• Pumpkin

Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

• Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • Snitte- 5/7-2008

Hej tjejer!

här sitter man på jobbet igen... vad mycket ni har hunnit med! Mrs B grattis till jobbet och vad spännande inför nästa helg!!!! håller tyummarna för bra väder!!

pumpkin: kunde fotografen? duktigt av dig att sy gardiner!! brukar jag med göra, finns lite mer valmöjligheter när man bara kan köpa tyg :)

ina: hmmm får kika på ringen när jag kommit hem, kan ju inte öppna några länkar på denna tröööööga dator :( då stänger allt ner :(

• Snitte- 5/7-2008

pärlplattan: prova ha läggningsvätska i håret innar du lockar det, jag köper ett jätte bra mousse av min fisör... nuu kommer jag inte ihåg vad det heter men du kanske kan fråga på någon salong efter ett bra mousse eller en bra spray??

• Pärlplattan

Snitte - Smart! Ändå lägger jag friskt hår när jag jobbar.. (alltså, på pensionärsdamerna) Men jag ska nog dyka in i några salonger kanske, det borde ju vara nån som vet nå där!!

Vilket är bäst - Bål eller bubbel?? Jag kan banne mig inte riktigt bestämma mig. Bål är bra när man är hemma, känns det som, då kan alla ta sig ett glas när de känner för det, även senare under kvällen... Å andra sidan, det känns liiiiiiiite festligare med bubbel.

Pumpkin - Ambitiöst! Du är duktig du!

• Mrs  B

Jag hade kört på bubbel, eftersom det är ett speciellt tillfälle. Känns lite lyxigare.

Nu är jag äntligen klar med festprogrammen. Puh!!!!!
    Ska till sambons jobb i morgon och kopiera allt.

Är nästan klar med menyerna också.......

Men har en vild son här så jag vet inte hur mycket mer jag hinner idag.

• Pärlplattan

Snitte och Mrs B - ni tydliggör verkligen mina olika argument! Jag tänker, bålen brukar ju ta slut under kvällen, iaf i mina kretsar.. Däremot brukar ju kanske inte gästerna dyka in i kylen och kolla om det möjligen finns en flaska bubbel kvar att kapa. Inte för att jag egentligen vet om det är ett argument för det ena eller andra...

Budgetmässigt är nog bålen ändå att föredra. Å andra sidan, om det inte kommer så många, så betyder det ju inte så mkt. Å tredje - det är ändå bara en gång man gifter sig oavsett om man har fest då eller senare.. (märks det att jag mest diskuterar med mig själv eller?)

Mrs B - du får förlåta, men när är det dags för er del? Det verkar som bra att du har fått klart allt iaf! Det känns väl skönt?

• Bellanote

Jaaså är det här ni hänger pl från fl ... om ni fattar
    ja en del borde ju fatta.

• Pumpkin

Puuuh, nu är EN gardin klar! Det tog bara 5 timmar Riktigt nöjd är jag i alla fall, sååå stolt så 3 kvar nu... En annan dag.

Snitte: Har fortfarande inte fått svar på om fotografen är tillgänglig vårt datum, hoppas på svar imorgon!

Pärlplattan: Hmm... Jag hade nog valt bål, dels för att jag personligen tycker att det är väldigt festligt och dels för att jag tycker det är godare. Tror det är fler som dricker bål och tycker det är gott faktiskt... Det är min tankegång i alla fall

• Bellanote

Mailade frisören som jag vill ha.. tyckte 300 var lite dyrt man vad fasen mailade iväg och tror det blir dem endå..

frisyr och sminkning frukt lättare lunch och champagne ingår ju.. kommer nog bli jätte bra.

• Anja 19 juli 2008

Hello allihop... har inte läst nåt ni skrivit idag. Har tillbringat mer än halva dagen på ikea. Shit. Åk ALDRIG till ikea en söndag. Jag fattar ej vad jag gav mig in på!!!

