• PijtPalt

CK - Hur gick det sedan?

Har läst mycket om folk som håller på med Cambridgemetoden just nu eller som skrivit under tiden de gått kuren och sedan har det blivit tyst.

Men hur har det gått för er som slutat? Har ni lyckats hålla vikten som ni hade när ni slutade kuren? Sen så får ni gärna skriva hur ni gjorde för att behålla vikten! Kost, motion, bra recept osv!! Kan vara väldigt nyttiga tips för framtida cambridge-människor.

Mvh
    /Andreas

Som precis ska börja med CK

• Svar på tråden CK - Hur gick det sedan?
  • PijtPalt

Jag har märkt av en biverkning med CK... ja kan inte stava ;)

• _golden_

burken
    Låter intressant, har jag aldrig hört talas om.
    Faktum är dock att även CK kör efter samma grej- man har en konsulent som man väger sig hos, som man diskuterar med för att t.ex identifiera orsakerna till att man blivit överviktig från början osv, och som stöttar en framåt, och som framför allt är viktig när man väl avslutat den rena kuren.

• burken

Verkar ju vara något liknande. Itrim har varit riktigt bra för mig iallafall. Det ingår även träning i deras program. Kolla in deras hemsida.

• PijtPalt

Synd att dom bara håller till i södra sverige. Bor själv i västerbottens inland. Så för min del är det väl lika att gå på CK som att gå på Itrim... har ingen konsulent på min hemort... däremot finns det konsulenter 8 mil härifrån..de är lite närmare än Itrims anläggningar iaf...

Men jag tror definitivt att det är ett bra tips för dem som bor i städer som dom finns på =)

• PijtPalt

Sen har jag en fråga till... ni som kört CK och är veteraner.

Jag hde dålig andedräkt dag 4..och även dålig smak i munnen och alla hungerskänslorna var borta.. så jag förmodade att jag var i ketos.

Men nu så har jag ingen taskig andedräkt mer.. eller iaf inte så jag tänker på det.. och sambon har då inte sagt något heller.. Vad beror det på egentligen? Jag har inga hungerskänslor och är pigg som bara den men börjar bli orolig att nått har gått snett eftersom de flesta andra verkar lida av kass andedräkt men inte jag?

• Lady Aloe

Har prövat men det höll inte......... och var värdelöst..... men har nu hittat det bästa---- gick ner 11 kg och håller min vikt samt att jag får i mig näringstillskott som kroppen behöver samt få av dem inte ens finns i vår mat......
    aloe vera dryck från forever living

• PijtPalt

Det är inte så att du säljer aloe vera själv? Ditt nick låter som det..

• burken

Det där med dålig andedräkt känner jag igen. Nu har jag inte gått på just CK men ändå. Likadant med energin. Men det är ju lite det som är poängen. Innan har man med största sannolikhet ett blodsocker som åker berg och dalbana och det gör att man känner sig rätt jättetrött, när det stabiliseras märker man en enorm skillnad med hur man mår rent fysiskt. Så i mina ögon känns det som en normal utveckling.

• Brudgum 2008

Det är inte magsafts-reflux då?

Vid övervikt pressar fettet i bukhålan ihop magsäcken och trycket i magsäcken ökar. Maginnehållet har därför en tendens att bli pressat upp emot matstrupen.

Viktminskning minskar tendensen till magsafts-reflux.-

• PijtPalt

Brudgum 2k8

Jag förstår inte riktigt vilken fråga du svarar på? Magsaft-reflux? Menar du angående andedräkten lr?

Svar på tråden CK - Hur gick det sedan?