• PijtPalt

CK - Hur gick det sedan?

Har läst mycket om folk som håller på med Cambridgemetoden just nu eller som skrivit under tiden de gått kuren och sedan har det blivit tyst.

Men hur har det gått för er som slutat? Har ni lyckats hålla vikten som ni hade när ni slutade kuren? Sen så får ni gärna skriva hur ni gjorde för att behålla vikten! Kost, motion, bra recept osv!! Kan vara väldigt nyttiga tips för framtida cambridge-människor.

Mvh
    /Andreas

Som precis ska börja med CK

• Svar på tråden CK - Hur gick det sedan?
  • pelly

PijtPalt-
    Lycka till med kuren! Ge inte upp, när du blir sugen på t ex en glass och tycker det är synd att du inte kan äta någon, så tänk på vad många glassar du HAR fått äta tidigare och vad många du KOMMER att kunna äta senare! Och ifall du "syndar" lite, tänk på att du i alla fall fått i dig oändligt mycket färre kalorier än annars och alltså rimligtvis borde fortsätta viktnedgången trots "syndandet".

Hur går det?

• PijtPalt

Jag har inte sug efter glass, godis, chips, pizza eller nått sånt. Jag har inget sockerberoende... men däremot skulle jag kunna mörda för att få äta min mors köttsoppa ;)

Men det är ingen fara... 3;e dagen nu och de har gått bra... är lite konstig i kroppen idag och hungern gör sig påmind då och då. Men ingenting man inte kan kontrollera med lite vatten =)

Jag kommer inte synda...vill definitivt inte hamna utanför ketos..eller än så länge har jag inte ens kommit i den... men jag vill inte fördröja processen! =)

• PijtPalt

Är det någon, som efter avslutad kur, gått över till GI metoden? Jag är på 5e dagen nu med cambridge och ska väl köra tre veckor... men sen funderar jag på att rikta in mig på GI-met...

Så jag undrar om det är någon annan som redan testat det och hur funkade det?

• Brudgum 2008

Kom igen nu, inte håller ni på med den här bluffen??????

Det handlar bara om att röra på rumpan och skippa vinet.

• PijtPalt

Brudgum... vars är dina belägg för att det är bluff? Det finns massor med forskning bakom cambrigde som bevisar att det funkar. samt en jävla massa människor i verkliga livet som gått ner med cambridge.

Men skippa du vinet och ut å rör på din rumpa... (Förövrigt är det de vi gör...inge vin, och inget annat än pulver och vatten, och motionerar gör då iaf jag)

• Brudgum 2008

2007-08-05 23:45 PijtPalt

Ja jag vet inte hur ni norrlänningar gör...

Men en sak är säker, pulver och vatten, skämtar du??? Det påverkar tarmarna negativt, du får i dig för lite och du GÅR GARNANTERAT upp när du slutar.

ENDA ENDA ENDA riktigt bra sättet (och DET finns det SERIÖS forskning på) är att äta MER, förståndigare och motionera.

Observera, SÅ går man ner i vikt och bibehåller den muskulatur man har!

• PijtPalt

BRUDGUM....

Lite länkar du kan ögna igenom.

Forskning (Om du kan engelska)

www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez&cmd=Link&LinkName=pubmed_pubmed&from_uid=7595165

En massa människor som går på diverse VLCD-kurer (Om du inte vet vad vlcd är så finns ju google)... läs och begrunda

www.flashback.info/showthread.php

En persons viktnedgång med cambrigde... ren statistik.

home.aland.net/ma21458/Vikt.html

Allmän information om ketogena dieter (Som vi då kör)

www.halso.info/71.html

Experter som granskar olika dieter/bantningsformer

www.iform.se/Crosslink.jsp&a=732

Du kan ju börja läsa igenom dessa länkar... sen kan du komma och säga att det är en bluff...

Men jag antar att du inte kommer orka läsa igenom alla de hundra sidor som jag länkat till totalt... bara forumet på flashback innehåller 195 sidor.. sen har du 7 trådar här på bröllopstorget som innehåller en massa sidor med folk som använder sig av dieten nu...

Ingen av de som prövat säger då att det är en bluff... (vad jag sett/hört)

Nog om de...

Nu ska jag gå och sova.

• PijtPalt

Garanterat upp i vikt när man slutat? Du vet ju så lite så de är ju ett skämt... ta och plugga på istället..läs länkarna ovanför som sagt.

Med cambrigde får du i dig allt du behöver i vitaminer, mineraler, fett och proteiner mm... man förlorar väldigt lite muskler jämfört med fett och det enda man går upp på efter avslutad kur är om man återfaller tillbaka till matvanorna som gjorde att man gick upp i vikt från första början.

Men du kanske är en sån som tror att vi tror att bara vi går kuren så är allt frid och fröjd? Så är det självklart inte... kuren är en början som måste följas upp med bättre kost och mer motion efter avslutad kur.

• Brudgum 2008

1. Flashback är inte ett seriöst forum

2. Kan man något om träning och hälsa så är man inte i behov av cambridge!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Istället för att skicka flera hundra sidor med literatur, så ska man röra på sig och äta rätt!!!

3. Se punkt 2!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Svar på tråden CK - Hur gick det sedan?