• PijtPalt

CK - Hur gick det sedan?

Har läst mycket om folk som håller på med Cambridgemetoden just nu eller som skrivit under tiden de gått kuren och sedan har det blivit tyst.

Men hur har det gått för er som slutat? Har ni lyckats hålla vikten som ni hade när ni slutade kuren? Sen så får ni gärna skriva hur ni gjorde för att behålla vikten! Kost, motion, bra recept osv!! Kan vara väldigt nyttiga tips för framtida cambridge-människor.

Mvh
    /Andreas

Som precis ska börja med CK

• Svar på tråden CK - Hur gick det sedan?
  • PijtPalt

bambi... jag har nu läst din blogg... mmycket inspirerande =)

• bambi1

PijtPalt: tack!
    efter att ha kört emot en stolpe igår och sabbat bilen så moffade jag i mig en del godis... inte bra... men det är bara att ta nya tag idag!

bambi.bloggagratis.se

• Brudgum 2008

>>>PijtPalt

Nix inte sugen på att testa, jag går ned i vikt med träning och ordentlig kost, men tack ändå.

• PijtPalt

bambi!

Aj aj =) Inte bra! Fyfy... synd på bilen dock... men du kan ju trösta dig genom att motionera istället...så sköter endorfinerna trösten åt dig samtidigt som du ör dig själv en tjänst istället för att äta godis =)

• Johanna = en lat kock

bambi

hoppas att du inte är i ketos - för i så fall kan det vara en förklaring till olyckan...

om hjärnan inte får kolhydrater så funkar den sämre (långsammare ffa)

• bambi1

Johanna... nej, var inte i ketos. Jag kör inte Cambridgekuren längre. Jag märkte inte alls att min hjärna fungerade sämre under ketosen (jag löser svåra soduku varje morgon och märkte ingen skillnad).

• PijtPalt

Jag kör långtradare och är i ketos och det går alldeles utmärkt.

Har inte märkt några som helst svårigheter med koncentrationen.

• PijtPalt

Vad bra =) Idag har jag gått ner 10.1 kg.. väger nu prick 81. Min svärmor tycker jag ska sluta nu för att jag börjar vara för mager (enligt henne) Men jag ska ner till 75 kg innan jag är klar. Ska köra en vecka till på ren kur... sen blir det upptrappning. Då har jag kört 5 veckor på ren kur... De trodde jag aldrig jag skulle klara när jag började men se de var inga problem när man väl kommit över första veckan =)

• bambibloggagratisse

Oj, jag har inte varit på BT på nån vecka eller så och allt har bytt utseende och jag kan inte komma åt mitt gamla nick "bambi1". Så jag blev medlem igen... men jag bloggar fortfarande, varje dag :)

bambi.bloggagratis.se

Svar på tråden CK - Hur gick det sedan?