Hello allihop... har inte läst nåt ni skrivit idag. Har tillbringat mer än halva dagen på ikea. Shit. Åk ALDRIG till ikea en söndag. Jag fattar ej vad jag gav mig in på!!!
Man kan nog lugnt säga att jag har haft en jobbig dag och mina fötter VÄRKER (fast underbar för imorgon kommer en hel lastbil full med grejor hem till oss från ikea)
Jag och Daniel åkte till ikea kl.10 imorse, full av förväntan var jag *asg*. Vi hade fixat barnvakt hela dagen för att snabbt ta en tur till ikea och provligga nya sängar till oss, sen skulle vi bara lämna in vår lista på grejor och få det hemkört (trodde vi!!!)
Visade sig att man var tvungen att gå och plocka ihop alla grejor själv (vilket tog fyra timmar pga allt strul och allt som INTE fanns och alla rundor då jag var tvungen att gå till olika personer för att fråga grejor, transportservice, vanliga kassan, fyndhörnan pga ett märke på en av sängarna och datorsnubbarna som finns i butiken och det var såklart LÅNG kö till varje ställe, varje gång!)
Eftersom Daniel hade skitbråttom hem så fick, istället för att vi skulle kunna gå tillsammans, Daniel åka hem. Vi hade ju barnvakt för att kunna fixa färdigt här hemma, men ikea-projektet var ju oxå tvunget att bli klart.
En väninna till mig fick störta sig till ikea och hjälpa mig att samla ihop allting. TRE JÄ..LA FLAKVAGNAR fick vi manövrera runt på ikea. Vi var inte hemma förrän kl.16.
Självklart visade det sig efter att vi provlegat sängarna, vilket tog en timme typ, att det bara fanns EN jä..la SKIEN kvar (sängen) men att de hade fyra stycken som kunde hissas ner, vilket de INTE gör under öppningstid.
Sedan var tv-bänken slut, hyllan vi skulle ha var slut, så jag valde en annan storlek, och den vita malm-byrån jag ville ha var oxå slut så jag tog björk istället.
Jaja, ingen fara på taket, förutom att jag sörjer tv-bänken som får inköpas senare, så fick vi tag på allt.
Inser ni att det tog 6 timmar allt som allt, där jag till slut, helt ovetandes tydligen i ren ilska och vansinne över allt som gick fel, stolpade förbi SEX ekipage som stod i kö till service och transport. Jag manöverarade mina två flakvagnar (väninnan körde en) med grejor förbi dem och svängde upp vid disken, precis bakom dem som stod först och INGEN sa nåt. NÄr vi kom ut sa väninnan, alltså Anja, märkte du att du trängde dig före typ 5-6 ekipage och shit vad jag skämdes. Jag märkte verkligen INGENTING.
!!!
Vi har alltså handlat idag, för 16.000 kr!!! Känns så underbart att ha lite nya grejor!!!
Det vi köpte var, nya sängar till oss med ekben, bäddmadrasser, ny säng till Alice m tillbehör, en stor expedithylla, vit :) till barnens rum, en stor malmbyrå i björk, 4 mattor, nya täcken och kuddar och snygga påslakanset till alla inför homestylingen osv...
Återstår tavlor, nya krukor och växter, snygga handdukar t kök och badrum + att jag ska sy en gardin till köket. Sen är vi banne mig klara för försäljning av lägenheten :)
Ååååhhh imorgon mellan kl.12 och 16 så kommer de med alla grejor. Vi har EN vägg kvar att måla ett lager till på, sen är alla rum färdigtapetserade och målade och nu återstår bara att sätta upp spegelbelysning, toarulleshållare och handdukskrokar i badrummet!
ÅÅååhhhh vad det är UNDERBART att få fixa och dona hemma och göra fint!
men fy f...n vilken dag på ikea. Jag var ju vansinnig över det här med sängen... De kunde ju ej hissa ner den så Daniel fick ju åka tillbaka till ikea precis innan stängningsdax och så fick de hålla öppet en kassa till honom och hissa ner sängen när ALLA andra kunder lämnat ikea. Nåja, vi FICK våra grejor iallafall
Lovar att länka till hemnets länk när lägenheten ligger ute t försäljning