• Akvavit

Dalabröllop 2008

Känns som det vore dags att starta en tråd för oss som ska gifta oss i Dalarna under nästa år.

Jag vet ju att ni finns där ute - ska bli kul att höra om er planering!

• Svar på tråden Dalabröllop 2008
  • Akvavit

Hmmm, nu ska vi se....börjar bli dags att uppdatera listan med alla nya som kommit till på sistone....

080216, frussan, Gagnef
    080223, akvavit, Falun
    080510, Hannafia, Stora Skedvi
    080628, Mickesbrud, Särna
    080705, Brud080705, Svärdsjö
    08-sommar, Melvira, Ore
    08-sommar, mijja, Dalarna
    080802, Iamia, Torsång
    080915, mimmisen, Rättvik
    08xxxx, JLoow, Norra Dalarna?
    08xxxx, Fröken Figo

• mijja

akvavit: Jobbigt med alla bokade hotell! Typiskt att det skulle vara precis samtidigt!

På Rankhyttan skulle det kosta fr 370 per kuvert och då ingick brudskål, förrätt, varmrätt, kaffe och tårta, samt vickning.
    Även lokal, personal o dukning var inkluderat. Så det var ju ett bra pris. Vi kommer bjuda ca 60 gäster. Vi har dock inte bestämt oss än om var vi ska vara. Först o främst vill vi hitta en bra vigselplats. Hade tänkt oss utomhus (borgelig vigsel), gärna med utsikt eller vid en sjö, men det är inte nödvändigt. Har ännu inte hittat nåt som passar bra. Jag tar mycket gärna emot förslag! :o)

• Dalatös

Akvavit: helt otroligt vilken otur du har! Jag tycker ni ska hålla fast vid "ert" datum om det känns viktigt. Ni kommer få det att fungera!

mijja: Rankhytans pris lät bra tycker jag, det är ju ett jättefint ställe för en bröllopsfest. För mig blir det lite mera av ett budget-alternativ men nog skulle det vara skönt att leja bort allt till en restaurang!

Förresten så är jag "Iamia" men var tvungen att byta namn vid övergången till BT2. Vart nå fel...

• moonstruck

ska också gifta mig nästa sommar, 080802 i borlänge

• Cantaton

Om någon gifter sig i närheten av Idre kan jag slå ett slag för maten på Mon Gård (i Storbo). Är inte säker på huruvida de caterar till bröllop och så, men de anordnar bl.a. femrättersmiddagar på gården och jag har ätit deras mat caterad på läger. Så de borde väl kunna kombinera det - och göra finare mat att catera till bröllop menar jag :)

• Mickesbrud

Cantaton - Vi har varit i kontakt med dem, Mon Gård och de caterar till bröllop. De skulle visst ha semester nu men skulle återkomma till oss om mer info. Vi hoppas på att de ska kunna hjälpa oss med maten.

• Cantaton

Mm, de är ute på bilsemester efter att ha caterat 70 hungriga ungdomar på äventyrsläger ;) Det är ett jättehärligt par som driver Mon Gård. Och Eva lagar oerhört god mat kan jag intyga.

• Monken

Akvavit, TACK(!!!!!) för alla länkarna till pappersaffärer! Jag halkade in här eftersom jag gifter mig i Juni 2008, fast inte i Dalarna, utan i Täby utanför Stockholm. Vilken tur att jag hittade hit! Vi ska ut nån dag snart och börja titta på olika papper till inbjudningar och så. :)

• foffia

Hej! :)
    Planerar också bröllop i Falun till våren 2008!! Kyrkan som vi har valt är Hosjö...men det svårare valet verker vara en bra festlokal...

Hade nån tittat på studentkåren? Hur såg det ut? Priser...osv...?

• Akvavit

foffia,
    Jag har inte varit inne på kåren och kikat, bara hittat bilder på nätet, men det ser jättefint och fräscht ut eftersom det är alldeles nytt. Däremot pratade jag med kårhusansvarige och fick priser och så enligt följande:
    ? 500 kr handläggning ansökan
    ? 1?a timmen 1500 kr, därefter 200 kr/timme
    ? Hyra av båda våningarna, dubbla dessa kostnader
    ? 2 timmar städning -> 400 kr
    ? Hyra hela dagen lite billigare?
    ? Fest till 2.00
    ? 150 pers sittande i Wallmanssalen
    ? Handikappanpassat
    ? Alkoholförsäljning via kåren till marknadsmässiga priser
    ? Personal till baren ingår samt viss matservering
    ? Matservering ? ställa ut maten på ett bord och folk får ta själva.
    ? Ev. betala mer för mer personal för bordsservering, kolla med sexmästeriet.

Det är alltså matsal på övervåningen där man även kan ha dans om det inte blir 200 pers som hoppar i golvet. Annars är ju dansgolvet där nere med DJ-bås och allt sånt, men då blir det ju mycket dyrare...

Svar på tråden Dalabröllop 2008