• PijtPalt

CK - Hur gick det sedan?

Har läst mycket om folk som håller på med Cambridgemetoden just nu eller som skrivit under tiden de gått kuren och sedan har det blivit tyst.

Men hur har det gått för er som slutat? Har ni lyckats hålla vikten som ni hade när ni slutade kuren? Sen så får ni gärna skriva hur ni gjorde för att behålla vikten! Kost, motion, bra recept osv!! Kan vara väldigt nyttiga tips för framtida cambridge-människor.

Mvh
    /Andreas

Som precis ska börja med CK

• Svar på tråden CK - Hur gick det sedan?
  • PijtPalt

2007-08-05 23:54 Brudgum 2008 skrev:
    "ENDA ENDA ENDA riktigt bra sättet (och DET finns det SERIÖS forskning på är att äta MER, förståndigare och motionera"

För det första.... så finns det väldigt seriös forkning om cambrigde eftersom det togs fram, från första början för överviktiga personer som behövde gå ner i vikt inför operation... dvs sjukhus använder metoden.

Äta MER vet jag inte heller om de är rätt metod för att gå... snarare oftare och mindre portioner.

...

• PijtPalt

Då borde kanske du va ute och träna nu istället för att lägga in dina "expertkunskaper" på detta forum!

• Brudgum 2008

Ja du verkar inte var med i matchen...

Äta mer=inte äta mindre för att gå ner i vikt.

Självklart ska du äta dina fem mål om dagen med rätt sammansatt kost, då behövs inte Cambridge.

Vilken vikt snackar vi om, är det de över 200 kg så krävs det självklart en klinisk kontroll, men snackar vi om lätt överviktiga tjejer med "lovehandels" och stor rumpa, då är det träning, 5 mål mat och inga pulver som ger resultat.

• PijtPalt

Självklart... Kuren är avsedd för gravt överviktiga... kom ihåg att ditt ursprungsinlägg var att cambridge var en bluff!

Vilket inte är fallet... sen om folk med 5 kilos övervikt borde gå kuren är en annan diskussion...där är jag beredd att hålla med att det räcker med motion och bättre kost.

• Brudgum 2008

2007-08-06 00:11 PijtPalt

Nä jag har redan tränat idag, ehhh, tycker du inte att det är lite sent att träna den här tiden på dygnet?

• PijtPalt

Nä vadå? Minska på vinet och vicka på rumpan kan man ju göra dygnet runt? De är väl inte förbjudet?

• Brudgum 2008

>>>PijtPalt

Nä vin går bort, tacka vet jag vatten.

• PijtPalt

Ja du brudgum... nu skiter ja i de här.. för jag har hört att sömn ska va nyttigt de med... förutom träning och riktig kost. Kanske du skulle gå å lägga dig du med så du orkar med all din träning imorgon?

• Brudgum 2008

Ja du palten,

jag är på väg, det blir sol imorgon och livet leker, och inga mygg har vi heller!!!

• _golden_

Hej PijtPalt,
    trist att din tråd blev "kapad". Frågan är ju befogad, och något som kan motivera en när man sliter. Under tiden man kör kuren får man ju se till att jobba mentalt med att se framför sig vad nyttigt och bra och GOTT man ska äta när man är klar med den rena kuren. Man har under tiden man går på ren kur gott om tid att förbereda sig på sitt framtida nya sätt att leva & äta.
    För precis som du säger så kan man ju inte falla tillbaka i gamla dåliga vanor när man slutar.

Ren kur ska ju fungera som en snabbstart, för att få en snabb viktnedgång som man sedan kan stabilisera.

Jag hör till dem som "vickar på rumpan" upp till 5 ggr i veckan och har så alltid gjort. Kan mycket om mat, och kan också följa det (är rätt bra på det faktiskt). Men minsta lilla avsteg gör snabbt avtryck på vägen för mig, tyvärr. Kan utan problem gå upp 2 kg på en helg om det vill sig illa.
    På samma sätt som en "skärpning" aldrig ger någon nedgång utan stabilisering.
    Så, för mig funkar kick-starter följt av bra, nyttiga vanor kanon.

FÖr ett par år sedan gick jag ned 7 kg med Cambridge (från BMI 23,5 till 21. 10 dgr ren kur, ca 1 vecka upptrappning). Jag gick sedan upp 1,5 kg ganska snart efter att jag avslutade kuren (vattnet?). Den nya vikten, som jag trivdes kanon med, höll jag sedan i 1½ år. Sen var jag stationerad utomlands genom jobbet i ett par månader och passade på att dra på många weekends etc under denna period, och då smög sig 5 kg på igen.
    Såleds INTE pga att det var med Cambridge jag gått ned, utan för att jag gjorde för mycket utsvävningar under den här perioden.

Nu är jag på G med lite Cambridge igen (dag 2), och hoppas på samma fina resultat som sist.

För att hålla vikten sist så körde jag GI-tänk, det är det enda som funkar för mig. T.ex VV funkar inte alls för mig, jag tror att den kosten innehåller för lite mat, och framför allt för lite fett, för mig som tränar så pass mycket.
    Lite mindre kolhydrater, minimalt med socker och långsamma kolhydrater + mycket protein och tillräckligt mycket nyttiga fetter är det som funkar för mig.

Lycka till, jag ser fram emot att höra mer om din viktnedgångsresa!
    Kämpa på! :)

Svar på tråden CK - Hur gick det sedan?