• miapias

080705

Tjena alla andra brudar...här..jag tänkte starta en tråd för oss som ska/planerar att gifta oss nästa sommar....det skulle vara roligt att följas åt i all planering.....

• Svar på tråden 080705
  • stjärngudinnan

Hejsan!! Jag och min M2B gifter oss också 080705. Än så länge har vi bokat kyrka, präst och festlokal.

• Mayasbröllop

Vi ska förlova oss i höst på semestern,
    då ska vi göra ringarna.
    Sen ska bara jag ha ring när vi gifter oss. Min kille vill bara ha en ring!
    Vi har tittat ut kyrka och bestämmt var vi vill ha festen. Hade vårt första planerings och budgetmöte i dag!
    Hur mycket hade ni tänkt och lägga?

• Pumpkin

stjärngudinnan: Nu gifter vi oss exakt samtidigt

• stjärngudinnan

Norrsken: Vad roligt!!! Då förstår jag att det gick bra att boka kyrkan? Har ni tänkt boka festlokal snart också?

• Pumpkin

stjärngudinnan: Yes, ringde och bokade idag - inga problem alls! Kvinnan jag talade med var jättetrevlig och önskade oss all lycka till osv. Sött
    Har precis varit iväg och kollat på en av de tre potentiella lokalerna. Den ligger jättefint, men jag är osäker på om vi får plats där. Vi får ta och boka in en visning helt enkelt, ikväll spejade vi bara in genom fönstrena

• Blivande fru pettersson

Vi har berättat för respektive familjer, så de vet om det. De blev jätteglada. Sedan har vi bestämt kyrka och festlokal men inte bokat ännu.

• miapias

mmn min M2b har inte riktigt friat ännu....han haf frågat flera gånger..o är jätte glad över allt men jag vill ha ett riktigt frieri på knä typ...inte över vardagsmiddag en måndagkväll....så vi ska inte berätta förrän han har friat på riktigt så nu ligger bollen hos han...
    Vi håller på med budget oxå men vi hade tänkt höra med mamma om hon kan tänka sig komma med lite ekonomiskt stöd....

• Mayasbröllop

miapias

Så e det med oss oxå...
    Vi har bestämt oss redan, men jag viss oxå ha ett "riktigt" frieri att blicka tillbaka på om 10 år.
    Han vet om det så kanske det blir på semestern... *hoppas*

• miapias

mmn jag väntar o väntar..suck....*ler*

• Mitziemoe

Jag trode inte att jag skulle få ett riktigt frieri då i hade bestämt datum för förlovningen... Men han chocade mig och gick ner på knä... Blev alldeles stum å sen kom så klart tårarna..*ler*

Svar på tråden 080705