Dalabröllop 2008
Känns som det vore dags att starta en tråd för oss som ska gifta oss i Dalarna under nästa år.
Jag vet ju att ni finns där ute - ska bli kul att höra om er planering!
Känns som det vore dags att starta en tråd för oss som ska gifta oss i Dalarna under nästa år.
Jag vet ju att ni finns där ute - ska bli kul att höra om er planering!
Alla ni som ska ha fest i Falun/Borlänge!
VAr har ni era fester eller var har ni haft era fester, vi är fortfarande intresserade av RAnkhyttan, men frågan är om det är ett alternativ, i som varit där, hur är det, hur är maten?
Funderar också på det här med musik, hur gör ni med det? Band, DJ och i så fall vem/vilka?
Jag har varit där och kollat. Vi är veliga och har fortfarande inte bestämt oss, men vi har Rankhyttan som alternativ. Jag tyckte att det verkade bra där. De var trevliga och hjälpsamma och det verkade ganska flexibelt, efter hur man ville ha det. Vi åt lunch och tyckte maten var bra! Lokalerna är bra. Lite slitet på sina håll, men på det stora hela är det fint. Stora salen kan kanske bli lite trång, men de sa att det gick in 60 pers iaf, kanske var det tom 70. Priserna skrev jag om i början av denna tråd, om du kikar tillbaka till någåon av de första sidorna.
cesse,
Nja, priser har vi inte fått någon uppfattning om. Vi var ju på Bergalid i veckan, men kocken/cateringmannen kunde inte komma till slut, så vi fick bara en lista på alla rätter och bufféalternativ som finns, men utan priser. Så nu har vi all den här maten att titta på och sen ska vi tillbaka snart när kocken kan komma, och då ska vi få lite priser också. Så vi vet tyvärr inte mer än.
Jo, vi valde bort Geshwornergården, av två orsaker egentligen. Först var det vårt förstahandsalternativ eftersom det verkade billigt, men när vi gick dit tyckte vi att lokalen var rätt tråkig. Säkert bra, men tråkig. Men det största skälet var att vi fick reda på att om vi ville ta med egen alkohol så skulle de ta ut en serverings avgift på 95 kr/pers, det skulle bli nästan 7000 kr för 70 pers! Och helt plötsligt var det inte så mycket billigare än Bergalid längre, och så mycket mysigare lokaler på BErgalid, så då blev det så.
Vi har bokat en DJ från Borlänge som en jobbarkompis tipsade om. Han har tydligen spelat mycket på nattklubbarna i Borlänge, både S1 och S2, och mycket på bröllop och fester också. Inte så farligt dyr tyckte vi och blandad musik. Snackar mellan låtarna och bra på att få igång dansgolvet enligt jobbarkompisen.
Jag har namn och telefonnummer om någon vill ha.
Jag vill gärna ha namn och telefonnr till honom.Ungefär mellan vilka priser kan man tänka sig är skäligt för band/dj att betala? Nån som har koll...
Ni som ska ha solister i kyrkan, vad tar dessa betalt? Är det olika om man vill att de ska göra flera sånger?
Mijja,
när ni åt lunch på Rankhyttan, var det då ngn av de rätter man kan välja på till bröllopet? Har du hört av ngn som varit/haft bröllopsfest där?
Har Rankhyttan nya ägare igen elller är det de som tog över 2004/05?
Jag har ingen aning vad som är skäligt, men "vår" DJ kostar 3500 kr för en kväll inklusive all utrustning. Jag skickar hans mail i ett meddelande till dig här på din sida, om det funkar.
Band har jag sett allt från 5000kr till 10000kr för en kväll, det varierar nog mycket med erfarenhet och antal pers i bandet och så...
Och solist, vi har eventuellt en kompis till en kompis, hon tar i så fall 500 kr för att sjunga i kyrkan. Jag mailade och frågade Åsa Lejonclou som verkar vara en mer professionell sångerska, hon skulle ta 1700 kr plus ev milersättning. Så det beror nog mycket på vem man får tag i....
Jag tycker att 3500 för DJ verkar var ett väldigt bra pris.
Jag tar också gärna namn och nummer... Du kan kanske maila till mig också via "min" sida?
Har egentligen en kompis som ska spela, men nu kommer det till en massa då vi måste hyra högtalare, DJ-bås mm, så det känns nästan som att det kan bli dyrare än det du anger..
(förresten, Hej! Long time no seen )
Hej hej!
Vi ska gifta oss i Dalarna 2009 och letar lite efter lokaler, var i Dalarna ska ni gifta er? Jag (nära till min hemstad) vill helst inte ha bröllopet längre norr än Falun och det verkar som de flesta här på forumet ska vara mer norrut än så, eller hur har ni det?
frussan,
Välkommen tillbaka!
Hur går det för er?? Inte sååå lång tid kvar för oss... Har du funderat på var du ska ta dina blommor från?
Jag skickar över DJ info.
malous,
Jag lägger in vår lista, här kan du se var alla ska gifta sig och sen är det bara att fråga på.
Tror jag fick den senaste listan.
080216, frussan, Gagnef
080223, akvavit, Falun
080503, foffia, Falun
080510, Hannafia, Stora Skedvi
080607, SanSa, Dalarna
080628, Mickesbrud, Särna
080705, Brud080705, Svärdsjö
080726, SusanneLee, Leksand
08-sommar, Melvira, Ore
08-sommar, mijja, Dalarna
080802, Dalatös (fd Iamia), Torsång
080802, 080802, Stora Tuna
080802, moonstruck, Borlänge
080830, Asaonthehill, Furudal
080915, mimmisen, Rättvik
08xxxx, JLoow, Norra Dalarna?
08xxxx, Fröken Figo
Hej, tack
Och framför allt tack för vidarebefordrat mail! Ska kolla upp det lite närmare (jämföra med det alternativ vi har i nuläget). Kanon!
Jo, det går nog rätt bra känns det som. Men tiden går verkligen fort! Kändes länge som att man hade hur mkt tid som helst, men sen bara knallar veckorna på känns det som...
men vi hade iaf en rejäl rekar-helg uppe i Dalarna i helgen, så då var det många bitar som föll på plats.
Däremot har jag fortfarande inte bestämt mig för en klänning, men förhoppningsvis lyckas jag komma fram till något senast i helgen...
Har funderat på blommor lite, brukar tycka att de är duktiga på Gustafssons blommor, och så finns en på Sveagatan, Idefloran (Ann-Charlotte) som min mamma alltid pratar om att är så duktig. Har ganska klart för mig vilken typ av bukett jag vill ha, så tänkte gå dit och prata lite när jag kommer till Dalarna igen (vid jul).