• mooogn

Nyårsbrudar-07 del 3

Oj, nu hade vår tråd stängts igen! Välkomna in hit, till vår tredje och näst sista tråd(!) innan det smäller!

Här är de tidigare trådarna

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2023968.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2219643.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-10 15:08
    Äntligen kan man uppdatera trådarna!

Här är vi som huserar här:

mooogn
    Pärlplattan
    Rocked
    20071231
    nyår07
    lovewedding

Jag hoppas att jag inte glömt någon! Isf ber jag så hemskt mycket om ursäkt...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-24 07:19
    Ny medlem:

lillamini

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-30 23:28
    Ny medlem:

anneliec

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-18 17:05
    Del 4:

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2560727.html

• Svar på tråden Nyårsbrudar-07 del 3
  • mooogn

Ja, jag tyckte att det var tråkigt att inte ha någon konkret bild att titta på Dessutom har min sömmerska tjatat i flera månader om en sådan här bild..

• nyår07

klart, det blir ju lättare för henne att sy den då...
    :)

• 20071231

moogn
    Kommer att bli jättesnyggt!!
    Snart bara fyra månader kvar... wiiii!!!

• nyår07

ja, visst går tiden fort.
    härligt!!

Vad har ni för projekt på g just nu?

Vilka in- och utgångs låtar ska ni ha?

• 20071231

Vårt senaste är att just hitta musik till kyrkan (då gäller ALLT, in + ut, psalmer, & solo.) Vi har bestämt oss för Sonjas/Shirleys "du är allt", men sen vet vi inte. Vill gärna ha en engelsk solosång också, då vissa gäster inte pratar svenska. (Kan ju vara kul om de känner igen en av sångerna.)

Letar även transport mellan kyrka & festlokal. SVÅRT!! Alla vi har pratat med har sina fina bilar avställda under vintern...
    Hur gör ni med det?

• mooogn

Tack för komplimangerna

Vid första barnlediga helg skall vi sätta igång med inbjudningarna. Vi skickar ut dem månadsskiftet september/oktober. Sedan så sitter jag med bordsplaceringen. Igen. Skönt att ha en stomme att utgå ifrån sedan när anmälningarna börjar droppa in. Vår bordsplacering kommer att bli lite... annorlunda *S* Honnörsbordet består av mig och sambon (och hans barn, om det inte blir ett barnbord) samt två gäststolar framför oss. Sedan skall ett längre bord placeras -där våra föräldrar och sambons äldre släktingar skall sitta- en bit ifrån honnörsbordet ung. som mittentungan i ett klassiskt e-bord. Längs väggarna, och med kortändan mot det långa bordet, kommer sex stycken mindre bord att ställas. Där sitter våra vänner

Jobbigt när bådas föräldrar är skilda och har nya partners; då skippar vi hellre en traditionell bordsplacering. Lite tråkigt bara att det inte fanns runda bord i bygdegården...

Ingångsmusik: Nimrod ur Enigma variations av Edward Elgar.
    Solosånger: Koppången och Säg det igen
    Utgångsmusik: Specialkomponerat stycke till oss

Vad är era projekt just nu?

• mooogn

20071231: Efs vi gifter oss och har festen i samma byggnad tänker vi anlända i en vanlig taxi. Gästerna kommer ju ändå att sitta på övervåningen och vänta

Du är allt funderar jag på att sjunga för sambon på festen..

• nyår07

såvida jag kan boka in musiker (som verkar på g), så ska vi ha,

Highland cathedral som ingångsmusik
    Amazing grace som musikstycke under akten
    prel. scotland the brave som utgångsmusik

Allt på säckpipa

Sedan ska vi ha Av längtan till dig som solosång

• 20071231

mooogn
    Åh, vad modigt av dig att ens bara fundera på att sjunga för honom! Gör det!! Han kommer säkert att älska det!
    Jag funderar på att hålla ett litet tal till min m2b. Fast gör jag det blir det ett tal som är lite mer åt det "skämtsamma" hållet, något annat fixar jag nog inte utan att tokböla!!

• mooogn

Hmm... Engelsk solosång..? Slänger bara ur mig titlar:

Come what may, Everything I do (I do it for you), Misty, Just the way you look tonight, You are so beautiful (to me

Finns ju en med Shania Twain som är poppis på bröllop. Har tappat titeln nu..

Svar på tråden Nyårsbrudar-07 del 3