• Akvavit

Dalabröllop 2008

Känns som det vore dags att starta en tråd för oss som ska gifta oss i Dalarna under nästa år.

Jag vet ju att ni finns där ute - ska bli kul att höra om er planering!

• Svar på tråden Dalabröllop 2008
  • Akvavit

frussan, jag orkar inte kolla igenom tråden....hade ni bestämt var ni skulle ha festen?

• cesse

080216, frussan, Gagnef
    080223, akvavit, Falun
    080503, foffia, Falun
    080510, Hannafia, Stora Skedvi
    080607, SanSa, Dalarna
    080628, Mickesbrud, Särna
    080705, Brud080705, Svärdsjö
    080705 el. 080712, Cesse, Falun
    080726, SusanneLee, Leksand
    080726, bomsan, Gagnef (fest i Falun)
    08-sommar, Melvira, Ore
    08-sommar, mijja, Dalarna
    080802, Dalatös (fd Iamia), Torsång
    080802, 080802, Stora Tuna
    080802, moonstruck, Borlänge
    080830, Asaonthehill, Furudal
    080915, mimmisen, Rättvik
    08xxxx, JLoow, Norra Dalarna?
    08xxxx, Fröken Figo

• cesse

Nu har jag fått tag i honom på officersmässen. De tar visst också maten ifrån Rådhuskällaren, precis som Bergalid.

Men ingen vill ju lämna ut menyer och priser, utan vill att man ska komma och titta. GRRR!!! Vad ska man få all tid ifrån? Ni som har att dela med er av priser på lokal, mat och alkohol, samt menyer, jag blir överlycklig av hjälp!!

• frussan

Vad bra att Idéfloran verkade så bra!
    (haha, perfekt att tipsa om nåt och sen rekar nån annan åt en )

Festen blir i Stuggu, en hembygdsgård i Gagnef, ligger väldigt fint uppe på en höjd ovanför dalälven, vid "Minnesstugan".
    www.hembygd.se/index.asp
    Lite enklare slag, såklart, men fräscht. Vi ville ha lite mer dalastuk, och för oss var det viktigt att kunna ha egen catering, dricka och få partajja hur länge som helst på natten.
    Sen när vi kom dit så tyckte vi att det kändes perfekt

• cesse

Hej tjejer!

Hur gör ni med tårta? Vilka är bäst och vilka priser gäller?

Har ni ätit någon riktigt smarrig så ni har ideér på fyllning?

Jag tror tårta har diskuterats tidigare, men jag hittar det inte...

• Hannafia

cesse: Vi har sån tur att min svärmor äger ett café här i Säter så de kommer att göra tårtan åt oss. Jag tror att det blir den som heter Jordgubbsdröm, den innehåller jordgubbsmousse och så är den täckt med vit marsipan. Kanongod om jag får säga det själv . Inte så söt vilket passar oss.

• cesse

Det lät ju smarrigt! Antar att ni då också får ett bra pris på tårtan!

Börjar inse att jag känner mig som en snåljåp, jag som alltid är så generös. Men allt drar ju iväg... Många bäckar små.

JAg hittade superfina caketoppers på www.festingen.se , kolla där vilka vackra skapelser, helvita och stiliga!!

• cesse

Hej igen!

Någon som känner till denna kvinna?
    sing.zoomin.se/index.html

Hon har bra priser och en bred repertoar. Vore ju kul att höra någons tankar som har hört henne spela!

• Akvavit

cesse,
    Angående tårta så rekommenderade husfar på Bergalid bagaraen i Rommehed....tror han finns på Gullans bröd. De har tydligen gratis utkörning av tårtan inom 2 mil eller så, skönt att slippa ordna hämtning av tårtan.
    www.rommebageri.se/brollopstartor.htm
    Inget av konditorierna i Falun kör ut enligt husfar.
    Däremot har vi ingen aning om vad vi ska ha för tårta, utom att det INTE blir marsipan, för det gillar inte jag

Gillar de Circle of Love tårtdekorationerna. Sen har jag några favoriter på www.kakburken.se, men min absoluta favorit är jättestor och tung, funkar nog inte riktigt egentligen...
    www.kakburken.se/product_info.php

Gillar även den här:
    www.kakburken.se/product_info.php

• Brud 08 07 05

Mickesbrud - vad blir det för lokal? vilken kyrka blir det gammelkyrkan eller nya?? *nyfiken i en strut*

(har halva släkten i Särna :))

Svar på tråden Dalabröllop 2008