Man kan nog lugnt säga att jag har haft en jobbig dag och mina fötter VÄRKER (fast underbar för imorgon kommer en hel lastbil full med grejor hem till oss från ikea)

Jag och Daniel åkte till ikea kl.10 imorse, full av förväntan var jag *asg*. Vi hade fixat barnvakt hela dagen för att snabbt ta en tur till ikea och provligga nya sängar till oss, sen skulle vi bara lämna in vår lista på grejor och få det hemkört (trodde vi!!!)

Visade sig att man var tvungen att gå och plocka ihop alla grejor själv (vilket tog fyra timmar pga allt strul och allt som INTE fanns och alla rundor då jag var tvungen att gå till olika personer för att fråga grejor, transportservice, vanliga kassan, fyndhörnan pga ett märke på en av sängarna och datorsnubbarna som finns i butiken och det var såklart LÅNG kö till varje ställe, varje gång!)

Eftersom Daniel hade skitbråttom hem så fick, istället för att vi skulle kunna gå tillsammans, Daniel åka hem. Vi hade ju barnvakt för att kunna fixa färdigt här hemma, men ikea-projektet var ju oxå tvunget att bli klart.

En väninna till mig fick störta sig till ikea och hjälpa mig att samla ihop allting. TRE JÄ..LA FLAKVAGNAR fick vi manövrera runt på ikea. Vi var inte hemma förrän kl.16.

Självklart visade det sig efter att vi provlegat sängarna, vilket tog en timme typ, att det bara fanns EN jä..la SKIEN kvar (sängen) men att de hade fyra stycken som kunde hissas ner, vilket de INTE gör under öppningstid.

Sedan var tv-bänken slut, hyllan vi skulle ha var slut, så jag valde en annan storlek, och den vita malm-byrån jag ville ha var oxå slut så jag tog björk istället.

Jaja, ingen fara på taket, förutom att jag sörjer tv-bänken som får inköpas senare, så fick vi tag på allt.

Inser ni att det tog 6 timmar allt som allt, där jag till slut, helt ovetandes tydligen i ren ilska och vansinne över allt som gick fel, stolpade förbi SEX ekipage som stod i kö till service och transport. Jag manöverarade mina två flakvagnar (väninnan körde en) med grejor förbi dem och svängde upp vid disken, precis bakom dem som stod först och INGEN sa nåt. NÄr vi kom ut sa väninnan, alltså Anja, märkte du att du trängde dig före typ 5-6 ekipage och shit vad jag skämdes. Jag märkte verkligen INGENTING. !!!

Vi har alltså handlat idag, för 16.000 kr!!! Känns så underbart att ha lite nya grejor!!!

Det vi köpte var, nya sängar till oss med ekben, bäddmadrasser, ny säng till Alice m tillbehör, en stor expedithylla, vit :) till barnens rum, en stor malmbyrå i björk, 4 mattor, nya täcken och kuddar och snygga påslakanset till alla inför homestylingen osv...

Återstår tavlor, nya krukor och växter, snygga handdukar t kök och badrum + att jag ska sy en gardin till köket. Sen är vi banne mig klara för försäljning av lägenheten :)

Ååååhhh imorgon mellan kl.12 och 16 så kommer de med alla grejor. Vi har EN vägg kvar att måla ett lager till på, sen är alla rum färdigtapetserade och målade och nu återstår bara att sätta upp spegelbelysning, toarulleshållare och handdukskrokar i badrummet!

ÅÅååhhhh vad det är UNDERBART att få fixa och dona hemma och göra fint!

men fy f...n vilken dag på ikea. Jag var ju vansinnig över det här med sängen... De kunde ju ej hissa ner den så Daniel fick ju åka tillbaka till ikea precis innan stängningsdax och så fick de hålla öppet en kassa till honom och hissa ner sängen när ALLA andra kunder lämnat ikea. Nåja, vi FICK våra grejor iallafall

Lovar att länka till hemnets länk när lägenheten ligger ute t försäljning

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7