Bröstförstoring 10
Jaha, då var gamla tråden stängd.. Dags för en 10a alltså.. :D
Jaha, då var gamla tråden stängd.. Dags för en 10a alltså.. :D
Att inte kirurgen sjukskriver tycker jag låter konstigt. Det var det första sköterskan frågade mig på operationsdagen..hur många veckor jag ville vara sjukskriven från jobbet.
Jag pratade med en annan kompis som sa att kirurgen inte kunde skriva plastikkirurgi för då skulle inte försäkringskassan gå med på det.
Dom betalar inte skönthetsingrepp.
Något ni hört?
Uncovered: Hej! Jag kikar jättegärna på dina bröst/ärr. Är fortfarande i planerings/funderings tagen och tar tacksamt emot all info, bilder etc inför en framtida operation.
Min adress är polstjarnan74@hotmail.com
Tack rara!
Juni2008: Så du har bokat på Strandkliniken nu. Roligt att allt kändes bra och hoppas det löser sig med sjukskrivningen. Hur upplevde du SK jämfört med EK? Rekommenderade de samma implantat på SK eller sade du kanske direkt vad du ville ha (dvs samma som på Eriksbergs)? Vad skulle du ha för implantat förresten? Lite intressant att höra om/när kirurger föreslår olika implantat, storlek etc. Jag funderar starkt på att boka konsultation på SK. Lite ovanligt bara det där med nekande av sjukskrivning. Än så länge FÅR man ju sjukskrivas efter skönhetsoperationer så lite konstigt om kirurgen inte vill det.. Berätta gärna hur den diskussionen slutar.
((kram))
Juni2008: Arbetsgivaren betalar väl ändå lönen de första 2 veckorna så om du inte ska vara hemma längre än så kopplas inte F-kassan in... I ditt fall kanske det dock blir aktuellt med längre sjukskrivning pga dina båda ingrepp..?
Mina boobs fyller strax tre år! Gjorde förstoring och borttagning av 1cm hud ovan ena vårtan. Pyttelyft alltså.
Blev sjukskriven 1-2 veckor, minns inte riktigt. Vid orsak hade läkaren skrivit nånting om "op mammae ptos", minns inte heller det exakt. (På latin betyder det bröst och häng).
Jag har lätt kontorsarbete och ville inte visa intyget för arbetsgivaren utan tog ut en veckas semester. 'Stoppade upp mig' i ett halvår innan och berättade inte för någon på jobbet.
nån som haft mycket komplikationer pga att ha lagt in jätte stora implantat? och i så fall hurdana komplikationer?
kram på er
Swing: Gjorde du ett sk. aerolärt lyft? (lyft via vårtgården) Hur ser dina ärr ut? Har bröstvårtans form ändrats något, tex blivit mindre runda? (har hört om vissa som det blivit så för) Om jag gör ett lyft blir det ett lyft via vårtgården. Tycker du att det 1-centimeterslyftet gjorde mycket för helhetsintrycket?
Juni: Jag har blivigt sjukskriven tre veckor och det var inget konstigt. ssk:n frågade om jag behövde sjukskrivning och sen fixade hon det direkt.
Polstjärnan: Det togs bort pyttelite hud ovanför ena bröstvårtan och jag har ett i princip osynligt ärr kring den övre delen. Det bröstet har alltid varit 1cm nedanför det andra. Vet knappt om det kan kallas lyft. Läkaren ändrade sig nästan just före op och sade att implantaten nog skulle göra att detta inte behövdes. Skulle det trots allt göra det kunde han åtgärda det i lokalbedövning senare. Jag sade då att jag vill att du gör det NU, som vi kommit överens om. (Har det hektiskt jämt och ville inte öda tid osv. på att göra det senare, hur litet det än skulle vara.)
Det ser bra ut. Han tog före- och efterbilder men jag fick dom inte. Den opererade bröstvårtan ser aningens lite större ut, men har ingen konstig form eller så. Syns väl inte om man inte jämför väldigt noga. Tror jag läste om nån annan som också hade det så. (Hoppas jag lyckades förklara detta begripligt??)
Gör man ett riktigt lyft via vårtan och på båda brösten så blir det säkert symmetriskt och jättebra!
Juni2008.
Ska till strandkliniken nästa vecka och göraa en bukplastik.Vill du kan jag raportera lite efteråt hur det gick.
När har du tid för dina operationer?