• Linum

Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 4

Den berömda gamla tråden tillbaka i samma tappning som innan!

• Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 4
  • Ab fab

nu är vasken fixad. vattnet rinner o diskmaskinen funkar- jippi.

jag har gjort köttbullar på 4 kg köttfärs (skall ha till dagen efter bröllopslunchen), kokat blåbärssylt och sartvinbärsgelé o grundmålat et skåp. nu skall jag snart sätta igång att måla riktiga färgen o steka plättar.

• Linum

Jag måste ju då nästan möblera om för att kunna tvätta skitfönstren... De öppnas i nederkant, så de måste vändas och sedan måste jag ta fram en stege... Hurra. Not.

• Linum

Det låter som att lykke bjuder på middag ikväll

Ska iväg och fika med ett stycke gravid kompis ikväll. Ska bli kul, för homn är inte det minsta intresserad av att vara gravid - hon vill ha resultatet med en gång...

• MissPhoenix

Linum- då har du iof jobbigar än jag när det är fönsterdags.

Lykke - du var då ruggigt effektiv!!!

Jag sitter och funderar på om jag ska börja kopiera festhäftet eller ej. Annars har jag gjort NADA idag- förrutom att ha blivit utskälld av en kund men det är ju något helt annat och min knäppochefs fel!

• MissPhoenix

linum - jag tillhörde dom som älskade att vara gravid - i efterhand. Nu romantiserar jag bilden och tyckte att det var såååå mysigt. Men när jag läser min dagbok så är det bara sida upp och sida ned med klagan och varje dag avslutas med meningen- jag vill ha ut bebisen nu!!!

• Ab fab

skönt att ni säger så.. jag tyckte jag gjort så lite på min lista. Inte målat balkongräcke, inte oljat in stolar, inte rensat ogräs

• MissPhoenix

Lykke - det hinner du med imorgon.. Kanske skulle anställa dig att göra det sista inför dagen D. Har tappat motivationen helt och hållet. Har fortfarande inte insett att vi snart är där....

• Linum

MissP: Det verkar som om de flesta gör som du - förtränger det jobbiga...

Har pratat med många bekanta som varit gravida och som glorifierar hela upplevelsen...efteråt. En person var sjukskriven i 6 månader, sängliggande med bäckenbottenupplösning, foglossningar utan dess like och dessutom fick hon havandeskapsförgiftning efteråt och höll på att stryka med... Tappade tre liter blod under förlossningen som höll på i massor av timmar. Ändå vill hon ha fler barn... Hallå! Blir man knäpp av att få barn också!?..

• MissPhoenix

Linum!! japp - man blir knäpp! Jag hade också en hemsk mardröms förlossning och kunde inte ens i min vildaste fantasi räkna med 35 timmar förlossning och 40stygn och annat smått och gott. Och ändå vill jag ha ett fotbollslag

Det är väl tur att man glömmer - och kroppen repade sig hyfast ändå.....

• Linum

40 stygn! Kom han upp genom matstrupen eller?

Det låter jobbigt med ett helt fotbollslag... Du är medveten om att det går att adoptera va?

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 4