• miapias

080705

Tjena alla andra brudar...här..jag tänkte starta en tråd för oss som ska/planerar att gifta oss nästa sommar....det skulle vara roligt att följas åt i all planering.....

• Svar på tråden 080705
  • miapias

vi har bokat både kyrka o festlokal....

• Snitte- 5/7-2008

Hej tjejer... jo.. jag har väl gjort ett alternativ på en lista men nu är det 110 gäster... ska jag hoppas att ca 20 tackar nej? :P

Annars har jag bokat tid för valsträning och hittat vart jag ska beställa tårtan! ska dit snart och beställa provtårta :D

• miapias

hur är läget med er alla

• Brud080705

Köpt ring idag! underbart vacker!

Så nu är det inte mycket kvar att planera, nu väntar jag bara på mitt frieri (haha, snacka om att ta saker i fel ordning..) som kommer att ske innan 1/9, spännande!

Känns ganska lungt nu, allt känns färdigt (iaf på planerings stadiet) Den 1 sept ska vi avslöja oss.

• miapias

vi har idag fått tag på guld till min ring....vi ska smälta ned o göra en egen ring hos en guldsmed som vi känner lite...han har även gjort förlovningsringen

• Snitte- 5/7-2008

miaspias: åh vad roligt! det kommer nog sluta med att jag också låter någon göra min ring för jag hittar verkligen ingen som passar!

• miapias

den var fin....riktigt fin....

• Brud080705

tack miapias, ville ha en ganska slät ring, utan utstående stenar o dyl, då jag jobbar med hundar, äger hundar, föder upp hundar och jagar..

Jag älskar den, började nästan gråta när vi satt och tittade på bilder och den ringen kom upp, den kändes rätt från början. :)

• miapias

mmn jag har tre st o välja på....min ska ju tillverkas först...

• Brud080705

Tack Snitte!

Börjar bli lite spänd nu, på lördag ska vi avslöja att vi ska gifta oss, undrar hur våra föräldrar kommer reagera.. spänannde!

Fick idag mitt offeciella frieri! Simpelt som önskat, jag hade bett honom fråga när jag var glad, så ikväll frågade han, vi hade precis varit och gått viltspårprov med våran unghund, hon klarade uppgiften galant och fick myyycket beröm av domaren, jag var lyrisk! Då frågade han äntligen: Vill du gifta dig med mig? Jag blev faktist lite chokad över att han frågade, så det första jag sa var: det kan du väl inte fråga nu (hysteriskt fnittrande) men sen sa jag iaf JA.

Tänk att det blev en sån mysig upplevelse, trots att vi redan bestämt datum, bokat det mesta och att jag visste att han skulle fria den här veckan!

• Snitte- 5/7-2008

brud080705: åh men vad mysigt! Grattis!
    hihi jag blev också så där paff fast jag visst att det var väntat :) hihi Vad roligt att se alla nära och käras blickar när ni berättar!

Svar på tråden 080705