• mooogn

Nyårsbrudar-07 del 3

Oj, nu hade vår tråd stängts igen! Välkomna in hit, till vår tredje och näst sista tråd(!) innan det smäller!

Här är de tidigare trådarna

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2023968.html

www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2219643.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-10 15:08
    Äntligen kan man uppdatera trådarna!

Här är vi som huserar här:

mooogn
    Pärlplattan
    Rocked
    20071231
    nyår07
    lovewedding

Jag hoppas att jag inte glömt någon! Isf ber jag så hemskt mycket om ursäkt...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-24 07:19
    Ny medlem:

lillamini

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-30 23:28
    Ny medlem:

anneliec

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-18 17:05
    Del 4:

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2560727.html

• Svar på tråden Nyårsbrudar-07 del 3
  • Rocked

20071231: Såg att du hade beställt diamant till din ring och sedan skulle gå till din guldsmed. Måste fråga vart du beställde det och om det blir billigare. Jag har en guldsmed som har gjort vår förlovningsring (som är jätte bred) och i stället för att ha 2 st har jag tänkt "pimpa" den vi har lite. Vill ju kunna använda lederna på ringfingret med

• Rocked

**snart brud** Gud vad snygga inbjudningar, programblad..etc du har gjort. Skulle vilja ha något liknande fast på svart papper. Var det svårt att göra? Särskilt den där upphöjningen i text och tryck?

• 20071231

Rocked
    Det blev aldrig av att jag beställde diamanter separat utan jag lämnade in ringen till en guldsmed som fixade rubbet ist. Smart att piffa till förlovningsringen om den är väldigt bred, då blir det ju på sätt & vis en helt ny ring iaf!

• nyår07

Rocked - Tack!! Gulligt!

Inte svårt alls, beställt stämplar och embossat. Enkelt men det tar tid!
    Fast, superkul!
    :)

Jag har beställt diamant separat och ska få gjort ring hos guldsmed.
    Fick diamanten igår, så fin!

Beställde på diamantsonweb.com - och de verkar seriösa.
    Tänkte få den värderad här hemma, bara för att se hur mycket man sparade (samt tysta det lilla orosmolnet om att man är lurad).
    Tänkte göra det i veckan (då man har 30 dagars returrätt)- så kan meddela hur det gick!

• Rocked

**snart brud** Tack för tipset, ska försöka börja med dom i veckan som kommer, börjar inse att det kommer att ta lite tid, och det är ju inte länge kvar nu
    Ska gå in och kolla diamanterna oxå, och sedan jämföra med vad min guldsmed tar.

• Rocked

20071231 : Ja precis, det kommer ju att kännas som en ny ring i alla fall. Så det ska bli kul.

• 20071231

Rocked
    Glöm bara inte att vi är nyfikna här & vi vill gärna se resultatet...

• Rocked
    Jag lovar att visa allt.
    Men jag är väldigt mycket i startgroparna med allt än. Jag får lite lätt panik när jag ser vad långt ni andra har hunnit med allt. Måste ta tag i allt den här veckan.
    Jag har i alla fall köpt tyg till nedre delen av min klänning nu. Men överdelens tyg har jag inte funnit, vill ha en korsett/linne liknande överdel, och skulle vilja ha det tyget lite annorlunda.
  • 20071231

Rocked
    Jag får också lätt panik, även om jag vet att jag har hunnit ganska långt, men tiden verkligen rinner iväg...
    Ska du sy din klänning själv?

• Rocked

Nej, men min mammas väninna är sömmerska. Hon är suveränt duktig och syr inte efter mönster. Man väljer helt enkelt ut det man tycker är snyggt i en katalog eller tidning, och så mäter hon mig och klipper direkt på tyget helt amazing. Jag har valt en nedre del från en klänning och en övre från en annan Så det borde bli perfekt för just mina former.

Svar på tråden Nyårsbrudar-07 del 3