• Akvavit

Dalabröllop 2008

Känns som det vore dags att starta en tråd för oss som ska gifta oss i Dalarna under nästa år.

Jag vet ju att ni finns där ute - ska bli kul att höra om er planering!

• Svar på tråden Dalabröllop 2008
  • Hannafia

Akvavit: tack för tipset om rean. Då blir det nog en sväng dit nästa vecka!

• Akvavit

Hmmm....upptäckte att jag missade lite i listan. Moonstruck hade jag missat och att Iamia och Dalatös var samma.... sorry!
    Och inte säger ni nåt heller

080216, frussan, Gagnef
    080223, akvavit, Falun
    080510, Hannafia, Stora Skedvi
    080628, Mickesbrud, Särna
    080705, Brud080705, Svärdsjö
    08-sommar, Melvira, Ore
    08-sommar, mijja, Dalarna
    080802, Dalatös (fd Iamia), Torsång
    080802, 080802, Stora Tuna
    080802, moonstruck, Borlänge
    080915, mimmisen, Rättvik
    08xxxx, JLoow, Norra Dalarna?
    08xxxx, Fröken Figo

• moonstruck

såg att jag inte var med i listan men tänkte att den kanske inte var uppdaterad. tänkte att jag väntar med att börja hojta om det.

• Hannafia

Snart blir jag galen på detta med inbjudningskort.Har dock inte varit till stockholm än och besökt alla butiker,men just nu känns det bara drygt. Hade tänkt göra dem själv och fastnade för en sort som jag hittat i en bok, men nu har det helt plötsligt kommit upp en massa andra bra förslag oxå. Vart ska detta sluta???

• asaonthehill

Nu ansluter ytterligare en Dala-brud till listan, en som med en stor dos tur nyligen lyckades landa sista lediga helgen nästa sommar,30:e augusti 2008, på Furudals bruk...Trodde vi var ute i god tid, och åkte dit på ett spontanbesök förra veckan. Men inte då! Det var ju bara att hugga datumet, de hade par som kom förbi hela tiden...Sedan var ju hela hösten tillgänglig, men jag vill vara sommarbrud...
    I dagarna ska jag kolla så att kyrkan i Ore är ledig, annars får det bli cermoni på Bruket, sen är det cateringens tur, de samarbetar tydligen med Ullis och Danne som driver Mora Golfrestaurang, och de verkar stark rekomenderade. Ca 300:- per kuvert, har jag läst här på BT, och god mat, men priset beror säkert på vad man vill ha...

JLoow; måste bara slå ett slag för Storsäterns kapell - hur mysigt som helst, speciellt till vinterbröllop. Men det beror ju på vad man är ute efter. Evertsbergs kapell har en underbar utsikt, men brukar snabbt bli uppbokat. Jag bor i Älvdalen, så om du behöver lokala tips, hör av dig!

• mijja

Hej!

Oj, vad duktiga ni är allihopa och bokar och fixar. Känner att jag är lite långsam. Har dock pratat festlokal med Trollnäs pensionat i Svärdsjö och Björkans i Enviken. Har dock ännu inte varit och sett dem. Nån av er som varit där och vet hur det är? Om maten är god?

Jag tänkte satsa bara på tårta (efter förrätt plus varmrätt) och ingen dessert. Tårta är efterrätt för mig! Hade tänkt mig en chokladtårta! :o)

• foffia

Hej!!
    Jag är gärna med på nästa lista också...! Vi planerar att gifta oss 080503 i Falun men det är inte helt bestämt ännu då vi fortfarande letar en bra/lagom festlokal...vi är lite veliga, eller vet inte ritkigt vad vi vill...och så bor vi inte i Falun så det tar lite tid...

• Akvavit

asaonthehill & foffia, det enklaste är om alla nya lägger till sig själva på listan, det är bara att kopiera in den och lägga till dig själv.

asaonthehill,
    Furudals är ju verkligen jättefint, jag är lite avundsjuk på alla som får ha sina bröllop där. Vi är fortfarande lite besvikna över att det inte blev där för oss, även om vi nu tycker att Falun kommer bli kanon!

foffia,
    Vilken typ av lokal letar ni efter? Jag har kollat runt en hel del och kanske kan ge lite tips?

Hannafia,
    Men visst är det lite kul? Köp en bunt olika grejer och sätt dig ner och pyssla lite. Jag tyckte att bara man väl började prova lite så märker man när man väl sätter igång vad man faktiskt gillar eller ej. DEt kommer säkert inte bli som du tänker dig ändå....

• Hannafia

Akvavit: Har pysslat med kort sen i maj nu och inte kommit fram till nåt riktigt bra, men förhoppningsvis kommer vi iväg till stockholm och kan titta i alla affärerna som finns där. Jag har inget tålamod med pyssel, men det kanske kommer. Har en svägerska annars som tycker sånt är kul.

• asaonthehill

080216, frussan, Gagnef
    080223, akvavit, Falun
    080503, foffia, Falun
    080510, Hannafia, Stora Skedvi
    080628, Mickesbrud, Särna
    080705, Brud080705, Svärdsjö
    08-sommar, Melvira, Ore
    08-sommar, mijja, Dalarna
    080802, Dalatös (fd Iamia), Torsång
    080802, 080802, Stora Tuna
    080802, moonstruck, Borlänge
    080830, Asaonthehill, Furudal
    080915, mimmisen, Rättvik
    08xxxx, JLoow, Norra Dalarna?
    08xxxx, Fröken Figo

Där vi "nyisar" oxå på plats i listan...
    Vill tipsa alla som gillar att dekorera och pyssla, om "Tråden med alla smarta och pyssliga ideér" på Tips och ideér, där finns inspiration om allt från program till bordsdeko...

Svar på tråden Dalabröllop 2008