texten i brun/koppar. DEt transparanta pappret är fastsatt i altarskåpet med kopparfärgade jungfruben i miniformat. Tack vare att pappret är skimrande blir den bruna texten lite kopparaktig.

Vigselprogram och tackkort kommer vara kvadratiska med samma symboler och figurer på, samma papper fast något tjockare, och festprogrammet är i formatet stående vikt A4, också med samma symboler och figurer... Tycker själv att de blir jättefina!

• Akvavit

Vilken fotograf ska ni ha förresten? *nyfiken*
    Och vilket bageri har ni valt? Har ni provsmakat något än, eller bara bokat?

Kan ni fixa trycksakerna via din m2b's jobb? Det vore ju perfekt!

Svar på tråden Dalabröllop 2008